Vi som försöker bli gravida igen!
Re: Vi som försöker bli gravida igen!
Jag hatar verkligen den där jäkla kondomen! R med, annars hade han aldrig gått med på oskyddat för det är ju inte riktigt så att han lääääängtar efter en till just nu
Men blir det så blir det, och då är pyret väldigt välkommet av oss båda såklart. 
-

Nelia - Alltid online

Ahmen vad 17!
Tigi och Nelia i denna tråden! Så kul med några man känner "på riktigt".
Jag kikar in och håller koll. Bara så att ni vet.
Kraaaaaaam!!
Tigi och Nelia i denna tråden! Så kul med några man känner "på riktigt".
Jag kikar in och håller koll. Bara så att ni vet.
Kraaaaaaam!!
- Fru S.
- Alltid online

Man har 9 månader på sig att börja längta också tack och lov...hans längtan kommer växa i takt med magen..
-

sprallos - Alltid online

Om jag ska vara ärlig så tror jag att han vill ha en till, han har bara svårt att formulera det i ord till mig.
Typiskt karlar...
Han har ju sagt att om han inte ville ha några fler så hade ju gummit varit på. Rätt genomskinligt ju 
-

Nelia - Alltid online

Härligt Nelia, det får du ta som svar på att han verkligen vill!!! 
- lime95
- Alltid online

Ja, jag menar det....Den som inte vill ha fler skyddar sig mer noga..
-

sprallos - Alltid online

nelia - det låter ju faktiskt som om han gärna oxå skulle vilja jöö !
. . men varför måste ni vänta ti nyår?
ja visst e det extra kul när man känner personen i fråga
ja visst e det extra kul när man känner personen i fråga
- Tigi
- Alltid online

nelia: jo visst låter det som han vill nu i och med att hatten är avtagen
så spännande...
tigi: när har du bim nästa gång?
tigi: när har du bim nästa gång?
- HärligaTöser
- Alltid online

Det är dels bra rent praktiskt för oss. Det hade ju varit skönt om nästa kommer när Joel är runt 4 år, för då kan han börja åka framåtvänd och då slipper det bli så trångt i bilen t.ex. Sen hade det inte skadat om säsongskläderna passar nästa också.
Men den största anledningen är den att vi inte vill "förstöra" nästa semester. Om jag skulle vara beräknad över sommaren/tidig höst så blir det ju inget Portugal under högsommaren. Vill varken åka med helt nyfödd eller med allt för tjock mage. Man får ju dessutom inte flyga för sent i en graviditet. "Börjar" vi vid nyår så är det tidigast septemberbarn liksom.
Sen vet man ju aldrig när det tar sig. Det tog 9 månader med Joel...
Men den största anledningen är den att vi inte vill "förstöra" nästa semester. Om jag skulle vara beräknad över sommaren/tidig höst så blir det ju inget Portugal under högsommaren. Vill varken åka med helt nyfödd eller med allt för tjock mage. Man får ju dessutom inte flyga för sent i en graviditet. "Börjar" vi vid nyår så är det tidigast septemberbarn liksom.
Sen vet man ju aldrig när det tar sig. Det tog 9 månader med Joel...
-

Nelia - Alltid online

Oj! Här var många olästa inlägg! Med den här frekvensen på inlägg får jag nog lov att ta semester redan efter fyra dagar tillbaka på jobbet. Måste ju hänga med här!!! 
Här är mensen avslutad och vi börjar väl snart köra på varannan dag. Bim känns väldigt långt bort, siktar mot äl som borde vara om en dryg vecka. Åh, vad jag önskar att det tar sig den här månaden så vi slipper gå igenom ivf-träsket...
Nelia:
Oskyddat är ju trevligt om det ska bli barn! Hoppas det tar sig snabbare den här gången (utan att ställa till det för era semesterplaner). Välkommen till tråden!
Här är mensen avslutad och vi börjar väl snart köra på varannan dag. Bim känns väldigt långt bort, siktar mot äl som borde vara om en dryg vecka. Åh, vad jag önskar att det tar sig den här månaden så vi slipper gå igenom ivf-träsket...
Nelia:
Oskyddat är ju trevligt om det ska bli barn! Hoppas det tar sig snabbare den här gången (utan att ställa till det för era semesterplaner). Välkommen till tråden!
-

