Vi som försöker bli gravida igen!
Vi som försöker bli gravida igen!
Hej! Här kan vi skriva in oss som försöker bli gravida... här hoppas vi på ett syskon till lilla tjejen snart!
Lycka till alla där ute!
Lycka till alla där ute!
-

Golli - Alltid online

Re: Vi som försöker bli gravida igen!
Oj det var snabba puckar. 
Vi kan inte försöka än. Måste bli klar me skolan innan barnet föds. Så i slutet av augusti eller början av september kan vi börja försöka.
Vi kan inte försöka än. Måste bli klar me skolan innan barnet föds. Så i slutet av augusti eller början av september kan vi börja försöka.
-

Chobb88 - Alltid online

Här har du ett par till som försöker, denna månad verkar de dock inte bli någe plus så nu inväntar vi bara mensen så att vi sen kan fösöka igen
-

Lillfisen - Alltid online

Vi har väll tänkt försöka börja men mer framåt sommaren...
-

cornelia19 - Alltid online

Hej!
Jag har precis ammat i morse för sista gången (hur det gick kan ni läsa på min blogg http://lussekattensviktblogg.blogspot.com) så nu är det bara dags att vänta på att mensen och ägglossningen ska komma tillbaka.
Vi vill gärna ha ett syskon till vår lilla grabb i början på nästa år så jag hoppas verkligen att det kommer igång snabbt. Har förstått att det kan variera väldigt mycket från person till person.
Jaja, hoppas att det går bra för er allihop. Förra gången lyckades vi på första försöket så min man är övertygad om att det kommer gå snabbt igen. Själv är jag lite mer pessimistisk. Jag tänker snarare att eftersom det gick så snabbt sist så kommer det säkert trilskas nu. Kanske typiskt tjejer att tänka så?
Lycka till!!!
Jag har precis ammat i morse för sista gången (hur det gick kan ni läsa på min blogg http://lussekattensviktblogg.blogspot.com) så nu är det bara dags att vänta på att mensen och ägglossningen ska komma tillbaka.
Vi vill gärna ha ett syskon till vår lilla grabb i början på nästa år så jag hoppas verkligen att det kommer igång snabbt. Har förstått att det kan variera väldigt mycket från person till person.
Jaja, hoppas att det går bra för er allihop. Förra gången lyckades vi på första försöket så min man är övertygad om att det kommer gå snabbt igen. Själv är jag lite mer pessimistisk. Jag tänker snarare att eftersom det gick så snabbt sist så kommer det säkert trilskas nu. Kanske typiskt tjejer att tänka så?
Lycka till!!!
-

Lussekatten - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Kommer nog börja försöka lite till våren/sommaren..Men jag har ingen brådska (längre)
- LillaMalin
En i min mammagrupp är gravid igen. Hon fick barn 13/9 så det är bra jobbat! 
snart är det dags för mig att testa... en vecka kvar bara! Känns ingenting så det är säkert inget plus för förra graviditeten kände jag direkt!
snart är det dags för mig att testa... en vecka kvar bara! Känns ingenting så det är säkert inget plus för förra graviditeten kände jag direkt!
-

Golli - Alltid online

När jag läser om er andra som ska försöka igen så blir jag sååå sugen=)
-

anettejohansson - Alltid online

Vi ska börja försöka igen i April =) Jag längtar så jag håller på att dö
:D
- SessanA
- Alltid online

Vad gärna jag vill hoppa på den här tråden men för oss är det ekonomiskt omöjligt att skaffa ett barn till innan jag hunnit jobba i minst 6 mån 
-

Taweret - Alltid online

jag och m funderar väll på att ta efter sommaren så man hinner njuta av sommaren i år:) med en kall cider, öl och lite. Jag fick ju knappt bada föra sommaren med snitt och allt. så blir nog efter sommaren här vill inte gå och må dåligt under sommarens jobbigaste dagar.
sen har ju jag börjat jobba lite och söker jobb som en tok satt jag hoppas de finns nått åt mig snart:)
sen har ju jag börjat jobba lite och söker jobb som en tok satt jag hoppas de finns nått åt mig snart:)
-

cornelia19 - Alltid online

Vi kör på och hoppas att det blir en liten till snart. Men vi vill inte hålla på och "försöka" för det är väldigt psykiskt. Förra gången va det skit jobbigt när vi försökte hela tiden. Så denna gång ska iv köra på och hoppas få nån överraskning snart, utan massa snack om det eller känna sig tvingad att ha sex =)
- Tricia
- Galen i vimedbarn.se

Ja, ibland får man precis vad man önskar. För fem dagar sedan slutade jag amma och igår kom mensen tillbaka! Självklart blev jag jätteglad, jag som var orolig att det skulle ta flera månader. Tyvärr hade jag väl förträngt mensvärken som jag nu går och dras med men jag fick ju som jag ville så jag antar att jag inte ska klaga.
Ja, då är det väl egentligen bara att köra igång då, ett småsyskon till lillgrabben står överst på önskelistan.
Oj, nu blev jag lite nervös. Jag hade inte förväntat mig att det skulle gå så snabbt. Tanken på att stå här gravid igen om några månader får det att pirra rejält i magen, men på ett positivt sätt så klart
Nu gäller det att hålla tummarna att det fortsätter gå som man vill...
Ja, då är det väl egentligen bara att köra igång då, ett småsyskon till lillgrabben står överst på önskelistan.
Oj, nu blev jag lite nervös. Jag hade inte förväntat mig att det skulle gå så snabbt. Tanken på att stå här gravid igen om några månader får det att pirra rejält i magen, men på ett positivt sätt så klart
Nu gäller det att hålla tummarna att det fortsätter gå som man vill...
-

Lussekatten - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

hejjjjj vi börja för 8månader sen å än har det inte tatt sej =( första barnet tog det 1år innan ja blev gravid fan trodde dt skulle gå fortare andra gånngen men verkar inte så=)
- loooolita
- Alltid online