Banner Forum Image

Ytterplagg för novembermamma-TIPSA MIG???

Barnkläder, bebiskläder, tipsa om butiker som har rea, barnrumsinredning och leksaker

Ytterplagg för novembermamma-TIPSA MIG???

Inläggav Lejonella » mån aug 16, 2010 21:57

Ni som fått barn i nov-dec. Vad tusan hade ni för jacka?? Ska man köpa en gravidjacka eller hur gjorde ni??

PoP har en skitfin inne nu för 1795 kr. Den kan man tydligen ha efter FL med, den verkar vara skuren så och så är det avtagbart foder. 2:a handsvärdet är ju mkt bra på dem, men va fan 1795 kr!!! Too much.

Är inte sååå sugen på att gå med halsduk virad runt magen under en öppen jacka.

Tacksam för tips, sidor på nätet med bra jackor mm..
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Re: Ytterplagg för novembermamma-TIPSA MIG???

Inläggav emmaoskrutten » tis aug 17, 2010 07:53

Jag fick Meja i december 2008 och jag klarade mej faktiskt med POP windstopperfleece med tjock kofta/tröja under. Nu var ju det i och för sig inte en så superkall höst och vinter det året...
emmaoskrutten
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis aug 17, 2010 11:23

Jag fick Victor 13 nov och gick sista tiden med sambons kläder...var alldeles för snål att köpa en enkom gravidjacka...men det är ju jag. Jag är inte så brydd heller + att jag då jobbade på dagis. Det var inte så noga.
Tror det skulle gå med vilken jacka som helst, bara STOR...för det priset kan du ju få 3st..:-)
sprallos

Inläggav Kali » tis aug 17, 2010 11:35

jag köpte den från pop (alma kom 4 februari så jag var verkligen höggravid hela vintern) var tveksam men shit vad glad jag var att jag köpte den! vi hade den kallaste vintern på typ 20 år, jag var så tacksam att jag hade en jacka som gick att knäppa hela vägen och som skyddade mot vinden och som det fick plats ytterligare kläder under. jag använde den dessutom hela våren, dels sitter den rätt snyggt även om man inte är gravid och dels så kunde jag knäppa den fastän jag hade alma sele på magen. perfekt eftersom det ar så himla kallt så länge. men det påminner mig om att min nog ska ut på tradera snart, tack! :-)

min sambo är bredaxlad men supersmal om midjan o har bara slim fit grejor så hans jackor har jag aldrig kunnat ha.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Blåbäret » tis aug 17, 2010 13:22

Jag fick barn i mars och köpte en jacka i modell swagger, dvs mkt utsvängd modell. Den kunde jag ha till jag åkte in på BB. När det var som kallast hade jag POP:s fleecejacka under som kan växa med magen. Det funkade fint som sagt, kanske för bra, det var typ ingen på t-banan som såg att jag var gravid förens jag var i slutet så jag fick alltid stå (jag väljer att tro att det är jackan och inte folket som var ouppmärksamma) :)

Fast nu är jag i samma sits. Ska jag köra samma lösning igen eller...? känns ju onödigt att köpa en ny (speciellt eftersom specialjackorna är så dyra).
Blåbäret
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Lejonella » tis aug 17, 2010 14:10

Jag har faktiskt P o p´s vindfleece. Kan ju kombinera den med en dunväst..?? Det är ju användbart även efteråt.

