Vilken vagn är bäst på resa?
10 inlägg • Sida 1 av 1
Vilken vagn är bäst på resa?
Hjälp! Vi ska åka till Kanarieöarna i april med vår då halvår-gamla plutt. Vad för vagn är bäst att ta med på resan? Han kommer nog just ha börjat sitta i vagnen- funkar sulky/paraplyvagn då? Vill ha en som är lätt att ta på flyget, rimligt bekväm och hysat billig (om något händer under frakt eller så). Tänkte nämligen önska oss den i julklapp.
- Snigel
- Alltid online

Re: Vilken vagn är bäst på resa?
Hej!
Jag skulle nog satsa på en sulky. Tror inte att han kommer vilja ligga mycket vid 6 månaders ålder. Sen är sulkys ganska smidiga att ta med sig...
Lycka till
Jag skulle nog satsa på en sulky. Tror inte att han kommer vilja ligga mycket vid 6 månaders ålder. Sen är sulkys ganska smidiga att ta med sig...
Lycka till
-

Nina_ - Stammis

Det beror nog på barnet. Nackdelen med en sulky är ju att de (i princip) aldrig går ner i fullt liggläge och det kan bli jobbigt för en 6 månaders att halvsitta/ligga länge om man har en bebis som gärna vill sova i vagnen. Elis satt inte så bra vid 6 månader i sin vagn så en paraplyvagn hade inte funkat för honom då, men det finns ju barn som sitter bra vid 6 månader också.
- shoegal
- Alltid online

tror nog oxå att barnet skulle vilja ligga helt ner, när han ska sova...eller jaa så e det iallafall med våra barn...
... svårt å veta , beror som sagt på hur barnet e då...
- Tigi
- Alltid online

jag skulle absolut rekommendera en vagn/sulky med fullt liggläge. När barnet bara är sex månader så vill den säkerligen sova i vagnen, och det kommer vara mest praktiskt för er också. Kolla på begagnade vagnar kanske? Annars kan ni ju kolla på de lite billigare märkena, och kanske köpa en vanlig liten sittvagn av ett sådant märke istället? Det finns en del lite billigare om man går runt och kollar.
- Liina
- Alltid online

min sulky har 5 lägen varav ett fullt liggläge, och då är det verkligen fullt ut, alltså han ligger raklång i den. så satsa på en sulky tycker jag, men välj en med fullt liggläge om det skulle vara så att han inte kan sitta vid 6 månaders ålder, ibland kan de ju inte det innan omkring 8 mån.
- TeodorsMamma
jag köpte en chicco lite way som vi hade i tunisien i somras, jakob var nästan 6 månader då o lärde sig sitta själv under semestern. älskade den! den har 5 lägen varav ett fullt liggläge, lätt att fälla ihop, otroligt smidig o lättkörd. kostade mig 895:-
jakob trivdes väldigt bra i den i alla fall, sov gott där, o det finns givetvis sele att spänna fast med. men hur som helst, satsa på en sulky med liggläge, finns säkert många bra märken!
jakob trivdes väldigt bra i den i alla fall, sov gott där, o det finns givetvis sele att spänna fast med. men hur som helst, satsa på en sulky med liggläge, finns säkert många bra märken!
- Bilagor
-
- vet inte hur mycket man ser av den här bilden men men
- MINIsulky.jpg (39.62 KB) Visad 552 gånger
-

Kali - Alltid online

kali: det var ju en jättebra och prisvärd resevagn!
- Liina
- Alltid online

Tack för alla svar (och fortsätt gärna med fler svar!). Kali- din vagn låter ju jättebra, jag ska kolla på en sådan! Skyddar överdelen bra från solen (skuggar den stor del av bebisen)?
- Snigel
- Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar