Banner Forum Image

Våra bilder från Jul!

Fotat och scrappat - spana in och ladda upp!

Våra bilder från Jul!

Inläggav Lillan08 » lör dec 27, 2008 21:03

Tänkte att vi kunde dela med oss av stämningen som varit i jul och visa upp våra julbebisar! Alla som vill är välkomna att lägga in sina bilder! :)

Här kommer mina bilder från jul! Täcket på sista bilden hade kusin Rebecka själv sytt till Nellie! Ett perfekt lapptäcke med jättemycket färger och former att titta på!!

Julen -08 (249).JPG
Tomten ville så gärna hålla Nellie!
Julen -08 (249).JPG (27.03 KB) Visad 627 gånger
Julen -08 (222).JPG
Spännande att sitta hos tomten!
Julen -08 (222).JPG (26.64 KB) Visad 627 gånger
Julen -08 (304).JPG
Öppna paket i mammas knä var jättekul!
Julen -08 (304).JPG (30.72 KB) Visad 627 gånger
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Re: Våra bilder från Jul!

Inläggav Cecilia* » lör dec 27, 2008 21:37

Vad söt hon är Nellie! :) Vilken fin klapp, lapptäcket, som kusinen hade gjort själv! Det är så fint, när de gjort något själv och ger bort.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » lör dec 27, 2008 21:59

Kul idé! (tänkte skriva "mysig idé" men jag har nog använt min beskärda del av ordet "mysigt" för den här julen, hihi). Mycket julstämning vill jag se här!!! Jag gjorde en egen julhälsningstråd från Vincie nyss, men jag har ju många bilder så här kommer några till.
Bilagor
Vincie med gammelmormor och mamma på julafton.jpg
Min mormor, Vincents gammelmormor, var på besök från Göteborg och tyckte det var jätteroligt att få fira sitt första barnbarnsbarns första jul. Och så ett kort på mig (som ser helt naturlig ut, eh?) och min finaste son.
Vincie med gammelmormor och mamma på julafton.jpg (137.4 KB) Visad 602 gånger
nalla apelsin på julafton.jpg
allting man nästan når (och når) är ju sååå spännande. Godisbordet var lockande...
nalla apelsin på julafton.jpg (134.91 KB) Visad 608 gånger
med mormor och morfar på julafton.jpg
mina föräldrar är söta och lyckliga tillsammans med första riktiga barnbarnet. (min pappa har fyra barnbarn sedan tidigare, men de träffar han så sällan).
med mormor och morfar på julafton.jpg (136.62 KB) Visad 608 gånger
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » lör dec 27, 2008 23:15

Så fina bilder! Ni har så himla söta barn!

Lillan; Så kul att få så fina hemmagjorda saker, blir lite avis.
Isabelle tyckte också att det var väldigt roligt att öppna paket, trodde inte att hon skulle vara så duktig på det faktiskt. Nellie ser ut att ha det så gosigt i sin mammas knä :)

Sitamoia; Som vanligt fina bilder, men bilden på mormor och morfar med Vincent var extra söt! (morfar ser ut som en klockren naturlig tomte, om man får säga så ;) )

Min stumpa tyckte att det var tokroligt med Kalle Anka, hon bara skrattade och sprattlade. Tyvärr är det svårt att fånga sånt på bild.

Vi var inte så julklädda i år, hade verkligen en slappar-jul, men här kommer lite bilder
Isabelle fick en firre.jpg
Levande ljus i mormors gran.jpg
Isabelle och gammelfarmor.jpg
...
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör dec 27, 2008 23:21

Varför är det så underbart med bilder på gamla människor + små nya barn?? Älskar sånna bilder!! Tyvärr har jag ingen gammal släkting kvar i livet...
Skickar en bild på Victor och hans stora idol...Morfar!! Det har varit kärlek från första ögonkastet från bägge sidor. När han var pytte var det bara till mig och F och just morfar han log med hela ansiktet!
Bilagor
Morfar är bäst liten.JPG
Morfar är bäst liten.JPG (31.46 KB) Visad 576 gånger
sprallos

Inläggav Tossy » sön dec 28, 2008 12:39

Jättefina bilder, håller med om att det är fint med gamlingar och bebisar ihop, sån livskontrast. Och vad skoj med ett lapptäcke, jättegullig julklapp!

Min lillskit gillade, trots att hon inte är så gammal, att öppna paket, men det var ju såklart pappret och snöret som var roligast!

paket.jpg
paket.jpg (48.79 KB) Visad 548 gånger

papper.jpg
papper.jpg (62.46 KB) Visad 545 gånger
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav acko » sön dec 28, 2008 12:49

ÅÅhh... stämningsfulla bilder! fint :-)
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » sön dec 28, 2008 17:13

Cecilia* skrev:Vad söt hon är Nellie! :) Vilken fin klapp, lapptäcket, som kusinen hade gjort själv! Det är så fint, när de gjort något själv och ger bort.

Ja täcket är verkligen jättefint! Min syster sa att hon (Rebecka) lagt ner massor med timmar på att göra det! Så det är nog julens finaste klapp (på många sätt)!! Nellie älskar det med alla färger och former!! :D
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » sön dec 28, 2008 20:03

Vilka fina jul bebisar ni har !
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » sön dec 28, 2008 21:09

Strumpan skrev:Sitamoia; Som vanligt fina bilder, men bilden på mormor och morfar med Vincent var extra söt! (morfar ser ut som en klockren naturlig tomte, om man får säga så ;) )

Hihi, ja det har han hört förr. Han har slutat klä ut sig nu på julen, han bara stampar ut genom dörren för att köpa tidningen, slänger en tomtesäck över axeln och bankar på dören! Haha! =)) Fast han får nog bättra sig till nästa år ändå tycker jag. För några år sedan (kanske tio) hade min pappa dessutom långt gråvitt hår (nu är det kort) och längre skägg. En gång när han var på badhuset i bastun så satt det en annan man med sin lilla dotter där. Flickan tittade storögt på min pappa och viskade till sin "pappa... är det tomten...?". Jag tycker det är en urgullig historia. Där satt plötsligt tomten i bastun med bar mage och långt vitt hår. =D
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » sön dec 28, 2008 21:27

sitamoia skrev:
Strumpan skrev:Sitamoia; Som vanligt fina bilder, men bilden på mormor och morfar med Vincent var extra söt! (morfar ser ut som en klockren naturlig tomte, om man får säga så ;) )

Hihi, ja det har han hört förr. Han har slutat klä ut sig nu på julen, han bara stampar ut genom dörren för att köpa tidningen, slänger en tomtesäck över axeln och bankar på dören! Haha! =)) Fast han får nog bättra sig till nästa år ändå tycker jag. För några år sedan (kanske tio) hade min pappa dessutom långt gråvitt hår (nu är det kort) och längre skägg. En gång när han var på badhuset i bastun så satt det en annan man med sin lilla dotter där. Flickan tittade storögt på min pappa och viskade till sin "pappa... är det tomten...?". Jag tycker det är en urgullig historia. Där satt plötsligt tomten i bastun med bar mage och långt vitt hår. =D

Hihihi! Vilken söt historia!! Hoppas att pappan svarade att det faktiskt var tomten! :D
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav Mickis » sön dec 28, 2008 22:00

Vilken härligt julig tråd!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Mickis
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » mån dec 29, 2008 01:14

Härlig tråd, alla bilderna är så fina!

Här kommer några foton från Nils första jul. :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » mån dec 29, 2008 01:27

Neej är det möjligt :shock: ?! Lilla gulliga Nils, vad han har växt! Är det bara för att han sitter så duktigt nu? Å vad fin han är, vilka blå ögon! En fin maskis fick han att tugga på också, stora killen :D .

Sitamoia; Så gulligt! Vincent kanske kommer att tro att det är just hans morfar som är den äkta tomten :D . Jag tycker att morfars ögon gör mycket, dom ser så kloka och snälla ut.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » mån dec 29, 2008 07:47

Strumpan: Ja min pappa är "professor emeritus" så han har nog rätt kloka ögon, hihi. Visst skulle det vara gulligt om Vincent växte upp med tomten till morfar! Jag är lite kluven vad gäller att lura i barn att tomten finns annars. Jag har aldrig trott på tomten, och tycker det känns sådär att luras. Samtidigt är det ju gullit med barn som tror på tomten. Jag kommer nog bara inte anstränga sig så mycket, så blir det kanske naturligt för Vincent att tomten är mysig men kanske inte helt seriös. Hur tänker ni andra?
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Återgå till Foto & scrapbooking