Vi som försöker bli gravida igen!
Re: Vi som försöker bli gravida igen!
Håller med om att det är mkt av smärta o krämpor man glömmer/förtränger..
Men kvinnan måtte väl vara skapt sån, för att världen ska fungera..
Jag hoppas jag får en liknande graviditet som med Emilia, himla bra (enligt mig, om jag inte förträngt all skit). Nämen inget illamående, ingen foglossning, inga krämpor alls NÄSTAN. helt smärtfritt kan det ju inte vara, halsbränna hade jag ju.. =)
Men kvinnan måtte väl vara skapt sån, för att världen ska fungera..
Jag hoppas jag får en liknande graviditet som med Emilia, himla bra (enligt mig, om jag inte förträngt all skit). Nämen inget illamående, ingen foglossning, inga krämpor alls NÄSTAN. helt smärtfritt kan det ju inte vara, halsbränna hade jag ju.. =)
-

Petra86 - Alltid online

Oj, tre barn på så kort tid låter verkligen som en utmaning! Liam är sjuk just nu så jag tycker för tillfället att det är alldeles perfekt med endast ett barn.
Petra86- låter som att vi hade likadan graviditet och fick ut likadana barn (av tidigare inlägg så har jag tolkat Emilia och Liam vara varandras kopior till sättet)*hihi* Kanske jag borde vänta med nr2 för att se hur din kommande graviditet fortlöper..?
Petra86- låter som att vi hade likadan graviditet och fick ut likadana barn (av tidigare inlägg så har jag tolkat Emilia och Liam vara varandras kopior till sättet)*hihi* Kanske jag borde vänta med nr2 för att se hur din kommande graviditet fortlöper..?
- Snigel
- Alltid online

Snigel- Haha, du hade också en "sån" graviditet.. kanske därav våra likasinnade barn.. Va roligt egentligen.. =)
Vänta och se ja..Ja just det.. fast då kanske du ändrar dig.. =P
Eller fasar över vad som komma skall..
Kanske bättre o inte veta.. 
Vänta och se ja..Ja just det.. fast då kanske du ändrar dig.. =P
Eller fasar över vad som komma skall..
-

Petra86 - Alltid online

Ja, det kanske blir nästa forskningsrön: "denna typ av graviditet ger ett barn med denna mentalitet" *hihi*
Hm, jag ska nog skynda mej att bli gravid så att jag inte får facit i förväg av dej!
Hm, jag ska nog skynda mej att bli gravid så att jag inte får facit i förväg av dej!
- Snigel
- Alltid online

sitamoia: barn bli ju dyrare med åldern.. som kali säger tonåringar med intressen.. tänk hokey, ridning m.m dyra intressen. sen kläder (då går ju inte vad som helst utan det kanske ska vara märken)
KALI: men visst va det gubben som inte skulle ha mer barn så det ligger ju på honom att skydda sig. h´gubben min vill ju promt bara ha två men suger på att skydda sig så så länge jag bara vill ha två blir det två men skulle jag vilja ha tre skulle ja bara sluta behöva skydda mig
KALI: men visst va det gubben som inte skulle ha mer barn så det ligger ju på honom att skydda sig. h´gubben min vill ju promt bara ha två men suger på att skydda sig så så länge jag bara vill ha två blir det två men skulle jag vilja ha tre skulle ja bara sluta behöva skydda mig
-

ToToRo - Alltid online

Alltså... Hur länge har man ägglossning?
Nu har jag fått ägglossningsstickorna. Men hur ofta måste jag testa då? Räcker varannan dag? Jag har liksom noll koll... 
- Eva
- Alltid online

sitamoia: slita dig? vad menar du? kan man sluta vara i en kär tråd?! 
-

Kali - Alltid online

ToToRo: Äh, lagom tills mina barn är tonåringar kommer jag har hunnit bli rik och förmögen! =))
Kali: Nej varför ska man sluta vara här egentligen, det är ju trots all en av de mest känslofyllda trådarna. Jag blir kvar! =)
Kali: Nej varför ska man sluta vara här egentligen, det är ju trots all en av de mest känslofyllda trådarna. Jag blir kvar! =)
-

moia - Alltid online

Snigel: Jaa det måste vi kolla, hur våra nästkommande graviditeter ter sig och sen stämma av med barnen som kommer.. 
Självklart ska ni hänga kvar här.. måste ju finnas lite "utomstående" som som fyller hejjaklacken..
Det är säkerligen dyrare med äldre barn, men jag tror det beror på hur många barn man har också, min sambo är 5 barn (varav en sladdis) och de äldre har hållt på med sport vad jag vet, men man kanske får sätta en gräns på att de får ha en aktivitet var om det är knapert.
Har en fd jobbarkompis har 11 barn, där vet jag inte hur det fungerar, men kan tro att kläder säkert har fått användas av både ett och två syskon. =)
Ja det är svårt det där, men på ett eller annat sätt så brukar det alltid gå ihop endå, både med två,tre och 5 barn.
Självklart ska ni hänga kvar här.. måste ju finnas lite "utomstående" som som fyller hejjaklacken..
Det är säkerligen dyrare med äldre barn, men jag tror det beror på hur många barn man har också, min sambo är 5 barn (varav en sladdis) och de äldre har hållt på med sport vad jag vet, men man kanske får sätta en gräns på att de får ha en aktivitet var om det är knapert.
Har en fd jobbarkompis har 11 barn, där vet jag inte hur det fungerar, men kan tro att kläder säkert har fått användas av både ett och två syskon. =)
Ja det är svårt det där, men på ett eller annat sätt så brukar det alltid gå ihop endå, både med två,tre och 5 barn.
-

Petra86 - Alltid online

Eva - jag vet inte hur stickorna fungerar, men ägglossning är ju precis när ägget lossnar. Sen kan det befruktas i 12 timmar framåt. Det är ett ganska litet fönster... Spermierna kan å andra sidan överleva i ca 3 dygn.
Lycka till alla!
Lycka till alla!
- annapannan
- Alltid online

Yeah. Egentligen skulle vi gå på en morgonpromenad på stranden nu, bygga sandslott i sanden och äta god mat på buffén. På vår bröllopsresa på Mallorca. I stället fick vi komma hem tillbaka och jag fick äntligen fast min ägglossning. Har ju fortfarande inte fått tillbaka mensen så det har varit svårt att veta i vilken ände man skall börja. Får se nu då...
Hur går det för er?
Hur går det för er?
- Eva
- Alltid online

Åh nej, blev ni stoppade av vulkanen Eva? Trist! Min brors tjej kom inte iväg på sin vandringsresa till Spanien och Santiago de Compostela som hon pratat om så himla länge och äntligen hade bokad och klar. =/
-

moia - Alltid online

Nu till en liten fråga. Jag fick ju missfall för 4,5 veckor sedan men har inte fått tillbaka min mens. Däremot har jag haft som "mensvärk" i en vecka nu men det kommer aldrig någon mens. Jag känner mig som när jag var gravid innan missfallet men har gjort 2 test nu som visar negativt. Någon som upplevt något liknande? Kanske gör extra ont när man ska få mens efter missfall? Antar att det bara är att vänta.
-

LineMor - Alltid online

Nu när jag kollar i min kalender ser jag att det är 4a veckor imorgon sedan MF.
Så kan nog inte testa förs fredag.
Känns verkligen som när jag var gravid förra månaden....så kanske....
Så kan nog inte testa förs fredag.
Känns verkligen som när jag var gravid förra månaden....så kanske....
-

LineMor - Alltid online

Nu kikar jag in här med. P-pillrenra är slängda sen i lördas
Har en dotter som föddes i april 08 å nu satsar vi på ett syskon 
- hottitotta
- Har vimedbarn.se som startsida