Vi som försöker bli gravida igen!
Re: Vi som försöker bli gravida igen!
sitamoia:
Ja, det blev vi. Ett nytt försök blir det den 30.4. Men efter att vi kommer hem från resan så är det bara en vecka kvar till bröllopet, så får se då. Tänk om vi inte skulle slippa hem...
Fy farao vad naturen är stark!
Linemor:
Hoppas, hoppas! Det låter ju lite hppfullt iaf!
hottitotta:
Kör hårt;)
Ja, det blev vi. Ett nytt försök blir det den 30.4. Men efter att vi kommer hem från resan så är det bara en vecka kvar till bröllopet, så får se då. Tänk om vi inte skulle slippa hem...
Linemor:
Hoppas, hoppas! Det låter ju lite hppfullt iaf!
hottitotta:
Kör hårt;)
- Eva
- Alltid online

De går lite långsamt i denna tråden nu!
har alla så fullt upp med bebisverkstaden?
inget som hänt här än iaf.. mens va såklart sen, som den inte brukar. men det är ju givet när man ska bygga barn va jag har förstått..haha
inget som hänt här än iaf.. mens va såklart sen, som den inte brukar. men det är ju givet när man ska bygga barn va jag har förstått..haha
-

Petra86 - Alltid online

Ja det går ju alltid segt när man väntar på nått. 
Testade inatt igen men det var negativt. Har fortfarande ont i magen. Vill bara få ett + eller att mensen ska komma så man kan börja på ny kula! Har en känsla att mensen snart. Ska försöka sluta tänka på det så mycket så kanske det går fortare.
Testade inatt igen men det var negativt. Har fortfarande ont i magen. Vill bara få ett + eller att mensen ska komma så man kan börja på ny kula! Har en känsla att mensen snart. Ska försöka sluta tänka på det så mycket så kanske det går fortare.
-

LineMor - Alltid online

Här har vi ingen vidare lycka heller. Förra månaden tändes ett liiiiitet liiiitet hopp att det kunde vara något, men inte då. Var bara mensen som bestämde att flytta en vecka framåt i almanackan.
Så denna månaden kom den punktligt på den 15:e. *grrrrr* Så får vara beredd på att OM det tar sig, så lär det ta tid.... Precis som med Eric.
Lycka till ni andra i bebisverkstaden!!!
Lycka till ni andra i bebisverkstaden!!!
- lime95
- Alltid online

petra86: Men du har alltså fått mensen nu då eller är den fortfarande sen?
LineMor: Tänk om man visste och kunde se. Speciellt när tecknen är ungefär lika. Men det är en viss skillnad på om det är mensen som skall komma eller om det är en ny graviditet.
lime95: äsch, så typiskt. Fast egentligen tycker jag det är väldigt intressant att se hur kroppen kan ställa om sig och luras bara för att hjärnan ställer in sig på en sak.
Vi prickade ju ägglossningen den här månaden men inte har jag några som helst känningar, inte än i alla fall. Inte vet jag hur tidigt man kan känna heller. Jag är så himla otålig och skulle vilja testa genast, men det är förmodligen alltför tidigt redan...
LineMor: Tänk om man visste och kunde se. Speciellt när tecknen är ungefär lika. Men det är en viss skillnad på om det är mensen som skall komma eller om det är en ny graviditet.
lime95: äsch, så typiskt. Fast egentligen tycker jag det är väldigt intressant att se hur kroppen kan ställa om sig och luras bara för att hjärnan ställer in sig på en sak.
Vi prickade ju ägglossningen den här månaden men inte har jag några som helst känningar, inte än i alla fall. Inte vet jag hur tidigt man kan känna heller. Jag är så himla otålig och skulle vilja testa genast, men det är förmodligen alltför tidigt redan...
- Eva
- Alltid online

Eva-Jodå, jag fick den en vecka efter den skulle kommit, vilket bara har slagit på någon dag innan.. Hann ju få hopp om nått men med ett test så icke, sen vart den här, mensen..haha =)
Himla skumt att kroppen kan bli sån egentligen.. =/
Ja linemor, klart man vill antingen ett plus(helst) eller att mensen ska komma, för att vara däremellan o inte veta (hoppas) är ju bara träligt..
Så nu är det bara o vänta o se om nästa kommer eller inte..
Himla skumt att kroppen kan bli sån egentligen.. =/
Ja linemor, klart man vill antingen ett plus(helst) eller att mensen ska komma, för att vara däremellan o inte veta (hoppas) är ju bara träligt..
Så nu är det bara o vänta o se om nästa kommer eller inte..
-

Petra86 - Alltid online

Va spännande Eva! När kan du testa? Jag tror mer och mer att det är något. Som du säger så kan man ju känna viss skillnad och jag vet ju hur min mensvärk känns och detta känns mer som en graviditet....men kanske är det min hjärna som spökar!
Köpte nya test idag och har sån lust att springa in på badet och testa igen fast jag vet att det är tidigt och inte förs på lördag det bör ge mig rätt resultat. Dessutom testade jag ju negativt i förrgår så kanske lite tidigt att testa igen!
Petra86: Det är så trist när mensen ger en massa förhoppningar. Min mens har alltid varit oregelbunden så är ganska van att det kan skilja en vecka hit eller dit vilket det gör det lite svåra att träffa ÄL. Men har ju lyckats en gång så förhoppningsvis går det igen!
Bäst jag lägger mig nu så jag inte springer in på badet och förbrukar ett test i onödan som bara gör mig deppig!
Köpte nya test idag och har sån lust att springa in på badet och testa igen fast jag vet att det är tidigt och inte förs på lördag det bör ge mig rätt resultat. Dessutom testade jag ju negativt i förrgår så kanske lite tidigt att testa igen!
Petra86: Det är så trist när mensen ger en massa förhoppningar. Min mens har alltid varit oregelbunden så är ganska van att det kan skilja en vecka hit eller dit vilket det gör det lite svåra att träffa ÄL. Men har ju lyckats en gång så förhoppningsvis går det igen!
Bäst jag lägger mig nu så jag inte springer in på badet och förbrukar ett test i onödan som bara gör mig deppig!
-

