Ayg: Jag har visst missat ditt inlägg! Jo det är ett helt annat liv vi har sen efter operationen . Jag vet inte riktigt hur Amanda känner det om man tänker på omställningen, men det borde vara skönt för henne att slippa kräkas så mycket o matas om hela tiden. Dessutom så har hennes luftrör blivit betydligt bättre o hon har inte längre någon förskylningsastma....JIPPIE!
Hon är ju fortfarande lika känslig i munnen o kan sitta o hulka o försöka kräkas när hon får in någon bit i munnen som retar henne trots att den kan vara jätte liten eller om hon får för mycket! Hon kan vara lite nyfiken på maten vi andra äter o på dagis o kan svälja lite men mycket har hon bara på tungan o sen åker det ut igen!
Hon har även börjat att vägra svälja maten som hon kan äta o som jag ger henne. Det är svårt att mata henne men trots det försöker jag ändå ge henne gröt morgon o kväll. 3 mål mitt på dagen trugar jag henne inte. Låter henne smaka på det lilla hon vill o sond matar henne resten i hennes knapp som hon fick dit satt.
Ibörjan så hade både jag o hennes pappa svårt för den o tyckte att det kändes fel o onaturligt att använda den o satt trots den o kämpa i en timme ibland vid maten. Nu ser vi den mer som ett jättebra hjälpmedel o en chans för oss att kunna åka hemifrån utan att behöva vara stressade över matbiten o det är lätt o smidigt att ge henne lite näring.
Någonting som åtminstone hennes pappa tycker är jobbigt är att mata henne offentligt. Han gillar inte när folk tittar till en extra gång, han vill inte sticka ut o vill att hans lilla prinsessa ska vara "som alla andra" om ni förstår vad jag menar. Jag kunde väll oxå tycka det var lite jobbigt ibörjan när folk titta (fast dom trodde att vi inte såg) men nu bryr jag mig inte så mycket.
Har sagt till honom att han får skita i det. Det är vårt ansvar att se till att hon är mätt o mår bra o vi hade säkert oxå tittat till lite extra om det hade gällt något annat barn, det blir ju lätt så. Visst att man kan gå undan lite men jag gömmer mig inte