Banner Forum Image

Vävd bärsjal 4.2 meter?

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Re: Vävd bärsjal 4.2 meter?

Inläggav che » ons aug 11, 2010 11:52

Tror jag absolut, jag har en i de slängarna som jag visserligen bara knyter rygg med men blir bra på mig. Jag har en 3.6 också som jag inte alls trivs med, är nog för stor för att få till det bra misstänker jag.

Har du ingen sjalbutik i närheten? Du kan ju vira ett långt skynke om dig o testa också vad som blir bäst för dig.
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » ons aug 11, 2010 12:52

Jag tror att dt kommer att fungera bra, som che sa, testa. Du kan ju slå en knut på sjalen i den längd du vill ha för att kolla hur det fungerar. :)
Sedan beror det ju på hur länge du vill bära trollungen också.
Jag har hittat en till sjal nu, sjuk snygg regnbågsfärgad.
Ett must have! :D
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav Gerda » tor aug 12, 2010 12:17

Hm jag drar stlk 38/168 cm lång och jag har ett par sjalar i längden 4,6 och de räcker till i princip alla knytningar för mig. Jag är inte säker på att en 4,2 skulle räcka för mig att knyta omslutet kryss på magen t.ex. Det är jobbigt att ha för kort om sjal också så man inte kan knyta bra.....

En trikåsjal töjer sig ju på ett helt annat sätt än en vävd sjal när man knyter.

Kan ju tillägga att det beror lite på om man har en sjal med sneddade ändare eller en med raka ändar också. En med sneddade ändar är som regel 4.2 m inklusive den ena sneddade änden så totalt blir den 4.2 + så lång sneddningen är.
[BildBild
Gerda
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Gerda » tis aug 17, 2010 18:44

Härligt :)

Jag har en Zara också som är den skönaste av alla sjalar jag provat, 4.7 är min och alldeles lagom :D
[BildBild
Gerda

Återgå till Allmänna trådar om barn