vårdnadstvist
54 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
vårdnadstvist
jag är så arg.
inte är vi vänner tyvär längre...
Han kräver varannan vecka med Cnasp nu vilket jag faktiskt säger nej till.
Vi bråka hela kvällen/natten sen fick jag sova ca 5timmar sen har vi bråkat i 1.5 timme till.
Det blir familjerätten. Och visst fan är jag rädd för att förlora Casper, fast jag vet att jag inte kommer, men rädslan är där.
Och ja Jag är rädd att bli tvingad att bo minst varannan vecka i karlskoga.
Han har sagt två ggr nu att han ska ta livet av sig också. Tomma hot, sa det till han. Det har han sagt så många ggr under vårt förhållande så det är nästan som att säga hej. Hans mamma ska tydligen hata mig nu också. ALla där borta fick jag höra.
Jaja, jag hade inte förväntat mig något annat om detta nu stämmer.
Klandrar dom inte direkt.
Han önskade att jag dog i en olycka också. Det var trevligt att höra.....
Åh jag blir så sur!
JAg hade hoppats slippa detta. Fan.
inte är vi vänner tyvär längre...
Han kräver varannan vecka med Cnasp nu vilket jag faktiskt säger nej till.
Vi bråka hela kvällen/natten sen fick jag sova ca 5timmar sen har vi bråkat i 1.5 timme till.
Det blir familjerätten. Och visst fan är jag rädd för att förlora Casper, fast jag vet att jag inte kommer, men rädslan är där.
Och ja Jag är rädd att bli tvingad att bo minst varannan vecka i karlskoga.
Han har sagt två ggr nu att han ska ta livet av sig också. Tomma hot, sa det till han. Det har han sagt så många ggr under vårt förhållande så det är nästan som att säga hej. Hans mamma ska tydligen hata mig nu också. ALla där borta fick jag höra.
Jaja, jag hade inte förväntat mig något annat om detta nu stämmer.
Klandrar dom inte direkt.
Han önskade att jag dog i en olycka också. Det var trevligt att höra.....
Åh jag blir så sur!
JAg hade hoppats slippa detta. Fan.
-

miihmeow - Alltid online

Re: vårdnadstvist
Jag tror pengen har trillat ner nu...*plonk* i hans huvud...Han har förstått att det har hänt och att det är på riktigt. Men i en vårdnandstvist vinner du utan problem, du måste bara vara ärlig med hur han betett sig. Alla hot osv osv. Att hota med att ta bort sig är det mest elaka man kan göra (psykiskt)...fy fan vad lågt av honom!! Sen har du ju personligen pratat med hans familj, jag tror han bara ljuger för att ge dig dåligt samvete.
Vad säger att DU måste komma till Karlskoga varannan vecka? Du och Casper bor ju i Stockholm nu, då får han ju komma dit i så fall...eller? Jag skulle kunna tänka mig att det kommer vara lite bråkigt nu ett tag framöver, men det är ju fakiskt HANS fel att det blivit såhär! Nu krävs en sista ansträngning och styrkeprov...det fixar du. Ta hjälp av din familj. Stor KRAM!
Vad säger att DU måste komma till Karlskoga varannan vecka? Du och Casper bor ju i Stockholm nu, då får han ju komma dit i så fall...eller? Jag skulle kunna tänka mig att det kommer vara lite bråkigt nu ett tag framöver, men det är ju fakiskt HANS fel att det blivit såhär! Nu krävs en sista ansträngning och styrkeprov...det fixar du. Ta hjälp av din familj. Stor KRAM!
- sprallos
men finns det ingen mellanväg som både du och han kan tänka er? KAN han ha Casper varannan vecka, med jobb och sånt? Typ, skulle du kunna tänka dig att han fick Capser varannan helg? Eller en helg i månaden? För om man söker sådana mer realistiska lösningar så kanske han skärper till sig. lycka till!
- Liina
- Alltid online

jag är inte så bra på kartan men nu bor ni väl en bra bit ifrån varandra, då måste casper gå varanan vecka på ett dagis/skola ocg varannan vecka en annan om de bir varannan vecka hos pappa och de tror jag aldrig en rätt går med på. varannan helg tror jag de blir isåfall.
va tråkigt när de blir så här
va tråkigt när de blir så här
- emilie kinhult
- Alltid online

