Vinter Overall och Vinter Kängor tråden :)
44 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Vinter Overall och Vinter Kängor tråden :)
Taweret, vi har också ett par adidas, med högt skaft, i goretex. Kanske är likadana?
Vi tänkte att han får ha dem tills vi köper riktiga kängor när vintern kommer.
-

Nelia - Alltid online

Ifjol hade Joel Reimas babyoverall - den var jag verkligen nöjd med varm och skön och med dragked som gick ända ner till foten. Ifjol hade han Reimas vinter vristskor också helt ok!
I år kommer han att gå klädd i en ReimaTec overall som jag vann på lotteri!
Härligt! På fötterna kommer han att ha antingen Kuomas vinterstövlar elr ett par ReimaTec som jag köpte på vår rean. Nu återstår bara att hitta en riktigt bra vintermössa till honom också! 
I år kommer han att gå klädd i en ReimaTec overall som jag vann på lotteri!
-

MammaLotta - Alltid online

Dessa kuomastövlarna, de låter ju jättebra. Håller de bra mot väta också?
Hur är de i storlekarna? såg att lillamirakel.se har dom inne men inga mått. Vad finns de i för butiker annars?
Hur är de i storlekarna? såg att lillamirakel.se har dom inne men inga mått. Vad finns de i för butiker annars?
- lolenona_84
- Alltid online

lolenona_84: Vi har dom på Intersport här...men som sagt, dom är dyra i Sverige. Har man nån kontakt i Finland så är det 50% billigare där. Hade jag haft nåt ärende hade jag lätt kunnat handla åt alla..
Men nu ska vi inte åka, men blir det ändrade planer hör jag av mig! Jag tycker dom är som vanliga skor i storleken och dom står emot väta bra, men det är inga stövlar. Man kan inte stå i pölar, men snö och viss mängd slask går bra. Man kan säkert inpregnera dom också.
Mössa: http://shop.wilmamorris.se/653-rasta-mossa.html
Schwajnigt bra mössa!! kanske inte den snyggaste eller coolaste, men definitivt varm och vindtät! Sen andas den, så den blir inte sådär plastig heller. Vi köpte en ifjol och den har han i vinter också. Sen har jag köpt en mössa av en tjej i Kiruna som gör egna. Den är såååå cool! Man får designa dom själv, så den är svart med limegröna detaljer (overallen är limegrön och svart). Det är denna modell. Hon tar runt 300:- för dom, men det är ju ett hantverk..
Mössa: http://shop.wilmamorris.se/653-rasta-mossa.html
Schwajnigt bra mössa!! kanske inte den snyggaste eller coolaste, men definitivt varm och vindtät! Sen andas den, så den blir inte sådär plastig heller. Vi köpte en ifjol och den har han i vinter också. Sen har jag köpt en mössa av en tjej i Kiruna som gör egna. Den är såååå cool! Man får designa dom själv, så den är svart med limegröna detaljer (overallen är limegrön och svart). Det är denna modell. Hon tar runt 300:- för dom, men det är ju ett hantverk..
- Bilagor
-
- Rorrimössa.jpg (9.69 KB) Visad 597 gånger
- sprallos
Helt underbar mössa ju!!
En sån borde man ju ha!
Ja Kuoma är toppen! Varma och sköna och håller en del väta + de torkar snabbt!!!
Fick ge 30€ för dem nu, ngt nedsatt pris! Helt ok tycker jag! Hur mycket går de på i Sverige??
Ja Kuoma är toppen! Varma och sköna och håller en del väta + de torkar snabbt!!!
Fick ge 30€ för dem nu, ngt nedsatt pris! Helt ok tycker jag! Hur mycket går de på i Sverige??
-

MammaLotta: Dom kostade 700:- förra året. Bor du i finland?
- sprallos
Javisst gör jag det! En äkta finne! 
Oj det var verkligen inte billigt!
Oj det var verkligen inte billigt!
-

MammaLotta: Ja då är det bara avvakta alla som vill köpa från finland...
Du får bli värsta postordern tjejen!
- sprallos
Förra året hade vi Eversest "billigaste" overall o den höll honom både torr och varm trotts de dryga -20 vi hade i vintras. Kör på samma variant i år.
Skor hade vi från skopunkten, enkel variant (en stor kardborre knäppning på skaftet) som vi var väldigt nöjda med. På lördag ska jag till Ullared så jag ska se vad jag kan hitta där, annars blir det likadana som förra året.
Fantasin är enorm märker jag!
Skor hade vi från skopunkten, enkel variant (en stor kardborre knäppning på skaftet) som vi var väldigt nöjda med. På lördag ska jag till Ullared så jag ska se vad jag kan hitta där, annars blir det likadana som förra året.
Fantasin är enorm märker jag!
- jessica81
- Alltid online

Nelia det ær sækert samma dom fungerar kanon æn så længe och håller honom torr om føtterna øm det ær små fuktigt ute så att han slipper støvlar.
- Taweret
- Alltid online

Här är en till postordertjej 
- mymlemamma
- Alltid online

Det blev Everest vinterkängor iår trotts allt! Slår på stora trumman tydligen.. 
- jessica81
- Alltid online

44 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Allmänna trådar om barn