Om nu bebis hade fötts i jan-feb så hade jag kanske investerat i en jacka, men nu är det ju "bara" halva sept och oktober så jag klarar mig hoppas jag.. För jag tänker INTE gå över tiden.
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » tis aug 17, 2010 14:12

Jag fick första barnet 1 november 07,jag ville inte lägga pengar på en stor vinteracka när jag inte skulle vara gravid hela vintern... Jag gick med öppen jacka,inget problem med tanke på hur varm jag var i slutet :) Andra barnet fick jag i slutet av mars 09,då var jag för snål så jag gick i sambons gamla skidjacka :)
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav a_y_g » tis aug 17, 2010 21:01

Jag fick barn i början på dec 08, jag köpte en vanlig vinterjacka o hade den uppknäppt med en stor halsduk runt halsen som hängde ner över magen. Det gick hur bra som helst. Överlag så köpte jag nästan inga mammakläder förutom några par byxor o något linne för det mesta kunde man ha ändå, man fick välja de kläder som inte satt åt på magen så mkt.
BildBild
a_y_g
Alltid online
Alltid online

Inläggav mymlemamma » tis aug 17, 2010 21:54

Jag fick Casper i november och gick dels med sambons regnjacka och dels med en jacka jag fick låna av min syster som precis bantat 20 kg =oD ( ville verkligen inte lägga ned pengar på en vinterjacka för några veckor!)Den här gången var jag faktiskt också ganska stor i mars redan men rymdes i min egen skidjacka som är ganska vid och köpte sen en fleece i stor storlek att ha under svala sommardagar (ha ha! såna hade vi inte många denna sommar, men i a f). Hoppas du hittar något som är bra och billigt!
mymlemamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav jetboy » tis aug 24, 2010 10:48

Jag tror heltklart att det lönar sig att köpa en riktig jacka ändå! :D

Jag fick Ester i september så det där med gravid-jacka var inget jag tänkte på. Men sen när vintern kom så letade jag ändå storjacka som en galning eftersom jag ville ha en att ha runt både mig och bärselet (superbra när man bara ska snabbt ner till affären) babyoveraller och bärselen är ingen riktig hit-kombo :roll: Jag köpte tillslut något i jättestorlek (ej gravvis) men det kändes aldrig riktigt bra, stor i axlarna och alldeles för lång i ärmarna, såg nog inte riktigt klokt ut :lol:

Men du kanske redan köpt en? Vad blev det isåfall?
Nyfiken i en strut här :wink:
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
jetboy
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Blåbäret » tis aug 24, 2010 21:25

jag håller med jetboy - det lönar sig att köpa anpassat ibland. Jag tycker att jag snålade väl mkt förra gången, använde nästan bara kläder jag fått av min svägerska (gravkläder). Men alltså det känns faktiskt väldigt viktigt för mig att jag känner mig fin /acceptabel. Och jag upptäckte ju dessutom att man behöver ha en del gravkläder den första tiden efter förlossningen också.

Samma gäller amningskläder, ahhha vad jag skulle vilja ha mer fina kläder som det går att amma i diskret.

men nu är jag nog off topic, sorry. ;)
Blåbäret
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav hellokitty » ons aug 25, 2010 08:09

jag skall få i november med men ja kommer nog köpa en jacka kanske inte på pop men typ hm då lär den väl kosta 500 snarare..? och då kan man ha den med bebisen under sen som sagt och jag är ute så mycket med charlie så ja vill inte frysa heller..
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav fru Wahlström » ons aug 25, 2010 08:38

Jag köpte en vinterjacka storlek större när jag var i ullared förra sommaren, hade en höggravid kompis att prova den på så det var bra. Charlie föddes i mitten av februari och det var ju toppen att ha en riktig och lång vinterjacka, och den värmde bra när det var 19 minus och jag gick till jobbet... :) tyckte inte den var fööör stor i övrigt och magen hade gott om plats. Tror jag gav 300 kr för den. kanon med andra ord! :)
Brukar alltid ha figursytt när det gäller jackor och maken är smal så hans kläder passade ju inte heller...
Sen köpte jag även en höstjacka i oktober som jag hade fram till slutet av november och i våras var den också perfekt. Den köpte jag på Karlssons för 300 kronor den med och var också en med lång modell så den inte "tog slut" precis nedanför magen. Något att tänka på ifall man köper vanliga jackor... :)
Användarvisningsbild
fru Wahlström
Alltid online
Alltid online

Återgå till Shoppingtips