Som Sprallos skriver, nu har nog pengen trillat ner hos honom och han fattar vad som håller på att hända. Det kommer nog bli mycket bråk ett tag, men stå på dig, försök vara lugn och mogen, det har du allt att vinna på. Troligen kommer han bråka ett tag men det kommer nog ge med sig så småningom och han kommer kanske inse också att det inte fungerar att ha Casper varannan vecka. Tror inte heller familjerätten kommer gå med på det, det kan funka om man bor i samma stad, men inte som ni bor nu! Och de kan inte tvinga dig att flytta! Hoppas han kommer till sans snart för er skull. Styrkekramar till dig och Casper!!!
-

Tossy - Alltid online

Jag hoppades att det inte skulle bli så här men jag anade. Det gick för smidigt, liksom.
Eftersom min separation inte hade några barn inblandade så kunde jag bara dra och försvinna när han hotade med självmord (och mord av mig) men du måste ju ha med Caspers pappa att göra.
Försök att vara saklig, jättesvårt just nu när du helst av allt vill bara ställa dig och hoppa av ilska och lägga dig i ett hörn och gråta.....
Jag skickar som vanligt min styrka och min kärlek!
Guslingen skickar lite dregelpussar till Cnasper.
Eftersom min separation inte hade några barn inblandade så kunde jag bara dra och försvinna när han hotade med självmord (och mord av mig) men du måste ju ha med Caspers pappa att göra.
Försök att vara saklig, jättesvårt just nu när du helst av allt vill bara ställa dig och hoppa av ilska och lägga dig i ett hörn och gråta.....
Jag skickar som vanligt min styrka och min kärlek!
Guslingen skickar lite dregelpussar till Cnasper.
- Fru S.
- Alltid online

Jaha men det var ju ett moget uttalande av han... Vad du än gör så stå på dej! Hans hot om självmord är inget du ska bry dej om för dom du sa till han så är det säkert tomma hot! Har själv varit med om en sån "hotare" och vad jag vet så lever han än idag det puckot...
Hur som helst så har han bara sej själv att skylla och jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete eller nåt sånt. Det du har gjort är nånting bra kom ihåg det!
Stora kramar till dej!
Hur som helst så har han bara sej själv att skylla och jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete eller nåt sånt. Det du har gjort är nånting bra kom ihåg det!
Stora kramar till dej!
-

soltrollet - Alltid online

och inte sjutton kommer du behöva bo i karlskoga varannan vecka. Eller varannan helg eller vad som helst. Ska han ha Casper t.ex varannan helg så kommer ni ju få ordna med hämtning/lämning beroende på om en av er har bil, eller om båda har det så kanske ni får variera. Jag menar DU ska ju inte behöva vara där bara för att Casper ska vara med sin pappa, då kommer han ju bara använda tiden till att försöka snärja dig igen. Och om han inte klarar av att ha Casper helt själv så kan han helt enkelt inte ha honom.
- Liina
- Alltid online

Känner sååååå väl igen mig med tonåringens pappa. Han tänkte åxå ta självmord vilket han tyvärr inte gjorde, då hade tonåringen iaf fått barnpension, ha, ha.....Stå på dig gumman, vik dig INTE. Sök ensam vårdnad snabbt som tusan. Casper är pappans bollträ som han använder som ett vapen för han VEEEET att det är din ömma punkt. Den jäveln. Skicka hit honom så ska jag få utlopp för mina aggressioner över idioter till killar som söndrar och härskar och trampar på oss tjejer. FY BUBBLAN vilken skit.
- Lejonella
- Alltid online

