Vaknar vansinnigt tidigt...
9 inlägg • Sida 1 av 1
Vaknar vansinnigt tidigt...
Ja, min son som snart är två har börjat gå upp galet tidigt. Han sov förut till minst 6, oftst väckte jag honom vid halv sju kvart i sju. Han har nyligen slutat med välling på kvällen och morgonen. Han dricker det inte även om jag gör o trugar. Och på morgonen vill han hellre äta riktig frukost, men han går ju upp vid 5 så jag ger honom en Smörgås att tugga sen äter vi vid halv sju, annars blir ju både han o jag vrålhunfriga innan vi gått hemifrån. Hoppas det går över, han är ju astrött på dagis. Nån som har erfarenhet?
- tinali
- Alltid online

Re: Vaknar vansinnigt tidigt...
nu är ju charlie mindre men han får såna perioder då han ska upp typ 5 halv sex på morgonen men de brukar gå äver på ett par veckor, kan de inte vara så i ditt fall med?
- hellokitty
- Alltid online

Det kan vara en fas som kommer att gå över....eller så är det helt enkelt så att han vaknar pga att han är hungrig. Äter han något annan istället för välling på kvällen eller är middag det sista han får i sig? I så fall kanske det vore bra att ge honom en gröt eller vad som nu brukar fungera....macka etc.
Om han nu redan äter kvällsfika så vet jag inte, det kan som sagt vara en fas....hoppas på det..
Om han nu redan äter kvällsfika så vet jag inte, det kan som sagt vara en fas....hoppas på det..
-

sprallos - Alltid online

Vi äter vid halv 6 ungefär, jag har inte riktigt kommit på vad jag ska ersätta vällingen med, men kvällsfika är ju bra. Jag tror oxå han blir hungrig...
Tyvärr är han sällan såpass hungrig att det blir ngn riktig ordnig med det där efter middan, lägger sig mellan sju o halv åtta, men då får han väl äta om han är hungrig. Äter han fem så brukar jag se till att han får i sig en banan eller så iaf. Tips på smarriga barnvänliga kvällsfikor emottages, så han tycker det är gott/ kul att äta inför natten.
Tyvärr är han sällan såpass hungrig att det blir ngn riktig ordnig med det där efter middan, lägger sig mellan sju o halv åtta, men då får han väl äta om han är hungrig. Äter han fem så brukar jag se till att han får i sig en banan eller så iaf. Tips på smarriga barnvänliga kvällsfikor emottages, så han tycker det är gott/ kul att äta inför natten.
- tinali
- Alltid online

Helst hade jag ju sett att han åt välling länge till, då vet man iaf hur mycket han fått i sig. Jag provade med gröt men den ratades efter ett tag.
- tinali
- Alltid online

Tänkte att man kanske kan prova att röra ner lite fruktpure i vällingen,så den blir lite "roligare",om det skulle fungera så kan man ju prova att äta middag något tidigare,kanske bara en halvimme eller så,så att han hinner bli lite mer hungrig,men när man jobbar o så så är det väl inte det lättaste
Hoppas att de löser sig 
- milla
- Alltid online

Jag har fruktpure i gröten, han tar några slevar sen är den nog kall...den håller sig ju tyvärr inte varm sålänge.
- tinali
- Alltid online

Du får värma på den igen då...
Sen kan man variera "tillbehör" på gröten. Olika puréer eller sylt. Det finns väldigt många olika sorters välling också, testa lite olika. Han kanske bara inte gillar den sorten ni haft? Det finns en välling med smak, den är Victors favvo, men vi kör inte på den jämt. Vi varierar
-

sprallos - Alltid online

Åh, krångelunge;) vi har provat välling med plommon/ banan. Han har älskat sin välling förr. Och naturella tycker jag personligen smakar godast. Plommonvällingen smakade bara konstgjort enligt mig, han gillade den inte heller tyvärr
- tinali
- Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling

[/url