Vilken bilbarnstol har ni valt???
15 inlägg • Sida 1 av 1
Vilken bilbarnstol har ni valt???
Hej
jag ska byta min barnstol som jag har till min son han blir 7månader snart. och då funderar jag på en BeSafe izi kid X2 men jag tänkte se vad ni andra har valt för bilbarnstol???
jag ska byta min barnstol som jag har till min son han blir 7månader snart. och då funderar jag på en BeSafe izi kid X2 men jag tänkte se vad ni andra har valt för bilbarnstol???
- 27NovemberBarn
- Galen i vimedbarn.se

Re: Vilken bilbarnstol har ni valt???
Här har vi besafe izi combi (den som man kan ha åt båda hållen) och vi har varit supernöjda! Beställde den från Tyskland.
- Eva
- Alltid online

Vi har en Izi Kids Be Safe och är supernöjda! Och sonen med, det är det iktigaste!
- Fru S.
- Alltid online

Vi köpte en Acta Graco cosmic comfort. Den kändes mjuk och bra eftersom det är extra vaddering i sitsen, vet dock inte hur den är i jämförelse med den stol som du funderar på. Men Nils gillar Actan, bäst av allt är nog att han kom upp lite och nu kan sitta och titta ut. Fast det är väl samma med alla stolar!
Måste erkänna att den inte var så enkelt att montera i baksätet, men det gjorde oss inget för vi ville ha den fram iaf.
Måste erkänna att den inte var så enkelt att montera i baksätet, men det gjorde oss inget för vi ville ha den fram iaf.
-

grynet_å_jag - Alltid online

Vi har precis köpt en akta graco cosmic comfort ! Vi är jättenöjda och det verkar dottern oxå vara 
- Thizze
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Vi har en BeSafe izi kid och är supernöjda!
Tänk på att den är ganska upprätt även i den lägsta läget, ifall det är ngt ni inte gillar. Vi frågade tillverkaren om anledningen till att den inte går att luta mer och fick till svar att det är en säkerhetsgrej. Ett barn som lutar mer tar emot en ev. smäll med axlarna/huvudet medan en mer upprätt position gör att den tas upp med hela ryggen i stället.
Det låter logiskt, tycker jag.
Tänk på att den är ganska upprätt även i den lägsta läget, ifall det är ngt ni inte gillar. Vi frågade tillverkaren om anledningen till att den inte går att luta mer och fick till svar att det är en säkerhetsgrej. Ett barn som lutar mer tar emot en ev. smäll med axlarna/huvudet medan en mer upprätt position gör att den tas upp med hela ryggen i stället.
Det låter logiskt, tycker jag.
-

Koko - Alltid online

Vi har acta graco, vi fick vår så jag vet inte exakt modell. Vi är i alla fall nöjda med den och Ed sitter jättebra.

-

Redhotwera - Alltid online

Vi har en acta graco cosmic comfort och den gillar vi allihopa i våran familj
Dock hade vi för mjuka säten fram så där gick den inte montera men bak gick det, lite småkrångligt men när vi väl fick dit den sitter den som berget
Vi har för liten bil tror jag..för nu får knappt nån plats i framsätet 
- LillaMalin
Vi har en Besafe Izi Kid! Och vi är SUPER nöjda med den! Den sitter bra i bilen, Anton sitter jättebra i den och så fick den ju bäst i säkerhet också, vilket är kanon viktigt.
Så den rekomenderar jag verkligen!
Så den rekomenderar jag verkligen!
-

Chobb88 - Alltid online

Vi köpte en Britax Secura som vi är super nöjda med. Det går att ställa in lutningen på den så det tyckte vi var bra.. 
-

MinisMamma - Alltid online

Slog till en Akta graco duoflex häromdan'. 1000 spänn billigare på Babyland, de hade erbjudande. Än har pojken inte suttit i den.
- essie
- Har vimedbarn.se som startsida

vi har två maxi cosi mobi---barnen stormtrivs i dom! o själv tycker jag dom e snygga oxå
...
- Tigi
- Alltid online

Vai har köpt en Acta Graco Cosmic Comfort ssom vi är jättenöjda med! Den går ju att fälla lite när det är sovdax (vilket det ofta är i bilen
)!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

15 inlägg • Sida 1 av 1