Banner Forum Image

Våran träff med barnkirurgen!

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Re: Våran träff med barnkirurgen!

Inläggav Lejonella » tis sep 14, 2010 19:08

Min äldsta son sövdes då han fick rör inopererade i öronen, och det var en pärs att han sövdes tyckte jag!!!! Jag var livrädd att han inte skulle vakna upp igen...

Sedan blev han riktigt aggressiv då narkosen började släppa och kastade en tallrik med glass i golvet mm. Han var ca 3 år så...

Men jag ska tänka på er, och vet att allting kommer att gå strålande!!!!
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » ons sep 15, 2010 20:50

Tack så mycket!!

Ja det gick ju bra idag o så men det är ju en mindre pärs ändå!

Dom stack henne i händerna flera gånger utan att lyckas, så himla jobbigt när tre personer håller fast henne skrikandes, det gjorde ju jätte ont. Tillslut så gav dom upp och så fick hon inandas i en mask istället. Den fick hon naturligtvid panik i o sömnmedlet luktade lite konstigt. Det tog säkert 45 sek innan hon somnade i mitt knä o andningen blev mycket kortare o snabbare innan hon försvann bort....jätte otäckt! :cry:

Men 1 1/2 tim senare så fick vi komma upp till uppvaket o då vaknade hon strax efter. Det först hon gjorde var at slita ut saken hon hade i munnen som hållt tungan på plats o tittade med förvåning på den innan hon kasta iväg den :)

Efter det var hon igång i 110 igen o såg inte alls ut som hon nyss vart nersövd!

Hoppas att det var sista gången hon behövde sövas. Allt såg bra ut iallafall!

Nu är det bara en ph mätning kvar nästa vecka. Då dom ska sätta en sond på henne genom näsan ner till magmunnen som ska sitta i 24 tim. Hon gjorde det förra sommaren o behöver tydligen göra det igen nu efter operationen. Förhoppningsvis så är det de sista "ingreppet" som kommer att göras.

Tur att hon gillar sjukhus så mycket...... :wink:
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lejonella » ons sep 15, 2010 20:58

Skönt att allting gått så bra!!! Men vad hemskt att dom höll fast henne för att sticka. På T som fick rören så gav dom lugnande i rumpan innan han fick narkosmedlet. Och då han undrade lite vad som hände, så sade jag bara att jag skulle ta tempen på honom...han ville inte att sköterskan skulle göra det.....

Liiiiite smidigare måste jag säga än hur dom gjorde med Amanda.
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » ons sep 15, 2010 21:11

Ja verkligen! Dom förklarade att dom kan bli väldigt väldigt trötta efter en sövning på det sättet som dom gjorde med din pojk o därför är det att föredra intravenöst. Fast det förutsätter ju att det går smidigt att sätta nålen då!

Vi fick välja mellan att andas i masken o eller få i rumpan, o nu med facit i handen så kanske det hade vart trevligare om vi inte valt masken. Fast hon återhämtade ju sig iaf rekord fort på det sättet.

jobbigt när man måste göra val av sådant man inte har någon erfarenhet av!
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lejonella » tor sep 16, 2010 11:06

Håller med!!! Men tur att lilla Mandis är en hjälte och att hon har två stödjande föräldrar!!! Då klarar dom allt.
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barns hälsa & utveckling