LineMor - Alltid online

Här är det inget heller än så länge tyvärr! Har inte brytt mej om några beräkningar på äl ännu, så vi chansar vilt *hihi*
Håller tummarna för Eva o Linemor som tycks närmast ett plus just nu
Petra- synd att den bara var sen!
Håller tummarna för Eva o Linemor som tycks närmast ett plus just nu
Petra- synd att den bara var sen!
- Snigel
- Alltid online

Ja vi chansar ju också.. är nog inte så bra på beräkna allt det där.. =))
Ja tummar och tår för er..och snigel, vi kommer snart vi med!
Ja tummar och tår för er..och snigel, vi kommer snart vi med!
-

Petra86 - Alltid online

Kunde inte hålla mig så testade imorse igen men det var fortfarande negativt. Körde Clearblue som det står att man ska kunna använda 4a dagar före beräknad mens vilket det var imorse då det borde vara beräknat på lör-sön....
Har haft ganska kraftiga mensvärkar idag och sprungit 50 ggr på toan för att se om mensen kommit men icke sa nicke....
Är ganska trött på att ha som mensvärk nu, kanske är det något fel....kan det vara en infektion efter missfallet?
Håller tummarna för er andra!
Har haft ganska kraftiga mensvärkar idag och sprungit 50 ggr på toan för att se om mensen kommit men icke sa nicke....
Är ganska trött på att ha som mensvärk nu, kanske är det något fel....kan det vara en infektion efter missfallet?
Håller tummarna för er andra!
-

LineMor - Alltid online

Hur går det för er? Nu borde mensen ha kommit för mig och jag har fortfarande sån mensvärk men ingen mens. Testade imorse igen och fortfarande negativt. På måndag har jag haft mens smärtor ibland ganska kraftiga i 2 veckors tid så blir till att ringa doktorn på måndag. Lite besviken är man för visst hade man ju hoppas att det skulle visa sig ett litet plus men det hade också varit skönt om mensen bara kom.
-

LineMor - Alltid online

Nu har jag inte skrivit här på länge.
Det går inte så bra för oss alls. Jag tror nog att det inte blir nåt förrän i sommar, jag har så otroligt mycket i skolan med examensutställning och en stort projekt, min man jobbar jättemycket och är borta mycket.
Lite stressad också, vill så gärna bli gravid igen.
Det går inte så bra för oss alls. Jag tror nog att det inte blir nåt förrän i sommar, jag har så otroligt mycket i skolan med examensutställning och en stort projekt, min man jobbar jättemycket och är borta mycket.
Lite stressad också, vill så gärna bli gravid igen.
- Fru S.
- Alltid online

LineMor: Så himla förargligt att det inte händer varken det ena eller det andra!
Jag vet inte hur det är med missfall, men som vanligt är det ju säkrare att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
Jag vill sååå testa. Fast jag vet att det ändå inte visar något ännu. Är det ca. två veckor efter ägglossning som man kan testa?! I såfall blir det till nästa helg för mig... Eller finns det några jättejättetidiga test?:) Har iaf inga känningar eller något som skulle tyda på graviditet, så jag är väl sådär hoppfull...
Jag vill sååå testa. Fast jag vet att det ändå inte visar något ännu. Är det ca. två veckor efter ägglossning som man kan testa?! I såfall blir det till nästa helg för mig... Eller finns det några jättejättetidiga test?:) Har iaf inga känningar eller något som skulle tyda på graviditet, så jag är väl sådär hoppfull...
- Eva
- Alltid online

Hallelujah. Så kom äntligen mensen. Eller äntligen och äntligen. Men nu har jag i alla fall något att utgå ifrån. Och tillsammans med mensen kom den värsta magsjukan jag någonsin haft. Jag behöver inte säga mer än att jag är totalt utmattad och tre kilo lättare idag än igår.
Kanske har jag ägglossning nu när vi gifter oss 15.5=)
Kanske har jag ägglossning nu när vi gifter oss 15.5=)
- Eva
- Alltid online

LineMor: segt att vänta... har du varit hos doktorn?
Fru S: Vad tråkigt. Jag känner igen situationen. Här är det lite lätt kaos just nu, även om det inte finns någon mer direkt anledning än jobb och tidskrävande fritidsaktiviteter- och fina Liam förstås
Förkyld samsovande pojk med nattskräck kan verkligen sätta krydda på nätterna- på ett sätt jag inte tänkt mej. Men det blir väl bättre snart.
Eva- den där elaka magsjukan verkar vara överallt nu... två (av alla sju) på jobbet har haft den och brorsan var så sjuk att ambulansen fick rycka ut o kolla så att det inte var tarmvred! Hoppas att du inte mått alltför dåligt!
Fru S: Vad tråkigt. Jag känner igen situationen. Här är det lite lätt kaos just nu, även om det inte finns någon mer direkt anledning än jobb och tidskrävande fritidsaktiviteter- och fina Liam förstås
Eva- den där elaka magsjukan verkar vara överallt nu... två (av alla sju) på jobbet har haft den och brorsan var så sjuk att ambulansen fick rycka ut o kolla så att det inte var tarmvred! Hoppas att du inte mått alltför dåligt!
- Snigel
- Alltid online