Gå inte till angrepp mot honom...
Var saklig och håll på din rätt. Vik dig inte för hans tomma hotelser.
Som sprallos skriver så har han nog äntligen fattat att du faktiskt har lämnat honom.
Rätten kommer inte gå med på hans krav hur som helst... Dom ser till Caspers behov. Inte era...
Han tar till sitt enda vapen han har mot dig nu... Casper. Låt dig inte provoceras av det.
Tänk på att inte hota/angripa eller förtala honom nu. Det kan han anväda mot dig i rätten...
Däremot skall du försöka få till vittnen som kan hjälpa dig att styrka om han hotar eller beter sig illa mot dig och/eller Casper.
Stå emot och håll fokus på vad det är DU vill åstadkomma med det här...
Du fixar detta också...
Var saklig och håll på din rätt. Vik dig inte för hans tomma hotelser.
Som sprallos skriver så har han nog äntligen fattat att du faktiskt har lämnat honom.
Rätten kommer inte gå med på hans krav hur som helst... Dom ser till Caspers behov. Inte era...
Han tar till sitt enda vapen han har mot dig nu... Casper. Låt dig inte provoceras av det.
Tänk på att inte hota/angripa eller förtala honom nu. Det kan han anväda mot dig i rätten...
Däremot skall du försöka få till vittnen som kan hjälpa dig att styrka om han hotar eller beter sig illa mot dig och/eller Casper.
Stå emot och håll fokus på vad det är DU vill åstadkomma med det här...
Du fixar detta också...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
han har nu ringt och bokat att vi ska gå på samarbetssamtal. Så jag ska åka till karlskoga och gå på det, får reda på tiden imorgon.
Känns inge vidare kul att åka dit och stå helt själv medan han har alla vänner och familj där och jag ingen. Vet inte ens vart jag ska bo, får väl försöka fixa hotell eller nåt.
Jag håller mig lugn och sansad och säger ingenting konstigt. Har däremot ett sms från han där han säger att han ska ta livet av sig.
Han påstår att jag begått lagbrott när jag drog till sthlm med Casper. men jag har pratat med min kurator och hon sa att hon ska lämna ett utlåtande att hon sa åt mig att göra detta pga att han är aggresiv och har hotat mig osv.
Jag och min äldsta syrra har suttit sen tio imorse och läst på om lagar osv.
Känner mig lite starkare och jag hoppas hoppas hoppas bara att detta slutar bra...
Känns inge vidare kul att åka dit och stå helt själv medan han har alla vänner och familj där och jag ingen. Vet inte ens vart jag ska bo, får väl försöka fixa hotell eller nåt.
Jag håller mig lugn och sansad och säger ingenting konstigt. Har däremot ett sms från han där han säger att han ska ta livet av sig.
Han påstår att jag begått lagbrott när jag drog till sthlm med Casper. men jag har pratat med min kurator och hon sa att hon ska lämna ett utlåtande att hon sa åt mig att göra detta pga att han är aggresiv och har hotat mig osv.
Jag och min äldsta syrra har suttit sen tio imorse och läst på om lagar osv.
Känner mig lite starkare och jag hoppas hoppas hoppas bara att detta slutar bra...
-

miihmeow - Alltid online

usch, vilken jobbig sits du hamnat i. hoppas det löser sig för dig. många styrkekramar
- ZandraSanna
men herregud... Det var inte så att du smet på natten och inte berättade vart ni skulle och kidnappade Casper. Det hade varit en jäkla skillnad. Nej, du flyttade. Till en annan stad förvisso, men det var hela tiden tydligt att det var detta du gjorde. Om du förvägrar honom att träffa sin son fast han har vårdnad och umgänge så kan detta säkert vara ett lagbrott, men du flyttade ju typ för tre dagar sen! Du har absolut inte begått något lagbrott. Var tydlig med att han inte pratade i dessa banor INNAN du flyttade utan först nu.
Jättebra att du har det smset och utlåtande av din kurator, det är superbra.
Alltså, skulle han ta hand om Casper varannan vecka, själv? Skulle han ens klara det? Helt utan din eller andras hjälp? För okej, en vecka kommer säkert hans mamma eller någon hjälpa till, men inte varannan vecka för alltid, och om han inte ens klarar av det så är det ju inget snack om saken alls. Det är väl du som är föräldraledig? Vart ska Casper vara när han jobbar? Försök att syna hans bluff liksom.
Jag hoppas verkligen att det kommer gå jättebra för dig, han verkar inte helt stabil och jag hoppas att det inte går för mycket hans väg, för det känns inte som att det skulle bli bra. Lycka till!
Jättebra att du har det smset och utlåtande av din kurator, det är superbra.
Alltså, skulle han ta hand om Casper varannan vecka, själv? Skulle han ens klara det? Helt utan din eller andras hjälp? För okej, en vecka kommer säkert hans mamma eller någon hjälpa till, men inte varannan vecka för alltid, och om han inte ens klarar av det så är det ju inget snack om saken alls. Det är väl du som är föräldraledig? Vart ska Casper vara när han jobbar? Försök att syna hans bluff liksom.
Jag hoppas verkligen att det kommer gå jättebra för dig, han verkar inte helt stabil och jag hoppas att det inte går för mycket hans väg, för det känns inte som att det skulle bli bra. Lycka till!
- Liina
- Alltid online

54 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4