Banner Forum Image

Williams ena öga varar...

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Williams ena öga varar...

Inläggav Madde » lör jan 12, 2008 19:51

Vet ni vad detta kan vara?

Det kommer då o då var som lägger sig i ögat, mer än vanligt. Jag tar alltid en ny trasa/tvättlapp och tvättar av ögat med. Men några minuter senare så ligger det nytt var..

har försökt kolla om han har något i ögat men ser inget. Han kliar sig inte heller i ögat. det är inte heller rött eller ser infekterat ut på något sätt....

Någon som varit med om något liknande??
Bild
Användarvisningsbild
Madde
Alltid online
Alltid online

Inläggav kingala » lör jan 12, 2008 20:14

Tyvärr tror jag att din son har ögoninflamation vilket är otrolikgt vanligt att barn har.. tvätta med bommul och ring aktuen. det är otroligt smittsamt både till djur och människor, Jag hade det innan jul. Min make fick det, hans bror samt deras syster. Du kommer säkert få chloromycetin salva. Tog nästan en veckan innan det slutade varra. På morgonen så kan man inte öppna ögonen själv utan dom måste tvättas upp. Behöver inte vara rött då det är ögoninflamation oftast är det men läste att hos barn är det inte ofta så rött.
Användarvisningsbild
kingala
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav fumlan » lör jan 12, 2008 22:30

Jag vet att Nikes ögon kunde vara när hon var liten, men jag tror att hon var yngre än vad Wiiliam är. Och när de är så små, så är inte tårkanalerna alltid tillräckligt stora, så istället för tårar kommer det var.

Jag har för mig att det var nåt sånt jag fick förklarat för mig iaf. :roll: Men William kanske kan gråta ordentligt, han är ju såpass gammal. Jag tror att det är mer när de är nyfödda som tårkanalerna är så trånga.

Men det kan säkert vara ögoninflammation också kanske, om det plötsligt blivit mer nu.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Madde » sön jan 13, 2008 21:45

Idag har det inte varit någonting... Det kanske bara var lite irritation?
Bild
Användarvisningsbild
Madde
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » sön jan 13, 2008 22:48

Ja men så bra,,,,det kanske bara var nåt tillfälligt,,,,så kan det ju bli ibland.
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Madde » mån jan 14, 2008 10:49

Janu är det bara bra. Skönt! Jag har första mammagrups trääfen på onsdag så det hade ju varit typiskt om han hade blivit dålig nu... Jdet ska bli så skönt att få träffa lite folk =) Jag har ju suttit här i skogen i fyra månader nu =)
Bild
Användarvisningsbild
Madde
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling