Vinter Overall och Vinter Kängor tråden :)
44 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Vinter Overall och Vinter Kängor tråden :)
Vad ska ni köpa/Vad har ni köpt/Vad har ni för overall till ditt barn? Vad är det som är bra med den?
Vad har ni för vinterkängor? Vad är det som är bra med dom?
Kan va skönt att ha lite feedback i den djungeln
Förra året så hade Noel den overallen från Kapp-Ahl Proxtec. Den var verkligen super bra och höll verkligen vätan ute! Hans kompis t o m satt i en vattenpöl med den och inte läckte den igenom
Sen hade han ett par Vikingkängor på fötterna. Han var aldrig blöt eller kall om fossingarna
Så i år förväntar jag mig att vi får en normal blöt vinter i Gbg, för som förra året kan jag nog bara drömma om. Därför var jag iväg och köpte en overall till han igår. Det viktiga för mig var det här med att den håller vätan ute, för vi brukar ha så blött här nere.
Det fick bli en Everest från Stadium. Vattenpelaren är 20 000 så borde räcka
Så blir det nog ett par Vikingskor igen, för jag var grymt nöjd med dom gamla
Vad har ni för vinterkängor? Vad är det som är bra med dom?
Kan va skönt att ha lite feedback i den djungeln
Förra året så hade Noel den overallen från Kapp-Ahl Proxtec. Den var verkligen super bra och höll verkligen vätan ute! Hans kompis t o m satt i en vattenpöl med den och inte läckte den igenom
Sen hade han ett par Vikingkängor på fötterna. Han var aldrig blöt eller kall om fossingarna
Så i år förväntar jag mig att vi får en normal blöt vinter i Gbg, för som förra året kan jag nog bara drömma om. Därför var jag iväg och köpte en overall till han igår. Det viktiga för mig var det här med att den håller vätan ute, för vi brukar ha så blött här nere.
Det fick bli en Everest från Stadium. Vattenpelaren är 20 000 så borde räcka
Så blir det nog ett par Vikingskor igen, för jag var grymt nöjd med dom gamla
-

MinisMamma - Alltid online

Re: Vinter Overall och Vinter Kängor tråden :)
Vi har köpt en Didriksons Tignes (den vann nyss ett test i Vi Föräldrar). Joel har alltid haft Didriksons och vi har varit supernöjda. Han är alltid lagom varm och helt torr efter utevistelse, oavsett vad det varit för väder. Göteborgs-regnig vinter eller vargavinter som det var förra året. 
Kängor har vi inte köpt än, vi väntar nog tills det är dags. Kan ju följa tråden här och se vad ni andra väljer att köpa till fossingarna. Än så länge är det gummistövlar och ett par fodrade gummistövlar från Tretorn inköpta.
Vi vann nyss en Didriksons vinterjacka från Tradera också, jättefin, helt ny! För 245 kr + frakt. Fick den idag på posten, blir suverän att använda när vi bara ska till affären, hälsa på folk osv när vi åker bil m.m.
Kängor har vi inte köpt än, vi väntar nog tills det är dags. Kan ju följa tråden här och se vad ni andra väljer att köpa till fossingarna. Än så länge är det gummistövlar och ett par fodrade gummistövlar från Tretorn inköpta.
Vi vann nyss en Didriksons vinterjacka från Tradera också, jättefin, helt ny! För 245 kr + frakt. Fick den idag på posten, blir suverän att använda när vi bara ska till affären, hälsa på folk osv när vi åker bil m.m.
-

Nelia - Alltid online

Till min större son så har de blivit en didriksson overall och ska köpa timberland kängor från stadium. Har kört med viking alla andra vintrar men dom är så tunga och klumpiga så prövar något nytt. Och overallen har jag varit så nöjd med dom tre senaste vintrarna, dom är super tycker jag.
Den lilla grabben kommer ha en overall nu till hösten från lindex innan de blir för kallt och sen en POP overall med alla tillbehör. Har beställt fårskinnstofflor från sheperd,, dom är verkligen super gulliga så dom kommer få värma bebisfötterna i vinter..
Den lilla grabben kommer ha en overall nu till hösten från lindex innan de blir för kallt och sen en POP overall med alla tillbehör. Har beställt fårskinnstofflor från sheperd,, dom är verkligen super gulliga så dom kommer få värma bebisfötterna i vinter..
- benicio
- Har vimedbarn.se som startsida

