Vinteroverall?
11 inlägg • Sida 1 av 1
Vinteroverall?
Ni med koll.. Alla säger att man ska köpa med bävernylon. Men jag har hittat flera overaller i nylon eler polyster. funkar inte det?
- crazyangel
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Vinteroverall?
Jag har faktiskt ingen aning, men vi hade tänkt att köpa den från PoP för den vet vi är bra... 
-

MinisMamma - Alltid online

Reima tec fast beg. på Tradera! =)Jag har köpt 2 för sammanlagt 800 kr där, bra kvalité, barnet hålls varmt men inte svettigt och dessutom torrt! =)
En ny sån overall kostar runt 1000 kr eller mer....
En ny sån overall kostar runt 1000 kr eller mer....
-

Öga - Alltid online

Reima tec gör superbra overaller å vantar!! En ny overall kostar ca 1600:- .. så man kan lätt hitta en på tradera för ett bra pris!
Verkligen att rekommendera!
Verkligen att rekommendera!
-

nita - Alltid online

Jag googlade lite på Reima Tec och fick inte upp så bra resultat direkt. Verkar som om dom inte håller värmen ordentligt plus att det slits hål i dom otroligt fort.
Men dom som skriver det kanske bara har fått måndags ex..
Ja tar nog det säkra kortet och köper oss PoP istället som planerat...
Men dom som skriver det kanske bara har fått måndags ex..
Ja tar nog det säkra kortet och köper oss PoP istället som planerat...
-

MinisMamma - Alltid online

Reima är ju finskt och har iaf haft ett gott rykte om sig. Däremot vet jag att "måndagsexemplaren" börjar vara rätt många - många har haft problem med dragkedjor och sömmar som gått upp, framförallt i grenpartiet. Sedan fungerar inte reklamationen heller särskilt bra... Bara som en liten parentes.
- Eva
- Alltid online

PoP är ju bra, men ört att många av deras ytterkläder är gjort i material som inte tål torkskåp vilket gör dom mindre bra för dagis tex. Av den anledningn tycker inte jag om är värd pengarna..
- crazyangel
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Troll gär jättebra overaller men jag vet inte om dom är svåra att få tag på i Sverige. Dom är dock dyra dom med, prisklass som Reima och enl dagis/dagmammorna här omkring oss dom bästa. Dom är nog lite partiska dock då det är ett norskt märke 
skickar med länk till deras hemsida så kan ni leta reda på var dom går att köpa.
http://www.trollcompany.no/site/index.p ... Itemid=204
skickar med länk till deras hemsida så kan ni leta reda på var dom går att köpa.
http://www.trollcompany.no/site/index.p ... Itemid=204
- Taweret
- Alltid online

som dagis fröken rekomenderar jag pop eller reima.de är bra!! om man har rätt lager på lager kläder under håller de varmt och torrt.man skall gärna komplettera med galonisar vid vattenpöl väder även om tillverkarna hävdar att de är vattentäta.
man kan ha dem i torkskåp med kalluft och materialet torkar snabbt även där!.perfekta dagis kläder!!!!
!vet vatt vissa dagis inte tillåter andra ytterkläder till o med!!
MATILDA
man kan ha dem i torkskåp med kalluft och materialet torkar snabbt även där!.perfekta dagis kläder!!!!
!vet vatt vissa dagis inte tillåter andra ytterkläder till o med!!
MATILDA
- matildab
- Galen i vimedbarn.se

11 inlägg • Sida 1 av 1