Banner Forum Image

Vårdnadstvist !

Re: Vårdnadstvist !

Inläggav zettan » tis sep 02, 2008 14:01

usch vad jobbigt. alla mina tankar till dig och hoppas att det går bra
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » tis sep 02, 2008 17:28

Tyvärr kan jag bara säga ta kontakt med familjerätten,en advokat och kolla din försäkring.Sen är det FK som du får eventuellt underhåll i från och de skickar räkning till Edvins papa och betalar inte han till dem i sin tur så blir det ,inkasso och så småningom kronofogden.Styrkekramar i mängder till er båda!
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » tis sep 02, 2008 18:18

Alltså när jag har talat med familjerätten säger dom så här, Ensam vårdnad eller deladvårdnad, spelar egentligen ingen roll när det gäller umgängesrätten. Den enda skillnaden vid ensamvårdnad är att du kan säga när du vill att barnet ska vara hos fadern godkänner han det inte måste han ta det till rätten. Men oavsätt om ni har delad eller ensamvårdnad så har pappan alltid umgängesrätt. så länge han inte är extremt olämplig som pappa.

Att få ensamvårdnad från att ha haft delad vårdnad är jätte svårt. få människor anses vara så pass olämpliga som föräldrar att dom inte förtjänar att ha deladvårdnad om sina barn tyvärr.....

Det bästa är nog att boka en tid hos familjerätten för ett umgängesmöte. Då sitter ni ner tillsammans och delar upp hur umgänget ska se ut.
Börja där och ansök om ensamvårdnad sen. Och du ett tips, spara allt han säger, alla sms, alla msn konversationer osv. M insta lilla han är hot full eller så ring kvinno jouren. samla så mycket bevis du bara kan!

KRAMAR
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis sep 02, 2008 22:53

Skickar en STOOOR kram till dig!

Tycker att Angie1 gav jättebra råd; att boka en tid hos familjerätten!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons sep 03, 2008 07:18

Familjerätten va de första jag oxå tänkte på när jag läste ditt inlägg !!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Joppy » ons sep 03, 2008 21:09

vi har tid på familjerätten . . allt ska skrivas ner . . var edvin ska bo när edvin ska ha umgänge med sin pappa osv . . . de var den bästa lösningen tills viadre som hon kunde rekomendera . . de som skrivs ner måste följas . .
känns ändå bra . .
BildBild
Joppy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » ons sep 03, 2008 22:14

Så tråkigt att du hamnat i den situationen. Hoppas du får hjälp som känns bra från familjerätten.
Kramar till dig och Edvin!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » ons sep 03, 2008 23:19

Håller alla tummar och tår för dig! Du ska se att allt säkerligen blir bra i slut ändan! jag vet att det är jobbigt och tufft. men det är garanterat värt de i slutändan. Massa kramar
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav Mickis » ons sep 03, 2008 23:30

Tråkigt! Hoppas allt löser sig till det bästa!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Mickis
Alltid online
Alltid online

Inläggav micke0418 » tis sep 22, 2009 23:57

Jag sitter i en annan situation där modern har gett upp.. jag bodde i Skåne och blev tvungen att flytta upp till Växjö och har barnen här hos mig nu.. modern har sagt att hon inte vill ha med de att göra.. om de vill träffa hon igen så ficke de leta upp henne hon har sin adress i malmö nu och har bytat efternamn.. Barnen här är värdens lugnaste barn och 11-14 år gammla en tjej och en kille.. nu ska jag söka ensam vårdnad för de.. Det började med att hon hamna på psyk i växjö sen när jag körde upp till Växjö för att ta hand om barnen så bodde jag i hennes lgh.. men andra gången hon blev tvångshämtad av polis så ville hon att jag skulle ta in på hotell vilket jag inte gjorde.. utan var i hennes lgh så nu hatar hon mig över allt annat fast i 11år har vi inte haft ett enda snedsprång men för jag var i hennes lgh så vänder hon barnen ryggen och sticker.. hon blev hämtad 3ggr till av polis nu släpper de inte hon förren hon blir normal.. kan säga att det har hänt mycket under detta året sen maj började det första ggr.. sen vet jag att många tjejer som har barn gör allt för att inte killarna ska ha barnen.. de hittar på många onödiga löjliga ursäkter för att de inte ska ha barnen.. massa onödigt bråk.. nää skärp er tjejer det är inte erans barn bara för att ni fött de.. menar inte att alla har onödiga bråk men många har det.. jag och mitt ex har inte bråkat alls har kännts bra många andra bråkar..
micke0418
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Föregående

Återgå till Relations problem