Var hittar man en kudde som förhindrar vändning till mage?
14 inlägg • Sida 1 av 1
Var hittar man en kudde som förhindrar vändning till mage?
någon som vet? vi har provat med ihoprullat lakan men det funkar inte så bra.
Alexander har alltid sovit på sidan innan men nu när han kan vända sig så är det mage som gäller med ansiktet ner i kudden eller lakanet. Han kan inte vända sig tillbaks ännu så därför behöver vi nog införskaffa något som gör att han inte hamnar på mage.
tacksam för hjälp, han är 5 månader nu
Alexander har alltid sovit på sidan innan men nu när han kan vända sig så är det mage som gäller med ansiktet ner i kudden eller lakanet. Han kan inte vända sig tillbaks ännu så därför behöver vi nog införskaffa något som gör att han inte hamnar på mage.
tacksam för hjälp, han är 5 månader nu
- annika80
- Gillar vimedbarn.se

Re: Var hittar man en kudde som förhindrar vändning till mage?
Han vill uppenbarligen sova på mage
tror det är väldigt svårt att hindra honom att vända sig om han vill det. Min stora kunde vända sig i total uppförsbacke och mot kuddar och allting. Men risken för PSD är ju väldigt låg när de lärt sig vända sig själva säger expertisen...min stora började sova på mage när han var 4 månader. Då sov han 12 timmar i streck istället för att vakna varannan på natten.
Men jag förstår såklart om du är orolig, har tyvärr inget bra tips, tror som sagt att det är väldigt svårt att hindra
Men jag förstår såklart om du är orolig, har tyvärr inget bra tips, tror som sagt att det är väldigt svårt att hindra
- Maiyah
- Alltid online

Låt honom sova på mage om det är det han vill. Ta dock bort kudden så att han sover direkt på madrassen för då klarar han av att vända huvudet så att han kan andas. Det är även väldigt svårt för honom om han inte har kudde att inte få luft när han ligger på mage.
Oskar har sovit på mage ända sen han kunde vända sig. Lillassyster sover redan nu bäst på mage verkar det som men jag vågar inte låta henne sova så riktigt än.
Oskar har sovit på mage ända sen han kunde vända sig. Lillassyster sover redan nu bäst på mage verkar det som men jag vågar inte låta henne sova så riktigt än.
- Taweret
- Alltid online

jag hade inte låtit han sova på magen om han var spädbarn..men nu e han ju 5 månader...så då borde det va lugnt
. Men jag förstår att du e orolig..för jag vågade inte heller ha mina ungar på mage även om de va 5 månader...nu e mina 1 år och 7 månader..jag föredrar fortfarande att de sover på rygg
...men såklart så sover dom på mage nu oxå da men...
jag tog bara en vanlig kudde å la bredvid...ioförsej så vände sig inte mina tjejer sig så mkt till mage under sömnen ....men du kan ju testa me bara en kudde...
jag tog bara en vanlig kudde å la bredvid...ioförsej så vände sig inte mina tjejer sig så mkt till mage under sömnen ....men du kan ju testa me bara en kudde...
- Tigi
- Alltid online

Här kan du hitta "Delta Babysleep" som gör att de sover bra på sidan- de kan varken rulla till mage eller rygg:
http://www.dunderbutiken.se/se/art/delt ... -sleep.php
- Snigel
- Alltid online

Här kan du hitta "Delta Babysleep" som gör att de sover bra på sidan- de kan varken rulla till mage eller rygg:
- Snigel
- Alltid online

Förresten, bor du i närheten av Stockholm? I så fall finns en butik i Solna som säljer dom också. 
- Snigel
- Alltid online

fast den kudden e väl för små barn....spädbarn alltså...? funkar det inte bara me en vanlig kudde..
- Tigi
- Alltid online

Min lilla tjej sover inte om inte hon får sova på mage, så hon hr sovit på mage sen hon var en vecka, men det vågar man ju knappt säga högt. Då blir man ju lynchad...Fast jag har faktiskt fått massa beröm av sjukgymnaster, många av dem tycker att det är en mardröm att barnen sover på rygg, hämmar den motoriska utvecklingen och skalldeformationerna har ökat med 400% sa min sjukgymnast...
Fast vi har andningslarm och jag tycker ändå det är läskigt men hon får som hon vill, annars vaknar hon efter 20 min och gallskriker..
Förlåt för trådkapningen!
Fast vi har andningslarm och jag tycker ändå det är läskigt men hon får som hon vill, annars vaknar hon efter 20 min och gallskriker..
Förlåt för trådkapningen!
- Maiyah
- Alltid online

hehe jag tycker det e lite roligt med att dom säger att huvudet blir platt å grejjer....mina ungar har jättefina å runda huvuden å dom har sovit på rygg typ hela tin...förutom nu då de har blivit lite större) så det där e väl ganska individuellt det med värkar det som..... beror ju lite på vad man har för kudde... min mans föräldrar har platt bakhuvud lite dock..men dom bodde ju nere i byarna i turkiet när dom va små å där la dom bara barnen på en sten..hehe så jaa då blir man ju platt
...
- Tigi
- Alltid online

hehe..på en sten
tror nog också det är olika och beror säkert på vad de gör på sin vakna tid också!
Ska man sova på mage ska man iaf inte ha någon kudde som man kan lägga huvudet under eller så..eller någon katt..fast det ska man ju inte ha om man sover på rygg heller, iaf inte i vagnen. Så himla fruktansvärt!!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/spadba ... t-1.991066
Ska man sova på mage ska man iaf inte ha någon kudde som man kan lägga huvudet under eller så..eller någon katt..fast det ska man ju inte ha om man sover på rygg heller, iaf inte i vagnen. Så himla fruktansvärt!!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/spadba ... t-1.991066
- Maiyah
- Alltid online

men shit! va hemskt!! ...nää inga kattert i sängarna...det e nog ingen bra idé
- Tigi
- Alltid online

Dennis valde tidigt att inte sova på rygg.
Vi märkte av att han sov bättre om han fick sova på mage som han ville.
På bvc fick vi rådet att låta honom sova som han ville men att vi skulle ta bort kudden helt.
Det funkade kanon.
Nu när han är lite äldre har han fått en stor kudde men nu klarar han ju av att vända sig som han skall......
Vi märkte av att han sov bättre om han fick sova på mage som han ville.
På bvc fick vi rådet att låta honom sova som han ville men att vi skulle ta bort kudden helt.
Det funkade kanon.
Nu när han är lite äldre har han fått en stor kudde men nu klarar han ju av att vända sig som han skall......
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Jag använde en sidokudde från babykoncept.se för att Emelie skulle sova på sidan ett tag utan att kunna rulla över. Super! (Den var snabbsåld på begagnad marknaden efteråt)
Hon var sned i huvudet efter ryggsovning men det gick snabbt över.
Hon var sned i huvudet efter ryggsovning men det gick snabbt över.
- FruFri
- Börjar hänga här en del

14 inlägg • Sida 1 av 1