Banner Forum Image

Vill så gärna...

Community del för känsliga ämnen.

Re: Vill så gärna...

Inläggav Fru S. » tor apr 23, 2009 10:30

Jag längtar också jättemycket efter ett syskon till Gustav,
Fastän jag vet att vi MÅSTE vänta.
Eller kanske bara eftersom vi måste vänta.
När det inte riktigt är rätt i tiden så kanske man vågar släppa på all längtan. man kanske vågar drömma, längta när man ändå vet att det är omöjligt.

Vi får hoppas på att drömprinsen kliver in i ditt liv och att han också är superredo att fortplanta sig!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav 30-åringen » tor apr 23, 2009 10:36

Åhh vad besvärligt det måste vara...
Efter Hobbe var min sambo klar med bebis sa han och vi "separerade" eller jag höll mig och Hobbe borta i 8 veckor, var tvungen att ta reda på vad jag ville... Och jag kom fram till att jag skulle ha syskon.
Så stork kliniken i Danmark var mitt alternativ, för inte skulle jag ha en pappa till i mitt och barnens liv, no way!
Någonstans under dessa veckor tänkte nog Hobbes pappa också till, och vi kom fram till att jag skulle få min vilja igenom, för för övrigt var det väl inge fel på våran relation, jag var bara inte redo att ge upp min bebis verkstad!
Så, om han inte hade tänkt om hade jag väntat en liten bebis nu, fast på ett helt annat sätt-.
Kan förstå din längtan efter barn, men istället för att testa dig, ska du nog sätta dig ner och planera för ett eventuellt barn till.

Hoppas det bara är en fas, annars får du ta tjuren vid hornen och göra det du vill..
Lycka till nu!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » tor apr 23, 2009 10:38

Du är verkligen inte ensam!

Jag längtar så jag nästan spricker efter att bli gravid igen. Men vi kan inte än, det skulle inte funka ekonomiskt för oss.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ellie » tor apr 23, 2009 10:50

Nej, du är inte ensam. Här är en till som längtar ihjäl mig. Maken verkar nästan med på det hela även om han är lite tveksam fortfarande. Fast det var han redan med första barnet och det slutade ju hur bra som helst.

Jag är mest rädd för vad omgivningen ska tycka. Ett barn till nu när jag inte har ett fast jobb än och sonen som inte hunnit bli så gammal. Suck...
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Ellie
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » tor apr 23, 2009 12:09

ibland skulle jag jättegärna vilja va gravid å ge tjejerna ett syskon (notera ETT syskon nästa gång ;) ) Men jag VILL oxå bli klar med min utbildning som jag ska ta upp igen i augusti å den håller på i 2 år till så visst känns det lite jobbigt här oxå då man helst av allt skulle vilja fast man inte "kan" ännu. Så du e verkligen inte ensam ...man måste ju alltid prioritera ... Jag skulle oxå gärna vilja ha ett till barn oxå för att se hur det känns att få ETT barn , så himla mysigt :) ...även om det e supermysigt med 2 st på en gång oxå :D
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tor apr 23, 2009 14:03

mini-mamman: Jodå, det är väl nästan spikat när vi ska börja igen. Jag ska plugga till hösten (om jag kommer in) och kursen är på ett år så det blir ju relativt snart vi ska börja.

Men jisses vad jag längtar!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Shelly » tor apr 23, 2009 20:35

Åååh vad skönt att det inte bara är jag som är knäpp.. Är det någon som absolut INTE kan ha barn på de närmsta tio åren igen så är det ju jag.

Var 16 år när min son föddes, har nu precis fyllt 17. Bor själv i en tvåa med Liam (hans pappa har stuckit för längesen ). Får ut 2800 i mammapenning var månad, och för vända och vrida på vartenda öre.

ÄNDÅ längtar jag som en galning efter att bli gravid igen.. Vill ha ett barn till och tänker på det HELA tiden. är också som du, har gravsymtom och tänker kanske kanske.. FAST jag inte haft oskyddat sex.

Ett barn till nu hade ALDRIG fungerat men ändå finns dessa tankar. Knäppt!
BildBild

BildBildBildBild Bild
Användarvisningsbild
Shelly
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » fre apr 24, 2009 22:07

jag vill verkligen svara på detta men för en gångs skull vet jag inte vad jag ska skriva! men det låter skitjobbigt! :( så jag hoppas det går över alternativt du kommer underfund med varför det känns som det känns
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Återgå till Känsliga ämnen