Banner Forum Image

Vi som försöker bli gravida igen!

Re: Vi som försöker bli gravida igen!

Inläggav Eva » mån feb 16, 2009 19:40

Kakan skrev:Hehe, vi hade besämt oss för att försöka igen NU. Jag misstänker äl, så vi sa att vi skulle ha sex i går kväll. (romantiskt så det förslår eller hur?)

Sen när vi går och lägger oss så släcker maken, drar täcket över sig och vänder sig om. Men... säger jag. Vi skulle ju... eller vill du inte?

Nä, faktiskt inte, säger han. Jag är skittrött och vill bara sova. WHAT?????? :shock: :shock: Måste vara första gången det händer! Jag ba: men vi får ju inte missa den här månaden! då måste vi ha sex i morgon ju! Ja då får vi ha det då istället... snacka om att jag blev snopen! HÅller tummarna för att han ska orka i dag istället då... :wink: :mrgreen:

Haha, det var dagens story! :D Finns det liksom såna? Den dagen min sambo tackar nej till sex kommer jag att flyga genom taket !!! :lol:
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » mån feb 16, 2009 23:09

Kakan: Haha, vilken karl du har! INTE snällt tycker jag, när ni nu ska fixa syskon. Men jättekul att ni (förhoppningsvis...) bestämt er för att sätta igång nu, roooligt ju! Du får charma honom med allt du har ikväll. ;) Jag säger som Eva, den dagen min karl tackar nej till sex... eh... det finns inte på kartan. Eller jo, kanske om jag säger ja till sex, men enbart utan skydd. Då blir det nog sura miner. =))
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Golli » tis feb 17, 2009 14:41

Åhh min sambo tackar nej till sex oftare än så! Men han jobbar o sliter och lagar mat och renoverar hus och och och... ;)
men det ligger mycket i att inte bli arg för att man inte känner för det just då! jag vet exakt när och var och hur han vill ha sex annars och vad jag ska göra för att han ska lätta på jeansen... ha ha ha
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Golli
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tis mar 17, 2009 16:26

Jag har inte ätit p-piller på typ 2 mån men vi har haft avbrutet de gånger vi inte haft skydd för vi inte velat få en till än. Sen trodde vi att jag var gravid iaf så i dag tog jag ett test som visade minus och då kändes de så tomt att jag frågade min sambo om vi ska hoppa över skydd och låta de bli när de blir. Och han tyckte de lät bra så vi försöker typ nu. Är lite pirrigt och nervöst :)
Sitamoia, hoppas du övertalar honom snart, skulle vara så kul om vi lyckades få samtidigt igen :) lycka till alla!
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Golli » tis mar 17, 2009 21:29

ååh vad kul!
själv så är jag BIM+11 dagar, men jag har gjort 4 test och alla har varit negativa. Nu har jag ett test kvar och undrar när jag ska göra det... BLIR TOKIG!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Golli
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » tis mar 17, 2009 23:54

hejhopp! är kommer ett till par som försöker att föröka sig:)
fick den första mensen i dec men eftersom jag har helammat framtills förra veckan så har jag haft oregelbunden mens. har bim ca den 20, då ska det testas å se varför det inte bidde nån mens i feb:)
om det blir neg så kan vi inte försöka förens aprils äl. jag har åkt på en massa infektioner å käkar pencellin:(
vill helst bli gravid innan juli för sgi skull.

Förresten dom har gravtestat mig på sjukhuset senast var fredags. kan dom verkligen se om man är gravid 7 dagar innan bim och om dom kan det hur säkert är resultatet???
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » ons mar 18, 2009 18:11

gellis: Vad kul att ni försöker igen så tätt! Undrar bara om det där med sgi, man får ju behålla sin sgi om man blir gravid innan första barnet blir ett år och nio månader så ni har rätt mycket tid på er... =)
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav 27NovemberBarn » ons mar 18, 2009 19:31

nu har äntligen mensen kommit tillbaka ..... hade problem med den förra månaden hade en menscykel på över 50dagar höll på bli knäpp.....
Bild

Bild
27NovemberBarn
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav gangsterflickan » mån mar 23, 2009 22:24

nu så har jag beställt grav.test... hela 10 st och de stod att de kan visa om man är gravid från 6-24 dagar efter befruktningen så jag tänkte ta och testa ett när dom kommer så får vi se... borde ha dem på onsdag.
Någon mer som ska testa snart??
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » mån mar 23, 2009 23:05

håller tummarna för er som håller på och försöker! Har ni nå knep eller bara kör ni på?
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » mån mar 23, 2009 23:20

vi kör bara på.
vi har liksom inte ens bestämt att försöka utan har sagt att vi hoppar över alla prev.medel och så får de bli när de blir - om de blir.
tror inte de är bra att försöka för mycket, tror kroppen och psyket blir stressat då med alla test och sådant, emn de är jag de och de kanske fungerar bättre för vissa med.
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » tis mar 24, 2009 10:04

Jag brukar ju hålla koll på mina ägglossningsdagar och mina p-piller gör att de känns mer än vanligt så jag kan ju inte bara släppa som jag hade tänkt. är på tok för medveten om när ja kan bli gravid och inte.

har oxå köpt stickor. köpte dem däremot för ganska länge sedan av den anledningen att ja inte kunde äta minipiller och var så sjuk nervös hela tiden att jag skulle blir gravid. Då har det varit skönt att ha lite hemma, billiga så man kan testa bara för testas skull. Vi har ju i o för sig haft kondom men man vet ju aldrig.

Snart hopps ja får använda dem för det motsatta syftet
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tis mar 24, 2009 12:11

ja då kan de ju bli svårt att bara låta de gå på, o man vet när man har menar jag..
men tror de viktiga är att inte stressa upp sig, men de är nog väldigt svårt när man gång på gång år -
hoppas också du får använda dem till motsatt syfte snart :)
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav mia85 » ons apr 01, 2009 13:07

Vi försöker bli gravida igen, sonen är nu 6 månder. Har nog nästan alla sympton men var neg bim-4 testar igen om några dagar om ingen mens.. bim imorgon nu.
blev gravid med sonen 3 dar efter vi bestämt oss att "räkna dagarna" får se om det tog sig första försöket igen =)

lycka till allihop =)
mia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » ons apr 01, 2009 20:51

:oops: va tvungen att kolla upp va BIM betydde. nu förstår jag. men visst ska man kunna kolla gerv innan BIM. Det räcker väl 7 dar efter befruktning eller är jag ute och cyklar?
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Bli gravid