Vi har också en Didrikson overall som min mor köpte på rea i somras (halva priset)! Tidigare har vi alltid användt polarn och pyret men jag har alltid tyckt Didriksons overaller är så fina. Än så länge har vi bara fodrade gummistövlar men får väl om någon månad börja kolla på vinterkängor. Som Nelia sa så kanske man kan få lite bra tips här!
-

LineMor - Alltid online

Vi har Gneis overall och Kouma skor....suveränt, kunde inte bli mer nöjd.
http://www.gneis.se/
http://www.kuomiokoski.fi/index_se.html
Vill man så hittar man bägge på tradera...
http://www.gneis.se/
http://www.kuomiokoski.fi/index_se.html
Vill man så hittar man bägge på tradera...
- sprallos
Ja, eftersom vi bor ungefär lika långt norrut som sprallos så har vi också köpt en Gneis-overall och kommer att köpa Kuoma-skor.
Båda märkena är såna som många här uppe använder, eftersom de är så bra just vid mycket kyla. Lily hade ecco-skor förra året, men de kändes för kalla och jag har sett att nästan alla dagisbarn har kuoma, så i år testar vi det också!
Jag tror mycket på Gneis-overallen, vi har såklart inte provat den än, men känner man på den verkar den suverän.
Visst hade ni den förra året, sprallos?
Båda märkena är såna som många här uppe använder, eftersom de är så bra just vid mycket kyla. Lily hade ecco-skor förra året, men de kändes för kalla och jag har sett att nästan alla dagisbarn har kuoma, så i år testar vi det också!
Jag tror mycket på Gneis-overallen, vi har såklart inte provat den än, men känner man på den verkar den suverän.
Visst hade ni den förra året, sprallos?
-

Sofia85 - Alltid online

Hade Didriksson overall i fjol, och Kouma skor. Heeeeeelt oslagbara skor och suveränt lätta att gå/springa i och att själv ta på för barnet.
Vet inte vilken slags overall det blir i vinter, en rejäl iaf då vi ska prova utan syskonvagn och då kommer Lucas gå mkt samt åka pulka.
Vet inte vilken slags overall det blir i vinter, en rejäl iaf då vi ska prova utan syskonvagn och då kommer Lucas gå mkt samt åka pulka.
- Lejonella
- Alltid online

Sofia85: Jepp, vi hade den förra året också, syns ingenstans på den...
Det fiffiga med Gneis är att dom har tänkt till. Man kan liksom dra åt och fixa på flera ställen så att man kan använda den fast att den egentligen är för stor. Sen, släpper man på resårbanden och vips trollar man fram 10cm till...
Så jag skulle tro att den sitter perfekt i år. Strl 98, i fjol var den egentligen lite för stor.
Kouma är svinbra, lätta för barnet....inga tunga kängor osv. Sen är dom grymt varma också + vattenavvisande. Tror inte dom pallar en hel dag ute i slasket på våren, men annars är det perfekt. Ett tips är att åka till finland och köpa dom om ni ändå ska till IKEA i höst. Dom kostar hälften där än i Sverige. Finns på Citymarket inne i köpcentrumet "Rajala" på finska sidan.
Kouma är svinbra, lätta för barnet....inga tunga kängor osv. Sen är dom grymt varma också + vattenavvisande. Tror inte dom pallar en hel dag ute i slasket på våren, men annars är det perfekt. Ett tips är att åka till finland och köpa dom om ni ändå ska till IKEA i höst. Dom kostar hälften där än i Sverige. Finns på Citymarket inne i köpcentrumet "Rajala" på finska sidan.
- sprallos
Vi köpte en overall från tradera faktiskt. Är inte helt säker på märket men den var använd 1 vinter och hade hållt tätt för både väta och iskylan i vintras så jag hoppas att den blir bra. Sen har vi fått ett par kouma-skor av min mamma (köpte av sin syster) så det kommer nog bli bra detta 
- LillaMalin
- Alltid online

