Banner Forum Image

Vända sitsen framåt... när??

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Vända sitsen framåt... när??

Inläggav Angie1 » sön nov 02, 2008 17:54

När började ni ha sitsen framåt på barnvagen? Noa har nästan alltid suttit mot mig, men testade några gånger med andra vagnen att ha han framåt. han gillade det... men inte jag, tycker att jag hade dålig uppsyn över honom. Nu funderar jag på att ändra sitsen så han sitter framåt, men vet inte riktigt om jag ska göra de eller ej.
så tell me när började ni ha sitsen framåt? nån som har hört nåt från BVC eller liknande om rekomendationer?
Angie1
Alltid online
Alltid online

Re: Vända sitsen framåt... när??

Inläggav moia » sön nov 02, 2008 18:34

Nu kör vi bara framåtvänt med Vincent, med nya vagnen. Han har hatat att åka vagn för det mesta, men nu går det bättre. Jag tycker det är lite jobbigt (eller kanske tråkigt snarare) att inte se honom, men han trivs bättre. Det är nog enbart upp till hur barnet trivs bäst skulle jag säga.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » sön nov 02, 2008 18:38

Victor har precis börjat, han tycker att vagnen är roligare nu...det kunde vara rätt gnälligt innan
sprallos

Inläggav nita » sön nov 02, 2008 18:47

Även fast våran Linnea är över året så sitter hon både framåtvänd och mot oss. Jag brukar ha henne mot mig då jag vet att hon är trött och ska sova, känner mig mera säker att ha uppsikt över henne då hon sover.
BildBild
Kolla in min blogg! = http://mrsanita.blogg.se
Användarvisningsbild
nita
Alltid online
Alltid online

Inläggav dignelius » sön nov 02, 2008 19:38

Vi har inte ens bytt till sittdelen ännu (men vi ska göra det när som helst, bara jag orkar klättra in i förrådet och gräva fram den någon gång). När vi väl gör det känns det som att Hrönn kommer få sitta vänd mot oss lääänge, varesig hon vill eller inte.
dignelius

Inläggav Liina » sön nov 02, 2008 20:27

Elsa sitter fortfarande vänd mot oss och för oss känns det bäst. Elsas kusin blev satt framåt runt halvåret tror jag och trivdes jättebra med det. Det är så olika så man får testa vad som funkar för en själv och för ens barn.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav mimamaria » sön nov 02, 2008 20:50

Har funderat på det där själv, och den information jag har fått både på BVC och från min barnmorska på MVC är att man ska ha barnet vänt emot sig så länge man bara kan. Dels för att ha uppsikt över barnet + att "bespara" barnet ifrån för många intryck som de inte kan ta in när de är för små. När man märker att barnet hänger över kanten på sittvagnen och försöket titta framåt, först då kan man fundera på det, innan ska man ha barnet vänt emot sig. Jag vill gärna ha uppsikt över Lina så länge jag kan.... Men jag tror att det är väldigt individuellt när man vänder vagnen, om man gör det!!

Mimamaria
Bild
Användarvisningsbild
mimamaria
Stammis
Stammis

Inläggav Kali » sön nov 02, 2008 21:01

vi vänder fram o tillbaka vi! jakob gillar att åka vagn hur han än sitter men framåt är ännu roligare så är han lite less så är det det som gäller! men jag gillar också att se honom.... men han säger nog till själv tror jag, gå efter det! vissa barn älskar massor med intryck o att se folk o andra gör det inte.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » sön nov 02, 2008 21:19

humm får se hur jag gör, känner mig lite kluven faktist :s noa älskade att sitta framåt när vi testa förut, men jag va inte så förtjust i de. vill ju gärna ha koll på han. men man vänjer sig kanske
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » sön nov 02, 2008 21:58

mimamaria skrev:När man märker att barnet hänger över kanten på sittvagnen och försöket titta framåt, först då kan man fundera på det, innan ska man ha barnet vänt emot sig.

Hihi, det är precis vad Vincent gör när han sitter i vagnen... vill helst hänga ut över kanten, tok! =)) Men än så länge har han inte gjort några försök till det när han sitter framåt i nya vagnen.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav flickan » mån nov 03, 2008 10:00

julia sitter vänd mot oss i den stora vagnen sen har vi en mindre extra vagn som funkar bra i affärer och i den sitter hon framåtvänd!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
flickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenima » mån nov 03, 2008 10:38

När Max blev ung 6 månader å började han skruva sig som tusan i vagnen och lyckades alltid snurra runt så att han såg vart vi körde....så då köpte vi en sittvagn och han har haf betydligt roligar på promenaderna sen dess. Vi har en lucka i sufletten som jag använder till att kika på honom.
Jenima

Inläggav cammi » mån nov 03, 2008 11:02

våran vagn går inte vända fram o tillbaka.. så Amelia började med sittvangen vid 5 månader o suttit och hittat utåt sen dess.. hon gillar det!! har en tittlucka som man ser henne genom:)
Bild

Bild
cammi
Alltid online
Alltid online

Inläggav soltrollet » mån nov 03, 2008 11:48

Vi har precis vänt vagnen, eller precis och precis, för en månad sen kanske... Jag tycker det känns lite jobbigt att inte se vad hon har för sej där i vagnen. Hon däremot verkar stortrivas...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
soltrollet
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis nov 04, 2008 16:17

Elis sitter fortfarande vänd mot oss, vi har testat vända vagnen så han tittar framåt men han blev orolig och ledsen när han inte såg mig, så han verkar inte vara redo för det ännu. Nu är det iofs en månad sedan sen vi testade sist. Men jag tror man får testa och se :)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar