Banner Forum Image

vill be er om en tjänst...

Re: vill be er om en tjänst...

Inläggav anettejohansson » mån maj 25, 2009 09:20

Jag har för mig att hon sa att er hund hade jagat hästarna i över en timme?? O att de hade hänt 3 -4 gånger eller nåt sånt!? E de inte lite konstigt att man står o tittar på när någons hund jagar ens hästar o tar tiden?=) O de e väl inget att bråka om ifall de hänt en gång o man bett om ursäkt.

Höll på o skratta ihjäl mig är hon använde ord som inte passade in i sammanhanget haha. Hon verkade lite lustig.

Hade oxå blivit arg om grannens hund sprang lös på vår tomt hur som helst o absolut om hunden morrar o hoppar.

Vilket ställe ni har såg jätte fint ut!=)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tis maj 26, 2009 19:10

anettjohansson: tack vi trivs utmärkt här och vore de inte för grannen så skulle man aldrig kunna hitta något bättre om jag får säga så :)

Senast hunde var på våran tomt var i dag.. så ed händeer ganske oftat tyvärr.. men verkar inte som att man kan göra något åt de eftersom hon vägrar bry sig om hur andra mår :(
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons maj 27, 2009 10:10

Tråkigt för er...
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jelena » sön maj 31, 2009 16:32

Jag brukar följa det programmet men tyvärr så missade jag det av snittet som du va med i men jag tyckte att det va bra att du va med själv är jag hund ägare men bli så arg när inte folk kan hålla koll på sina hundar det va en lös hund som sprang fram till min hund en gång och bet henne i ryggen ägaren brydde inte sig ett dugg polisen gör ju inte ett skit skaffa man hund så ska man ha hunden under kontroll och ta sitt ansvar som ägare
Jelena
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav jässica » sön maj 31, 2009 22:04

Okej nu blir jag säkert påhoppad av "hundmäniskor" men detta är min åsikt som jag står för och så är det med det. Det finns en viss typ av människor som jag kallar "hundmänniskor". Som älskar sina hundar på ett sådant sätt som nääääästan blir sjukligt. Som inte kan ta kritik när det gäller sina hundar, som inte för sitt liv kan förstå varför det är ohygieniskt med hundbajs och kiss på folks gräsmattor. Som inte fattar varför folk inte tycker deras "lilla älskling" är uuuursöt när den hoppar upp o pussar, eller varför man vill att hunden ska hålla tyst o inte skälla, som om skallet vore en del av yttrandefriheten.

Utseendefixerad som jag är har jag även märkt att dessa allt för ofta har fult hår, lätt övervikt och använder väst istället för jacka.. you get the pic..*ryser*...haha -ond-

Jag har också liknande grannar som er, dock inte lika illa men på god väg och de har fått mig att nära på hata hundar...eller snarare deras ägare. Hunden skäller o skäller o skäller. Ägaren säger ingenting. Men så vips ska de till o träna lydnad o jävlar i min ila låda vad ägarinna skriker på sin "lia älskling". (tar väl ut allt agg i sitt trista liv). För att sedan stå å mer eller mindre hångla med hunden..blääää.

Det som stör mig mest är hur de förmänskligar deras hundar och liksom jämställer dem med tex barn. Altså missförstå mig rätt, jag är uppvuxen med djur o däribland hundar som jag verkligen älskar men i dessa fall, där man liksom "hudarna är mina barn, de är mitt liv, jag dör om jag inte får ha hund" har det gått liiiiite förlångt. Anser jag.

En jobbar kompis satt o likviderade min nyfödda dotter + förlossningen med att ÅKA OCH HÄMTA EN HUNDVALP! ! ! ! What?!
jässica
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav gangsterflickan » sön jun 07, 2009 23:27

jässica.
håller med helt, okey att hunden gör i från sig men man får se till att de är på sin egen gård eller hetl enkelt ta bort de om de är på ett opassande ställe.

Och de med att dom är hundar och därigenom får både skälla och hoppa och morra är sjukt.
Så tycker min granne med, hundar morrar ju faktiskt och de betyder inget??

hoppas du slipper dina grannar och att de inte blir värre.
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Relations problem