Banner Forum Image

Vargtimmen

Vargtimmen

Inläggav Fru S. » tis aug 12, 2008 05:03

Detta är aldrig en bra tid att vara vaken. Mina pojkar sover och jag kan inte somna om efter att ha matat Gus.

Och då kommer funderingarna. Dom där jobbiga. Stora funderingarna.

Dom ekonomiska. Dom emotionella.

Dom nedvärderande tankarna.

Shit, klarar vi detta???!!!

Vad kommer Gus säga om oss när han blir äldre??

Kommer jag att hitta ett jobb? Bara jag inte måste gå tillbaka till vården....
Vill så gärna ha ett jobb. Jag känner mig värdelös utan ett jobb. Nästa gång ska jag jobba för ett större företag. Utan en pajas till ägare....

Objudna minnen kommer upp såhär på morgonkvisten också. Jag trodde jag hade stoppat undan mitt bagage.

Sen kommer känslan av otillräcklighet. Varför orkar inte jag? Varför är alla andra "supermammor" och jag bara en helt orkeslös, trött, oinspirerad mamma som inte tagit ut sin son på två dagar?
Vi har knappt gjort nåt i sommar och nu är det snart höst, mörkt börjar det bli också....

Ständigt dåligt samvete.
Jag vet faktiskt inte vad jag ville med detta inlägget och vissa av er tycker nog att jag är gnällig. Det kan inte jag hjälpa. Detta är mina känslor.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Re: Vargtimmen

Inläggav anettejohansson » tis aug 12, 2008 07:02

Man kan inte va en supermamma jämt de e helt omöjligt !! Men jag förstår hur du känner o du får gnälla hur mycket du vill , de e därför vi finns här !! =)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » tis aug 12, 2008 08:20

Jag är verkligen ingen supermamma! Här kan det också gå många dagar utan att vi går ut eller orkar göra något. Det är mänskligt vännen. Ville bara säga det. Kram på dig!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis aug 12, 2008 10:01

Jag tror alla supermammor överdriver, eller går på uppåttjack! Det är den enda logiska förklaring jag kommer på!

Känns det bättre idag?
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav ulrica42 » tis aug 12, 2008 10:07

ibland går det flera dagar utan promenad. beror dels på vädret men man pallar inte alltid! du vet väl att alla här är supermammor!? och även en superhjälte har sina bad hairdays ;)
Användarvisningsbild
ulrica42
Alltid online
Alltid online

Inläggav oOTINDRAOo » tis aug 12, 2008 10:29

Shoegal: Ja hehe, uppåttjck måste det vara. Just nu känner jag mig som en oinspirerande tröttismamma själv.... Å ute regnar det
BildBild
Användarvisningsbild
oOTINDRAOo
Alltid online
Alltid online

Inläggav fumlan » tis aug 12, 2008 10:55

Fru S. : Du är långt ifrån ensam! Jag tror att det är omöjligt att vara en harmonisk supermamma jämt. Här går det i vågor, ibland känner jag mig väldigt effektiv och får massa saker gjort samtidigt som jag lyckas att inte försumma barnen. Men let's face it, de dagar då allt klaffar och man är fylld av energi är alldeles för få. Vi är bara människor med tankar och känslor, och jag tror att det vi menar med supermamma inte inbegriper sådana mänskliga ting! :wink:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online
Alltid online

Inläggav nita » tis aug 12, 2008 11:05

Du behöver inte känna skuld för att du inte orkat gjort saker och ting , Gus e ju inte speciellt gammal.

Förstår även dina tankar och funderingar angående arbete. Jag står här nu med våran dotter som är 10 månader. Om ca 2 månader MÅSTE jag vara ute i arbetslivet, har inget jobb än vilket jag verkligen VILL HA!! Men jag tänker som dig också , vill inte tillbaka till vården just nu .. det räcker med det jag har hemma ;)
Inge vidare det här att man inte har något fast arbete att gå tillbaka till. Jag kämpar på iaf! Det kommer gå bra :) *hoppas jag iaf* :)
BildBild
Kolla in min blogg! = http://mrsanita.blogg.se
Användarvisningsbild
nita
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis aug 12, 2008 11:42

Shoegal: AMEN!!

Jag är allt annat än en engagerad mamma vissa dagar, så ÄR det bara!
sprallos

Inläggav Lejonella » tis aug 12, 2008 11:47

Fru S: du är min guru....KRAM!!!!!
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav Elna » tis aug 12, 2008 12:46

Förstår hur du känner dig. Ibland kan jag känna att jag är en dålig mamma som inte orkar, känner för, vill inte m.m. Så du är långt ifrån ensam med dina tankar. Styrke kram till dig
Elna
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Kakan » tis aug 12, 2008 12:56

Du är absolut inte ensam om att känna så. Häromdagen fick jag lite ågren för att jag satt ett barn till denna hemska värld...

Och jag är nog världens lataste mamma! Har inte varit på promenad på flera veckor, huset ser ut som skit och dessutom är hunden sorgligt eftersatt... nu i höst börjar öppna förskolan, föräldragrupp och babysim, och då äntligen ska jag ta mig i kragen och gå på allt!

Och jobbet ja, blä, vill också ha nytt efter mammaledighet, men då ska ju ett syskon börja produceras, och hur lätt är det att få nytt jobb när man är gravid???????
Bild

Bild
Kakan
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » tis aug 12, 2008 16:10

Du hade kunnat vara inne i mitt huvud precis de tankarna har jag oxå fast inte om vården , så du e inte ensam .
Det är helt normalt att känna som om alla andra mammor är supermammor , men du e precis lika bra som dem bara så du vet det *L*
Vi kan ju göra en deal att efter mammaledigheten så ska vi ta tag i våra liv och skaffa ett bra jobb. Jag tillexempel ska gå till arbetsförmedlingen och kräva en utbildning *L*
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tis aug 12, 2008 16:57

Till er alla: Tack,tack!

Det känns skönt att inte vara ensam med otillräcklighetstankar.
Idag känns det ok, vi har varit och shoppat nya köksmöbler. Det blev dyrt. Och snyggt.

Tack för att ni finns, underbara supermamas!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav MammaTillRasmus » tis aug 12, 2008 17:56

jag har 5 barn och känner mig som värdelös mamma, fru, hundägare. mår skit och får terapi hjälp.
BildBildBildBild

Bild
BildBildBildBildBildBild
MammaTillRasmus
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Ångest & depression