Banner Forum Image

Vad tycker ni bugaboo??

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Vad tycker ni bugaboo??

Inläggav yra » ons jan 14, 2009 22:20

Hej på er!

Undrar lite över bugaboo vagnarna...

Lånade en av en kompis när lilltjejen var 4 mån för att jag skulle kunna ha henne vänd mot mig i sittdelen ( min vagn är framåtvänd). Tyvärr trivdes hon inte i vagnen men jag tror att det beror på att hon inte satt riktigt bekvämt i den för att sittdelen är skålad o hon var helt enkelt för liten så fötterna hamnade liksom rakt upp. I övrigt älskade jag vagnen :D

Nu är hon 6 månader o jag tänkte kanske göra ett nytt försök då jag har kommit över en till ett bra pris på blocket, tänkte behålla min easywalker o byta tillbaka till den när hon är äldre, vill verkligen ha henne emot mig nu när hon är så liten..

Min sambo tycker att jag är helt sinnessjuk som vill ha två vagnar men jag kan inte skaka av mig känslan av att hon är för liten för att sitta framåt fast hon verkar trivas..

Ni som har bugaboo vagnar, har ni haft några problem med att era barn inte trivs i sittdelen?

Sen undrar jag om nån vet vad det är för skillnad på geckon o camelion? :roll:

Tack på förhand :D
yra
Alltid online
Alltid online

Re: Vad tycker ni bugaboo??

Inläggav Angie1 » ons jan 14, 2009 22:57

Nu ska vi se, tragiskt nog så har jag ganska bra koll på bugaboos vagnar så säg till om du vill veta mer! och sinnes sjuk för att du vill ha två vagnar?? tur att du inte är jag :-D ;-)

först lite info om dom olika vagnarna (har själv haft gecko cam och bee)

Frog; kom som första vagnen i syskon skaran (nja de fanns en innan classic men sån fördjupning går vi inte in i)
Frogen har aluminium chassi och ej ställbart handtag! ram i skumgummi och är i nästan samma storlek som cameleon! Frog säljs inte längre i sverige och har inte helelr gjort det på flera år så dom flesta är ganska gamla som finns på blocket. frog är oxå mer ombonad och har dubbelt tyg i sufletten och liggdelen. frogen har bumperbar

Gecko; kom som lillasyster, en vagn som skulle vara mindre och smidiagre än frog. vagnen finns i 3 färger röd grön och svart. chassi i aluminium ej ställbart handtag och ram i aluminium. Liten smidig vagn saknar bumperbar

Cameleon, kom som bugaboos storstasning som skulle ha allt och lite till. ställbart handtag chassi i aluminium och ram i skumgummi. större i modell för att vara mer rymlig och en massa olika färg kombinationer att välja bland.
Dock så kom det nytt chassi 2007/2008 som hade stora problem. tidigare så hade handtaget skruvar man skruvade på för att höja/sänka handtaget, medans bugaboo blev giriga och ville göra en snyggare och enhetligare design vilket resulterade i att dom flesta vagnarna reklamerades då produkten inte höll och chassina började glida!
Tänk på de om du köper begagnat att köpa med gamla chassit så du inte står där med ett trasigt chassi. nytt chassi ligger på strax över 3000 inte kul att behöva lägga ut det oxå.

garantin gäller bara första köparen så de spelar ingen roll om du får med kvitto eller ej!

Noa gillade helle rinte sin cam tror oxå att han va för liten. ska beställa en ny i slutet av månaden lutar det åt och hoppas han trivs bättre i den nu!
Sitsen e ju ergonomisk så den ska vara bra för barnen.

säg till om du vill veta mer
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav yra » ons jan 14, 2009 23:35

Angie1: Du var ju en hur bra informationskälla som helst :D

Den vagnen jag lånade var en frog men den jag tänkte köpa är en gecko. Gillade du geckon? Cameleon vagnarna är alldeles för dyra för mig eftersom jag redan har en ny vagn som vi betalat 7000kr för o jag vill inte sälja den :roll:

Är sufletten i geckon bra även om den inte är dubbelt tyg i? Vet du vad det kostar att köpa ett regnskydd till vagnen, orginalet finns inte längre..

Kan tänka mig att Elvira sitter bättre i den nu eftersom hon är lite längre.. problemet var ju mest när hon skulle ligga ner. Var nog inget skönt att hon inte kunde sträcka ut sig helt....

Tusen tack för hjälpen :qaf
yra
Alltid online
Alltid online

Inläggav yra » ons jan 14, 2009 23:54

Kom på en sak till...

Du skrev att chassiet på geckon är i aluminium.. även ramen, är det bra eller är det hårt för bebisen på nåt sätt? Borde det väl inte vara? Är geckon ännu mindre än froggen alltså, jag som tyckte den var så liten redan.

Du får gärna skriva allt du tycker är bra/dåligt med geckon 8) :D

Kram kram
yra
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » ons jan 14, 2009 23:54

hehe tack

geckons sufflett är samma som till cameleon, dom är gjorda i samma tyg!
jag var jätte nöjd med geckon, mer nöjd än med camen faktiskt! Men som sagt den är mindre!
Om du köper en gecko tänk på att inte betala för mycket! dom s¨åldes ut ganska billigt
ett regnskydd till cameleon kostar 165 kr så där om kring landar det nog.
jag skulle gå in på http://www.kidzshop.se och gå in på kontakta oss och fråga dom om dom kan ta hem ett regn skydd till dig och vad det skulle kosta. dom e dom enda som jag vet och känner till som tar hem reservdelar till gecko!

Kram kram
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » tor jan 15, 2009 00:24

Jo geckon är mindre än frog, är ganska stor skilnad, geckon är även lägre. Nej att den är i aluminium ändrar inte funktionen eller så dock så blir den fulare och repigare än om den hade varit i skumgummi!
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav yra » tor jan 15, 2009 08:05

Hej igen!

Vad tycker du är ett rimligt pris för en 06-gecko? Är 3300 för mycket? Min tjej är ganska liten så det borde egentligen inte göra så mycket att den är mindre, har ju dessutom tänkt att byta till min vagn igen sen när hon är lite större.. Men herregud vad svårt det är.. ska åka o kolla på vagnen i eftermiddag o se hur det känns..

kram kram
yra
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » fre jan 16, 2009 14:50

beror lite på är de både ligg och sittdel till den??
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav yra » sön jan 18, 2009 20:21

Löste sig så att jag lånat min kompis bugaboo frog så det blev ju gratis :D

:D Hon vill ha min vagn för hennes son är ett o trivs jättebra i den framåtvända, sen när Elvira är större byter vi tillbaka igen..

Tack för hjälpen Angie1 :qaf
yra
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » sön jan 18, 2009 21:58

vad skönt! :-D då blev det billigare oxå :-)
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav roxies » ons mar 18, 2009 15:33

hur länge kan man haen bugabo cam?? 2 år_???
Bild
Bild
Användarvisningsbild
roxies
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » ons mar 18, 2009 19:40

2-3 år beroende på hur stort barnet är. dom flesta har sina hela barnvagnstiden ut och det kommer jag att ha
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav Vildängel_78 » fre mar 27, 2009 11:44

Jag älskar min Cam..ett plus för att den var lätt nog att bära två trappor upp utan hiss innan vi flyttade..och att man kan ha den så länge..då var det värt alla pengar den kostade istället för att köpa en tung "pansarvagn" och sen ändå behöva lägga pengar på en lättare vagn för man känner att den är FÖR tung efter 6/7 månader...dessutom är det rätt bra andrahandsvärde oxå... så från mig får den :D :D :D :D :D glada gubbar av 5 möjliga..
Bild
Vildängel_78
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar