Varför?
11 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Varför?
Fy vad tråkigt!
Finns det inga bidrag ni kan söka? Bostadsbidrag osv?
Hoppas N får ett jobb snart igen!
Många kramar!
Finns det inga bidrag ni kan söka? Bostadsbidrag osv?
Hoppas N får ett jobb snart igen!
Många kramar!
-

Nelia - Alltid online

Men suck....så himla typiskt!! Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Nu har har arbetslivserfarenhet och har kanske bra chanser på jobb som finns i Gävle. Skönt om han kom hem varje dag och inte bara på helgen liksom. Sen brukar det gå att hitta jobb om man verkligen söker och kan tänka sig ta vad som helst...
...Hoppas det löser sig för er. Du ska inte behöva känna den här oron nu i slutet på graviditeten...
...Hoppas det löser sig för er. Du ska inte behöva känna den här oron nu i slutet på graviditeten...
- sprallos
Fy fan vad jobbigt.
När man är gravid, speciellt då, så behöver man lugn och ro, och ingen jäkla stressfaktor som arbetslöshet.
Fokusera på jobblösningar, lösningar i allmänt, och försök tänka att skit attraherar skit.
Jag vet att det suger att höra ibland, och man vill inte alltid höra, men du som är så stark...men du är stark och kommer att lösa det här, tillsammans men N.
När man är gravid, speciellt då, så behöver man lugn och ro, och ingen jäkla stressfaktor som arbetslöshet.
Fokusera på jobblösningar, lösningar i allmänt, och försök tänka att skit attraherar skit.
Jag vet att det suger att höra ibland, och man vill inte alltid höra, men du som är så stark...men du är stark och kommer att lösa det här, tillsammans men N.
-

Medea - Alltid online

Känner så väl igen dis situation och det är jättetrist. För vår del fick min man ett nytt jobb fort och hann bara gå arbetslös en månad som tur var. Men jag känner igen paniken över att tappakontrollen över hela situationen och inte veta hur framtiden ska se ut. Försök att se det positivt, han kommer att få något nytt och ni kommer att klara er oavsett vad. Det kanske blir lite tajt i början, men det kommer att ordna sig.
Var det inte så din man jobbade en bit hemifrån (eller blandar jag ihop dig med någon annan..) I så fall kan ju stta vara möjigheten till att han får ett jobb närmare hemmet och kan vara hemma mer med sin familj och det är inte fy skam.
Var det inte så din man jobbade en bit hemifrån (eller blandar jag ihop dig med någon annan..) I så fall kan ju stta vara möjigheten till att han får ett jobb närmare hemmet och kan vara hemma mer med sin familj och det är inte fy skam.
-

vildasol - Alltid online

Fy vad jobbigt
Känner väl igen de panik du känner.... När vi stod på bb och precis skulle åka hem med bebis nr 2 så ringde dom från min sambos jobb och sa att en av de 4 som jobbade där skulle få gå,eftersom vi visste att min sambo var sist in så förstod vi ju att det skulle bli han,efter 2 veckor fick vi det bekräftat
Då hade jag hunnit ägna de 10 pappa dagarna åt att grubbla och hoppas att han ändå skulle få vara kvar.... Som väl var så var han bara arbetslös i 5 mån och under den tiden så hoppade han in lite på ett gammalt jobb....
När det hände kändes det förjävligt men när det väl löste sig så löste det sig till det bättre
Hoppas att det löser sig för er snart,brukade skoja och säga "är det nån gång man ska vara arbetslös så är det när bebis nr 2 kommer" Vi fick ju då den fördelen att vara hemma båda två,vilket gjorde att det inte blev så jobbigt i början,vi kunde verkligen hjälpas åt
Ingenting man vill men om det ändå är så så kan man försöka att se något positivt i situationen... Men ekonomiskt är det inget kul,men på något sätt så löser det sig... Jag hoppade in och jobbade lite nån gång när det behövdes fr att Elin var 2 mån och hade börjat tagit flaskan så fick vi in lite extra pengar på så sätt,passade också på att fixa billligare telefon abonnemang och försäkringar och laga billig mat,som tur är så kostar inte andra barnet lika mycket som första,ofta har man ju kläder,säng mm och ammar man kostar maten ingenting i början
Hoppas verkligen att det löser sig för er så fort som möjligt!
När det hände kändes det förjävligt men när det väl löste sig så löste det sig till det bättre
Hoppas att det löser sig för er snart,brukade skoja och säga "är det nån gång man ska vara arbetslös så är det när bebis nr 2 kommer" Vi fick ju då den fördelen att vara hemma båda två,vilket gjorde att det inte blev så jobbigt i början,vi kunde verkligen hjälpas åt
Hoppas verkligen att det löser sig för er så fort som möjligt!
- milla
- Alltid online