Vi har den norska Trolloverallen inhandlade åt båda barnen (som ifjol). Kuomas stövlar kommer de att ha på fötterna. Bättre vinterstövlar hittar man nog inte. (Sprallos - fanns på Citymarket idag för 30 euro.)
Rasavils handskar har vi på händerna.
Rasavils handskar har vi på händerna.
- Eva
- Alltid online

De här Kuoma-skorna verkar ju fantastiska.. Frågan är hur de klarar Göteborgs-vinter? Nollgradigt slask större delen av vintern här... 
-

Nelia - Alltid online

Förra året hade Liam Didriksons overall (som "alla" andra *hihi*) och ett par Gulliver kängor.
Enligt dagis frös han aldrig om fötterna och blev inte blöt heller eftersom de har gummifot. Viktmässigt lätta och inte allför klumpiga att gå i heller.
Detta år blir det en PoP overall (present från faster förra året men då kunde han inte ha den) och kängor handlar vi återigen på skoaffären strax utanför GeKås i Ullared... så himla bra priser på den butiken- vi fick två par Tretorn stövlar och Gulliver kängorna för samma pris som ETT par Ecco kängor kostade hemma!
Enligt dagis frös han aldrig om fötterna och blev inte blöt heller eftersom de har gummifot. Viktmässigt lätta och inte allför klumpiga att gå i heller.
Detta år blir det en PoP overall (present från faster förra året men då kunde han inte ha den) och kängor handlar vi återigen på skoaffären strax utanför GeKås i Ullared... så himla bra priser på den butiken- vi fick två par Tretorn stövlar och Gulliver kängorna för samma pris som ETT par Ecco kängor kostade hemma!
- Snigel
- Alltid online

Tack för tipset, sprallos! Vi ska nog ta en Ikea-tripp i höst och då ska vi definitivt passa på att skaffa skorna. Det alternativet har jag aldrig ens tänkt på!
Ja, Lily kommer helt klart att kunna ha sin overall nästa vinter också, den är ganska stor i storlek. Iofs är hon bara drygt 90cm lång, så det är ju inte konstigt att 98 är stort, men samtidigt så kan man ju få den att sitta jättebra ändå.
Ja, Lily kommer helt klart att kunna ha sin overall nästa vinter också, den är ganska stor i storlek. Iofs är hon bara drygt 90cm lång, så det är ju inte konstigt att 98 är stort, men samtidigt så kan man ju få den att sitta jättebra ändå.
-

Sofia85 - Alltid online

Vi hade skor från Goodyear förra året, de funkade superbra! Väldigt lätta (vissa vinterskor kan vara så tunga och klumpiga) men dessa var verkligen super! Höll både värmen och blev inte blöta. Kommer nog köpa likadana igen i år, kostar runt en femhundrig.
Overall har jag inte bestämt än, Didriksson låter ju som ett säkert kort när folk i slaskriket haft dem och varit nöjda. Annars var jag lite inne på ett tvådelat set, dvs täckhängselbyxor och jacka så man enkelt kan ta av jackan när man går inomhus. Jag får se hur det blir!
Overall har jag inte bestämt än, Didriksson låter ju som ett säkert kort när folk i slaskriket haft dem och varit nöjda. Annars var jag lite inne på ett tvådelat set, dvs täckhängselbyxor och jacka så man enkelt kan ta av jackan när man går inomhus. Jag får se hur det blir!
- shoegal
- Alltid online

Förresten, hur är storlekarna på Didrikssonoverallerna? De är ju 80, 90, 100 osv? Ska man ta en 100 om ens barn har 98/104 i kläder?
- shoegal
- Alltid online

44 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Allmänna trådar om barn