Vigsel/Bröllops-tråden
11 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Vigsel/Bröllops-tråden
Åh vad roligt!
Jag skriver inte det där utan sparar det till efteråt, även om jag tänker det
Viktiga saker.. Beror väl på vilken sorts bröllop det är?
Om det är stort/litet/hemligt osv.
Någon som barnen kan sitta med under vigseln, fast det kanske ni redan tänkt på.
God mat! Det är alltid nödvändigt haha
Engångskameror på borden är en rolig grej om man har råd med det.
Några roliga lekar, fast det kan toastmastern ordna ifall man har en sån.
Och där tog det slut..
Fantasin var inte så lång idag haha
Jag skriver inte det där utan sparar det till efteråt, även om jag tänker det
Viktiga saker.. Beror väl på vilken sorts bröllop det är?
Om det är stort/litet/hemligt osv.
Någon som barnen kan sitta med under vigseln, fast det kanske ni redan tänkt på.
God mat! Det är alltid nödvändigt haha
Engångskameror på borden är en rolig grej om man har råd med det.
Några roliga lekar, fast det kan toastmastern ordna ifall man har en sån.
Och där tog det slut..
- Danem
- Alltid online

det som är nödvändigt är väl hindersprövningen och om du skall byta efternamn så skall du fylla i en sådan lapp den skickar man antingen in själv eller ger till prästen...
- hellokitty
- Alltid online

hellokitty har ju sgt det viktigaste
samt att gubben e på plats den där dagen... allt annat e ju bara bonus. ett råd är bara att planera så mycket som möjligt innan och se till att delegera så du inte har för mycket att göra sista dagarna samt den viktiga dagen.
Grattis föresten.
Grattis föresten.
-

ToToRo - Alltid online

Grattis. Det mesta är väl redan skrivet men pappersjobb, mat, dryck, kläder, lokal, vittnen eller bestman, tärna, musik, bordsplacering (om man vill ha det), värdpar, toastmaster, presentbord, någon som tar kort, ringar, blommar, lekar, frisör, sånghäfte/lekhäfte - allt beror ju på helt hur man vill lägga upp det och mycket går ju att hoppa över, det gjorde jag. Inbjudningskort i god tid, gästlistan var svårt tycker jag.
- Trötta mamman
- Alltid online

ja den gäller bara i fyra månader så vänta lite med de då. men sen skicka in så fort som möjligt så ni får den dagen ni vill så va de när vi gifte oss vi gifta oss också borgligen och de va bara vigslar på lördagar och blev fullt snabbt på sommaren..!
inbjudningskort köp lite roliga papper och tillbehör o klipp och klistra de gjorde jag med dopkorten ja klippte ut barnvagnar och knappar som hjul jätte poppis och fina.
inbjudningskort köp lite roliga papper och tillbehör o klipp och klistra de gjorde jag med dopkorten ja klippte ut barnvagnar och knappar som hjul jätte poppis och fina.
- hellokitty
- Alltid online

Jag kommer inte ihåg att vi betalade ngt för vigselförrättare. Vi bokade dock en riktigt tidigt då de enligt vår kommun inte är skyldiga att ställa upp på helgerna men gör det ändå. Så jag tror inte att du behöver vänta på hindersprövningen. Vi köpte helt enkelt färdiga kort för vi tittade på olika alternativ och det visade sig bli billigast, vi var få så det blev inte så många att skicka ut.
- Trötta mamman
- Alltid online

Engångskameror som Danem tipsade om, rekommenderar jag inte! Vi hade det på vårt bröllop. Bilderna blir inte bra, mörka och taskig skärpa. Ni kanske har en vanlig liten digitalkamera? Märk upp den med era namn på med stor lapp eller nåt. Uppmana folk att skicka runt den och plåta fritt. Mycket roligare, ni kan även sortera bilderna innan ev framkallning. 
Vid en fest kan ni fixa maten själva och ha gående bord, då sparar ni på köks/serveringspersonal som är en stor kostnad.
Vi la pengar på en dj som var helt suverän, det gjorde att vi hade ett bra drag på festen.
Ha en betalbar till självkostnadspris, sprit är jättedyrt att bjuda på.
Dom fester/bröllop som jag varit på som haft det har föräldrar/syskon turats om att agera bartender.
Det är väl det jag kommer på nu, kommer säkert på mera!
Vid en fest kan ni fixa maten själva och ha gående bord, då sparar ni på köks/serveringspersonal som är en stor kostnad.
Vi la pengar på en dj som var helt suverän, det gjorde att vi hade ett bra drag på festen.
Ha en betalbar till självkostnadspris, sprit är jättedyrt att bjuda på.
Dom fester/bröllop som jag varit på som haft det har föräldrar/syskon turats om att agera bartender.
Det är väl det jag kommer på nu, kommer säkert på mera!
-

magda - Alltid online

jag vet ju inte hur det är där du bor de kanske kan skilja men här va man tvungen att ha hindersprövningen klar när man ansökte så man inte skulle ta upp en plats om man inte hann fixa de typ. men om du fixar hindersprövningen så fort de går så den inte hinner gå ut så e de nog ingen fara. när vi gifte oss kostade det ingenting vi gifte oss typ en månad innan dom började ta betalt, men skulle jag gissa måste man nig betala in innan eller iaf samtidigt... 
- hellokitty
- Alltid online

jag vet ju inte hur det är där du bor de kanske kan skilja men här va man tvungen att ha hindersprövningen klar när man ansökte så man inte skulle ta upp en plats om man inte hann fixa de typ. men om du fixar hindersprövningen så fort de går så den inte hinner gå ut så e de nog ingen fara. när vi gifte oss kostade det ingenting vi gifte oss typ en månad innan dom började ta betalt, men skulle jag gissa måste man nig betala in innan eller iaf samtidigt... 
- hellokitty
- Alltid online

Det viktiga är väl att ha vigselförrättare, orkester (om man ska ha en), catering (om man ska ha det) och festlokal bokat i god tid, för de går fort! Sen kan man slipa på detaljerna utan att stressa. Barnvakt kan också vara bra att fundera på i god tid om man inte har nån i familjen som sköter barnen.
Sedan klänning, frisör, smink, ring, kläder åt brudgum o ev best man, inbjudningskort, fotograf, dekorationer, drycker, transporter, skyltar, infoblad...
Lycka till!
Sedan klänning, frisör, smink, ring, kläder åt brudgum o ev best man, inbjudningskort, fotograf, dekorationer, drycker, transporter, skyltar, infoblad...
Lycka till!
- mymlemamma
- Alltid online

11 inlägg • Sida 1 av 1