Banner Forum Image

Vet inte vad jag ska göra. Känner mig så hjälplös! :(

Vet inte vad jag ska göra. Känner mig så hjälplös! :(

Inläggav Chobb88 » ons sep 23, 2009 09:03

Min man har arbetat på ett nytt ställe i två veckor nu, och han vantrivs som pesten. I jobbet sitter han bara o kör en kran hela dagarna, hinner knappt ta någon lunch, finns ingen att prata med, han åker hemifrån tidigt och slutar sent. han tjänar sämre än han gjorde förut också. Så allt är bara skit enligt honom.

Tidigare har han jobbat bland mycket människor, arbetsplatsen har varit 2 minuter härifrån och han har verkligen trivts otroligt bra.

Jag tror han lider av någon depression nu pga jobbet. hHn mår så otroligt dålig, sover nästan ingenting på nätterna och gråter väligt ofta.

Han har varit sjuk i två dagarn nu, och då har han bara legat i sängen o gråtit hela dagarna. Han vill verkligen inte tillbax till jobbet!
Det är så hemskt! Jag känner mig så hjälplös. vet inte vad jag ska göra. :(

Nån som vet om han kan prata med någon och kanske kunna bli sjukskriven eller nått pga att han mår så psykiskt dåligt?
Det finns verkligen inget jag kan göra. :( Han vill verkligen inte jobba där. MEn att säga upp sig är väl kanske dumt?
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Re: Vet inte vad jag ska göra. Känner mig så hjälplös! :(

Inläggav magda » ons sep 23, 2009 09:26

Usch så tungt för honom, och er som familj. Nu vet jag inte hur det ser ut i din hemstad med vårdinstanser, men man kan alltid vända sig till sin vårdcentral. En allmänläkare kan alltid sjukskriva och hjälpa till i såna här lägen. Jag tror nästan att det är enklaste vägen att gå. Sen kan ju den läkaren hjälpa till med ytterligare kontakter, för tex samtal. Sen när din man orkar ska han försöka hitta något annat att göra. Hoppas det löser sig, kram, kram!
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » ons sep 23, 2009 12:57

R har drabbats av utbrändhet en gång. Det kom helt plötsligt, när han satt i sin bil på väg till jobbet. Han fick en panikångestattack och klarade inte att köra till jobbet, det tog emot så mycket så han grät och fick hjärtklappning bara han tänkte på att åka hela vägen. (Då trivs han ändå på sitt jobb, men jag vill bara säga att alla kan drabbas av utbrändhet, ångest och liknande problem.)

I vilket fall, då fick han hjälp med en gång genom akutpsyk. De sjukskrev honom direkt och han fick mycket hjälp med samtal osv för att må bra igen. Det tog några månader kan jag tillägga, med lugna jobbstarter på 25 % tjänst osv... Tror det tog iaf ett år innan han jobbade 100 % igen.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » ons sep 23, 2009 13:02

Du behöver inte svara men vad var det som hände att han slutade på sitt förra jobb? När hände det? Hur blev det att han fick det här jobbet? Att må så dåligt efter bara 2 veckor, då låter det inte som ett jobb för honom, men det är ju inte bara att säga upp sig, man behöver ju sin inkomst.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » ons sep 23, 2009 13:05

Ja, sök hjälp, för tillbaka till jobbet kan han ju inte gå, det fungerar inte! Se till att få komma till läkare och förhoppningsvis blir han sjukskriven och får all hjälp han behöver. Hoppas det blir bättre snart för er, kramar,
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » ons sep 23, 2009 13:48

Tack för era svar!

Har pratat med min man och han sa att han ska försöka stå ut imorgon och på fredag. Men mår han lika dåligt under helgen så har han lovat att kontakta vårdcentralen.

Nelia: Han hade först en lärlingsplats länge, sedan fick han ett sjukvikariat i ett år. Men sen kom ju självklart gubben tillbax, så då fick min man gå hem. :(
Så då hittade han detta jobb på ams.se. och han trodde det skulle vara bättre än det är.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » sön okt 11, 2009 22:09

Åhh jag har tänkt så mycket på er situation!! Hur har din man det nu?? Hoppas att han mår mycket bättre!!!

:qaf
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » sön okt 11, 2009 22:32

Ja hur har det gått??? Har det blivit bättre *hoppas*?

Hur är det med Antons knöl i nacken? Har den försvunnit?

Har din mamma hunnit hämta sig lite efter sin operation?

Kram!!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » tis okt 13, 2009 08:05

Åh vad roligt att ni har tänkt på oss! :) Tack!

Det går väl lite bättre. Men det är fortfarande stunder då han blir riktigt deppig och mår jättedåligt.

Antons knöl har försvunnit, så det är skönt. :)

Min mamma har hämtat sig ganska bra, men hon har varit sjukskriven sedan operationen o ska vara det till november. Hon får inte städa eller bära nått under tiden hon är sjukskriven.
Men förra veckan testade hon städa lite, o då märkte hon hur dumt det var. Hon blev sängliggande i två dar o hade så ont i huvudet o mådde riktigt illa. Så jag hoppas verkligen att hon inte gör om det!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Återgå till Ångest & depression