Välling, natt? dag? vad är skillnaden?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Välling, natt? dag? vad är skillnaden?
Nu är våran lilla Trollis snart 6mån, och jag tänkte att jag ska börja introducera vällingen.
Men jag står och kliar mig lite i huvudet, i affären finns det vanlig välling och sen natt välling.
Fattar att man ska ta natt vällingen till sista målet, men funkar det verkligen inte med den vanliga vällingen som sista mål mat eller måste man ha natt välling?.
Känns lite krångligt att ha två olika bara.
Men jag står och kliar mig lite i huvudet, i affären finns det vanlig välling och sen natt välling.
Fattar att man ska ta natt vällingen till sista målet, men funkar det verkligen inte med den vanliga vällingen som sista mål mat eller måste man ha natt välling?.
Känns lite krångligt att ha två olika bara.
- Sweet Honey Pie
- vimedbarn.se skribent

Re: Välling, natt? dag? vad är skillnaden?
Jag har bara kört med vanlig välling och inte någon som heter natt och det har fungerat alldeles utmärkt,tror faktiskt inte det är någon direkt skillnad 
- milla
- Alltid online

vi har kört vanlig välling från det vi började sen uppgraderat åldern bara.
-

ToToRo - Alltid online

Kommer inte ihåg vad det var för välling vi började med men det var från Nestlé iaf då konsistensen på den från Semper var så äcklig (tyckte jag då). Så Noel föredrog Nestlé vällingen och märkte skillnad på märkena när jag testade Sempers en gång. Men den ratade han 
-

MinisMamma - Alltid online

Jag gissar att Nestlés God Natt välling är vanlig välling bara det att den hete God Natt?
Jag vet inte säkert alltså men det är enda vällingen de har förutom fullkorn, tycker den är bättre än Sempers så jag kör på den och kommer att fortsätta med den länge till
Jag vet inte säkert alltså men det är enda vällingen de har förutom fullkorn, tycker den är bättre än Sempers så jag kör på den och kommer att fortsätta med den länge till
- Danem
- Alltid online

Vi kör vanlig välling: Sempers Havrevälling 8 månader. (Jo faktiskt TROTS att hon är två!
)
-

Öga - Alltid online

Vi kör Sempers fullkorn 1 år. Tycker det är synd att de för 1,5 och 2 år är så dyra, för Joel tycker väldigt mycket om dem. Men det finns inte i storpack vad jag sett iaf... 
-

Nelia - Alltid online

mmm.. okej.. ja det är kanske som alla rengöringsmedel till tex kök, badrum mm
Samma sak i bara olika förpackningar.
Kör på vanlig välling då.
Samma sak i bara olika förpackningar.
Kör på vanlig välling då.
- Sweet Honey Pie
- vimedbarn.se skribent

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Matvanor & barnmat

[/url