Vi ska på solsemester, vad tänka på?
7 inlägg • Sida 1 av 1
Vi ska på solsemester, vad tänka på?
JA nu har vi bokat en resa till egypten i januari, charlie kommer alltså vara 2,5 år och kasper 1 år och 2 månader. Vad ska man tänka på? mer än o skydda sig fr solen UV dress osv. Vad skall man ha med sig? Hur går det att flyga med småbarn egentligen? alla tips mottages. Hur har ni gjort med vagn och liknande? funderar på o köpa nån syskon sulky eller liknande, är osäker på om ja vill slänga in våran dyra vagn på flygplanet man har ju sett hur bagaget behandlas... som sagt ALLT är välkommet 
- hellokitty
- Alltid online

Re: Vi ska på solsemester, vad tänka på?
jag har en jättefin tvillingsulky av liten paraplymodell som är använd en gång! den kan du köpa om du vill
väldigt simpel, kan ej fälla ryggar eller så men praktisk.
vi har haft med sulky när vi har varit i tunisien, fast enkel, i somras fick jakob (3,5) gå själv. hade inte heller låtit min fina vagn åka flyg! ta med mycket mutor till planet, nåt nytt och kul de aldrig sett förut. är ju inte så många timmar så det går säkert bra. ta med välling om någon dricker det, annars finns ju allt att handla på plats om man glömmer något. handdukar blir jäkligt sunkiga när man är på strandne med barn så om ni inte har handduksservice hade jag tagit med några extra. tunna långärmade kläder är väldigt bra att ha. är det något särskilt du funderar på?
vi har haft med sulky när vi har varit i tunisien, fast enkel, i somras fick jakob (3,5) gå själv. hade inte heller låtit min fina vagn åka flyg! ta med mycket mutor till planet, nåt nytt och kul de aldrig sett förut. är ju inte så många timmar så det går säkert bra. ta med välling om någon dricker det, annars finns ju allt att handla på plats om man glömmer något. handdukar blir jäkligt sunkiga när man är på strandne med barn så om ni inte har handduksservice hade jag tagit med några extra. tunna långärmade kläder är väldigt bra att ha. är det något särskilt du funderar på?
-

Kali - Alltid online

tack kali
jag tror tyvärr de måste vara fällbar rygg åt lilleman som fortfarande är en riktig sömntuta och sover typ 3 pass per dag fortfarande, så han kommer säkert sova iaf två pass dag
jätte snällt annars!!
jag funderar nog mest på mat och kläder. vi har valy allinclusive med 6 restauranger så de borde ju finnas mat dom äter men de finns alltså "banmat" på plats kanske med åt lillherren? han e lite kräsen nämligen.. o välling då ska med.
Sen funderar ja på ja va inte på lekmer o kolla på uv kläder för de känner ja ju e bra men de finns även uv hatt? ska man ha de eller funkar de me vanlig solhatt? sen fanns de uv/badskor? vi ska bo på ett "splash" hotell med bara massa pooler och rutchkanor så de blir bad bad bad kanseke ska man ha badskor? åh ja blir så osäker hehe.
jag funderar nog mest på mat och kläder. vi har valy allinclusive med 6 restauranger så de borde ju finnas mat dom äter men de finns alltså "banmat" på plats kanske med åt lillherren? han e lite kräsen nämligen.. o välling då ska med.
Sen funderar ja på ja va inte på lekmer o kolla på uv kläder för de känner ja ju e bra men de finns även uv hatt? ska man ha de eller funkar de me vanlig solhatt? sen fanns de uv/badskor? vi ska bo på ett "splash" hotell med bara massa pooler och rutchkanor så de blir bad bad bad kanseke ska man ha badskor? åh ja blir så osäker hehe.
- hellokitty
- Alltid online

N är snart tre, vi körde solkräm, vanliga badkläder och keps... Och skugga förstås. Det var massa barn på hotellet som badade med vanliga strumpor på fötterna. Vår största miss var att bara ha med ombyten till honom under resan ner. Han kaskadkräktes när han satt i mitt knä på transferbussen till hotellet och även jag skulle ha behövt byta
.
- annapannan
- Alltid online

Men då ska dom ha nåt på fötterna då iaf? Kanske skulle slå till på varsitt par skor då..
- hellokitty
- Alltid online

meningen med badskor är väl
1, inte bränna sig på varm sand
2, inte skada sig på eventuellt stenig botten
3, inte halka vid poolen
vi har inte haft badskor men typ crocs på barnen till och från stranden
det finns nog inte alls barnmat på burk men det brukar ju finnas barnvänlig mat på hotellen tänker jag, fast ändå vanlig mat. typ pasta och tomatsås, pizza, pommmes, kyckling och sånt. dessutom massor av fräscha frukter och grönsaker.
vi har haft uv-kepsar, kan ju bli helt blöta utan att bli tunga/våta och det känns som att man är i och badar mycket och vill skydda huvudet. annars har vi kört på kläder och solkräm. fast mina barn har bra pigment (eftersom deras pappa är tunisier) så de är nog inte så solkänsliga heller (har ju inte provat utan försökt skydda dem ändå men vissa barn blir ju röda bara i skuggan och det blir inte mina)
1, inte bränna sig på varm sand
2, inte skada sig på eventuellt stenig botten
3, inte halka vid poolen
vi har inte haft badskor men typ crocs på barnen till och från stranden
det finns nog inte alls barnmat på burk men det brukar ju finnas barnvänlig mat på hotellen tänker jag, fast ändå vanlig mat. typ pasta och tomatsås, pizza, pommmes, kyckling och sånt. dessutom massor av fräscha frukter och grönsaker.
vi har haft uv-kepsar, kan ju bli helt blöta utan att bli tunga/våta och det känns som att man är i och badar mycket och vill skydda huvudet. annars har vi kört på kläder och solkräm. fast mina barn har bra pigment (eftersom deras pappa är tunisier) så de är nog inte så solkänsliga heller (har ju inte provat utan försökt skydda dem ändå men vissa barn blir ju röda bara i skuggan och det blir inte mina)
-

Kali - Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1