Lotta72 - Alltid online

Hehe, tack Lotta72! Och stort lycka till! När Joel väl blev till var det just en sådan månad vi hade, körde på varannan dag för det blev ju aldrig till med spontansex 
-

Nelia - Alltid online

måste bara gnälla "inte"....
Om jag får höra en gång till att man bara ska ta det lugn och inte stressa såååå blir man gravid! inser folk inte hur stressand det är att höra detta!!! Just nu är jag inne i ett ekorrjul .... varje gång jag tänker på att kanske kanske sååå får jag dåligt samvete och tänker att jag inte ska hålla på och älta för då blir det inget!
Hur gör in andra tänker ni mycket på det eller försöker ni låta bli????
Det var någon som frågade om BIM innan: 14/9
Om jag får höra en gång till att man bara ska ta det lugn och inte stressa såååå blir man gravid! inser folk inte hur stressand det är att höra detta!!! Just nu är jag inne i ett ekorrjul .... varje gång jag tänker på att kanske kanske sååå får jag dåligt samvete och tänker att jag inte ska hålla på och älta för då blir det inget!
Hur gör in andra tänker ni mycket på det eller försöker ni låta bli????
Det var någon som frågade om BIM innan: 14/9
-

supermyran - Har vimedbarn.se som startsida

om BIM betyder då mensen ska komma egentligen så e det den 22/9 ... alltså skitlång tid.. 
Nelia - Det där praktiska kan ni inte skylla på hehe
vi har haft två bilbarnstolar hela tin
..nää men fattar va du menar... klart man måste tänka oxå..det e bra å planera...M vill ju egentligen vänta lite till då han tycker att jag ska jobba innan nästa barn , men se sålänge vill jag inte vänta mer.... jag ville egentligen ha redan förra hösten men kände ju ändå att jag måste bli klar me skolan..vilket jag blir nu iallafall =)
supermyran - just idag har jag tänkt skitmycket
.. men jag e mest den som inte tror att jag e gravid å lixom för mig känns det som att dte gör inget....men om mensen kommer så skulle jag bli besvike lixom...konstigt å förklara.... men jag tror det kan va jobbigare om man har försökt under en längre tid....
Nelia - Det där praktiska kan ni inte skylla på hehe
supermyran - just idag har jag tänkt skitmycket
- Tigi
- Alltid online

jag läser också och jag känner som sprallos skriver, så kul att hänga här och se hur det går!
och jag hoppas på mycket slarv nu Nelia!
lycka till alla som försöker, hoppas det blir massor av småbebisar snart!
och jag hoppas på mycket slarv nu Nelia!
lycka till alla som försöker, hoppas det blir massor av småbebisar snart!
-

Kali - Alltid online

Nån frågade om BIM. Här är det nångång mellan 14-18 september. Vet inte exakt, eftersom den inte skötte sig förra månaden.
Känner igen det där med ekorrhjul, tycker jag springer i det för jämnan. Plus att alla runt omkring är gravida. Min bästa vän med sin sjätte (hmmm, utan att ens ha försökt...). Ibland blir jag så himla avis. Suck. Här har vi aktivt försökt sen Eric föddes. Vi bestämde oss för oskyddat direkt, eftersom han tog 36 månader att tillverka
Känner igen det där med ekorrhjul, tycker jag springer i det för jämnan. Plus att alla runt omkring är gravida. Min bästa vän med sin sjätte (hmmm, utan att ens ha försökt...). Ibland blir jag så himla avis. Suck. Här har vi aktivt försökt sen Eric föddes. Vi bestämde oss för oskyddat direkt, eftersom han tog 36 månader att tillverka
- lime95
- Alltid online