Det här kanske var menat?
Förstår att du inte vill ha massa stress just nu utan bara få andas o få vara trygg m vetskapen av att det finns pengar.
Akassa? spara så mkt ni kan nu av pengarna så har ni säkert så ni klarar er fram till akassa börjar rulla in. Jag tänker att detta kan nog bli skitbra. Inte många som får börja sin första eller andrabarns karriär tillsammans.Vad härligt o vad tajta ni kommer bli.
Jag själv har en ganska lättsam inställning till pengar o dess värde. Kanaske för att min man alltid låter mig vara trygg o drar in cashen men jag hade hellre haft det jävulens tajt o varit hemma båda än mer pengar o vara själv. Min man varit hemma mkt men jag hade helst sett att vi stack iväg ett år när vi fick barn för att få reda ut de nya rollerna o lära känna bebisen.
Jag tänker direkt att ni har hur mkt möjligheter som helst. Förutsatt att din kille inte är latast i stan o helt oförmögen att söka jobb. Ja då finns det anledning att oroa sig. För vissa är det väldigt svårt att förmå sig att aktivt söka om han är den typen är det fullt förståligt att du är orolig, annars tycker jag du ska se detta som en möjlighet för er att kunna få stanna upp i livet o njuta av varandra o era fina barn.
Förstår att du inte vill ha massa stress just nu utan bara få andas o få vara trygg m vetskapen av att det finns pengar.
Akassa? spara så mkt ni kan nu av pengarna så har ni säkert så ni klarar er fram till akassa börjar rulla in. Jag tänker att detta kan nog bli skitbra. Inte många som får börja sin första eller andrabarns karriär tillsammans.Vad härligt o vad tajta ni kommer bli.
Jag själv har en ganska lättsam inställning till pengar o dess värde. Kanaske för att min man alltid låter mig vara trygg o drar in cashen men jag hade hellre haft det jävulens tajt o varit hemma båda än mer pengar o vara själv. Min man varit hemma mkt men jag hade helst sett att vi stack iväg ett år när vi fick barn för att få reda ut de nya rollerna o lära känna bebisen.
Jag tänker direkt att ni har hur mkt möjligheter som helst. Förutsatt att din kille inte är latast i stan o helt oförmögen att söka jobb. Ja då finns det anledning att oroa sig. För vissa är det väldigt svårt att förmå sig att aktivt söka om han är den typen är det fullt förståligt att du är orolig, annars tycker jag du ska se detta som en möjlighet för er att kunna få stanna upp i livet o njuta av varandra o era fina barn.
- che
- Alltid online

har inte mycket mer att tillägga än vad alla andra skrivit.
ville bara skicka en styrke kram till er.!
ville bara skicka en styrke kram till er.!
-

gangsterflickan - Alltid online

så jobbigt att skriva med bebis i knät
men utbrast ett spontant "NEJ!" när jag läste 
vill bara säga att det är skit förstås MEN att jag är hundra på att det ordnar sig, nu är ni ju faktiskt två som kämpar!
vill bara säga att det är skit förstås MEN att jag är hundra på att det ordnar sig, nu är ni ju faktiskt två som kämpar!
-

Kali - Alltid online

Har inte heller något direkt att tillägga efter alla kloka ord som skrivits här. Försök att se det ljusa i tillvaron trots allt. Det kommer säkert bli bra i slutändan! Jag hoppas att det löser sig för er och skickar en kram...
-

live - Har vimedbarn.se som startsida

Nej vad tråkigt...
Hoppas att allt löser sej för er snart, men det tror jag nog att det gör.
Kram!
Hoppas att allt löser sej för er snart, men det tror jag nog att det gör.
Kram!
-

soltrollet - Alltid online

11 inlägg • Sida 1 av 1

[/url