Vet nån om detta e en släng av tre dagars febern eller nått
10 inlägg • Sida 1 av 1
Vet nån om detta e en släng av tre dagars febern eller nått
Hej!
Niki hade feber i går när jag kom hem från jobbet. Enligt A hade hon varit en aning gnällig. 38.8 grader,på kvällen, vi gav henne lite alvedon o mycket att dricka. Maten gick ner utan nått bråk, men jag märkte att hon va lite slöare o ville sitta i knäet mycket.Märkte att hon hade små ljusröda prickar ganska glesa, på ben o fötter, men ingen annan stans, vad tror ni som har barn, kan detta va den sk tre dagars febern, som jag läste mig till kunde ha just sådana prickar, eller e det bara virus prickar? Tror inte det kan vara värmeutslag, för dom sitter ju på benen, o fötterna, som varit bara eftersom jag klädde henne lättare när hon skulle sova för natten. Idag hade hon i morse 37,7 grader, o blev piggare under dagen, o e nu feberfri, men har kvar prickarna, nån som kan tänkas veta nått?
Molly
Niki hade feber i går när jag kom hem från jobbet. Enligt A hade hon varit en aning gnällig. 38.8 grader,på kvällen, vi gav henne lite alvedon o mycket att dricka. Maten gick ner utan nått bråk, men jag märkte att hon va lite slöare o ville sitta i knäet mycket.Märkte att hon hade små ljusröda prickar ganska glesa, på ben o fötter, men ingen annan stans, vad tror ni som har barn, kan detta va den sk tre dagars febern, som jag läste mig till kunde ha just sådana prickar, eller e det bara virus prickar? Tror inte det kan vara värmeutslag, för dom sitter ju på benen, o fötterna, som varit bara eftersom jag klädde henne lättare när hon skulle sova för natten. Idag hade hon i morse 37,7 grader, o blev piggare under dagen, o e nu feberfri, men har kvar prickarna, nån som kan tänkas veta nått?
Molly
-

MollyAlex - Alltid online

Re: Vet nån om detta e en släng av tre dagars febern eller nått
Va konstigt att så många läst tråden,men ingen har nått tips?
-

tyvärr..vet inte... ingen fara skulle jag tro
- Tigi
- Alltid online

Har tyvärr inget tips heller då Noel aldrig har haft det.
-

MinisMamma - Alltid online

Tre dagars feber, då har barnet feber över 39 grader i tre dagar. Sen kommer det utslag främst på bålen. Det är inget som behandlas eller behöver oroa sig över. Febernedsättande och vätska är det som behövs!
-

magda - Alltid online

Tack alla ni som orkat svara iallafall! Hon e pigg o mår bra o febern e borta nu, utslagen börjar blekna oxå, men hon har lite snuva,ingen matthet.

-

Victor hade det när han var runt året, han fick hög feber i några dagar och sen kom prickarna över hela kroppen men mest på bålen några dagar senare. Dom var blekröda men verkade inte klia.
- sprallos
Ok, ja hon har ju inte verkat störas av utslagen, kanske va nån form av virusplitor iallafall? febern varade knappt i två dygn, men nu ikväll e hon precis som vanligt o verkar må super bra 
-

Max hade så för någon vecka sen och bvc kallade prickarna för virusprickar eller plitor som du har skrivit.
-

SophieN - Alltid online

Tack SophieN, det va det jag anade 
Nu e dom iallafall bort o nu e hon bara en aning förkyld, men pigg som vanligt!
Nu e dom iallafall bort o nu e hon bara en aning förkyld, men pigg som vanligt!
-

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling