Vad tänker du på innan du skriver/lägger ut bilder på nätet?
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Vad tänker du på innan du skriver/lägger ut bilder på nätet?
Jag har en sida på familjeliv där kan man se vilka som har kollat in ens profil...och en dag så såg jag att en person har kollat in min sida VARJE DAG! jag går in och kollar personens profil men där finns såklart inget inlagt...jag fick lite creepy kännsla där...varför kollar man in någons sida varje dag?? om det hade varit någon jag kände så hade väll personen gett sig till känna gnom ett inlägg i GB eller haft en presentation eller nått?? nej så nu kan bara dom jag känner gå in på min sida...börjar bli trött på det här men profiler nu...man är alldeles för öppen på nätet...tror att det bara är goda människor som kollar vad man gör/skriver(semestrar.... vad tänker ni på när ni är online?
Här är mina "dont"
1. inga nakenbilder
2. inga efternamn
3. inga ortsnamn
4. inga bilder på värdefulla saker i hemmet
5. inga namn på ställen i närheten av hemmet ( lokalgodiskiosken tex)
6. märker bilderna om det går.
Här är mina "dont"
1. inga nakenbilder
2. inga efternamn
3. inga ortsnamn
4. inga bilder på värdefulla saker i hemmet
5. inga namn på ställen i närheten av hemmet ( lokalgodiskiosken tex)
6. märker bilderna om det går.
- Jenima
Re: Vad tänker du på innan du skriver/lägger ut bilder på nätet?
Jag lägger inte ut några nakenbilder och skulle aldrig skriva exakt var jag bor. Har aldrig heller avslöjat mitt efternamn, för jag är den enda i Sverige som heter som jag gör.
Egentligen borde jag kanske vara försiktigare, eftersom jag jobbar med svårt psyksjuka, men jag resonerar så att om jag börjar cencurera mig själv mer än vad jag egentligen vill så låter jag dem styra mig även innna jag ens vet att de spinkar på mig på nätet (om de nu skulle göra det) och jag vill inte leva så. Händer det så händer det, jag tar tag i det då. Vill de verkligen göra mig illa så gör de det. Nu kanske jag låter nonschalant, men det är nog mer att jag vägrar låta mina hjärnspöken begränsa mig och vill inte leva i skräck, utan jag tar hellre tag i eventuella problem om de dyker upp.
Egentligen borde jag kanske vara försiktigare, eftersom jag jobbar med svårt psyksjuka, men jag resonerar så att om jag börjar cencurera mig själv mer än vad jag egentligen vill så låter jag dem styra mig även innna jag ens vet att de spinkar på mig på nätet (om de nu skulle göra det) och jag vill inte leva så. Händer det så händer det, jag tar tag i det då. Vill de verkligen göra mig illa så gör de det. Nu kanske jag låter nonschalant, men det är nog mer att jag vägrar låta mina hjärnspöken begränsa mig och vill inte leva i skräck, utan jag tar hellre tag i eventuella problem om de dyker upp.
- shoegal
- Alltid online

Vi lägger inte ut bilder på öppna forum. Vi har en sida som är lösenordsskyddad och där man måste vara inbjuden för att se kort.
Jag har lagt ut en bild på Gus och Rasmus men då såg man knappt sonen.
När jag skriver så tänker jag på att inte skriva mitt efternamn och så.
Anledningen till detta är mitt äckliga ex som man ALDRIG vet var man har.
Annars skulle vi nog lägga upp bilder. Oskyldiga sådana. Inga nakenbilder eller så. Det är väl att utmana ödet.
Jag har lagt ut en bild på Gus och Rasmus men då såg man knappt sonen.
När jag skriver så tänker jag på att inte skriva mitt efternamn och så.
Anledningen till detta är mitt äckliga ex som man ALDRIG vet var man har.
Annars skulle vi nog lägga upp bilder. Oskyldiga sådana. Inga nakenbilder eller så. Det är väl att utmana ödet.
- Fru S.
- Alltid online

Inga naken bilder, inget efternamn och absolut ingen bild så man ser var vi bor.
-

Chobb88 - Alltid online

Inga nakenbilder, det är det viktigaste. Sen är jag nog inte mer försiktig än så om jag ska vara ärlig. Borde bli försiktigare, men samtidigt vill jag inte behöva begränsa mig och tänka mig för hela tiden heller.
-

Nelia - Alltid online

Jag är nog rätt blåögd...faktiskt. Men jag försöker bättra mig. Jag har tagit bort alla gamla bilder och har bara lagt upp nya som jag kan "stå för".
Mina don´t är...
* Inget naket
* Inga efternamn
* Inga värdesaker
Mina don´t är...
* Inget naket
* Inga efternamn
* Inga värdesaker
- sprallos
Jag är hur slarvig som helst med sådant där alltså. Jag lägger inte ut nakenbilder. men det e väl allt, skriver aldrig exakt var jag bor å så även om det händer nån gång. Men jag är inte så rädd av mig heller.
-

MinLyckaLeiha - Alltid online

Vi har också en lösenordsskyddad hemsida med bilder på Elsa som man får bli inbjuden till, så jag lägger inte ut så mycket bilder på henne, men några åker upp för hela världen att se. Dock lägger jag inte upp nakenbilder eller efternamn. Både jag och min sambo har unika efternamn och Elsa har båda, och det är ju inte så smart att lägga upp.
Jag skriver heller aldrig på min blogg att jag ska åka på semester, och jag skriver heller aldrig exakt var jag bor. Lägger heller inte upp bilder från balkongen eller så, som gör att man kan se var jag bor.
Förutom psykos så finns det inbrottstjuvar och annat på nätet.
Jag skriver heller aldrig på min blogg att jag ska åka på semester, och jag skriver heller aldrig exakt var jag bor. Lägger heller inte upp bilder från balkongen eller så, som gör att man kan se var jag bor.
Förutom psykos så finns det inbrottstjuvar och annat på nätet.
- Liina
- Alltid online

Som dom flesta andra:
Inga nakenbilder
Inga efternamn
Inga texter eller bilder som avslöjar exakt var vi bor.
Har valt att vara ganska öppen här på forumet då jag anser att det är charmen med just detta forum...
Inga nakenbilder
Inga efternamn
Inga texter eller bilder som avslöjar exakt var vi bor.
Har valt att vara ganska öppen här på forumet då jag anser att det är charmen med just detta forum...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Här är en till med ett ovanligt efternamn så då blir man ju lite extra försiktig.
-

Chobb88 - Alltid online

Det där med efternamn är ju redan kört för min del
Jag har valt att inte "gömma" mig, och resonerar som så att man inte kan gå och vara rädd för att råka ut för hemska saker hela tiden (om det inte är befogat, som det är för vissa här). Men även jag har spärrar, jag är ganska sparsam med bilder och jag skulle aldrig lägga upp en bild där Hrönn (eller någon annan i familjen) är naken.
- dignelius
ja det där med efternamn hade jag kanske inte varit så sparsam med om det inte var för mitt yrke/blivande yrke. Då jag arbetat med dömda psykiskt sjuka och stökiga ungdomar samt antagligen kommer vara inom socialen i framtiden tycker jag det är skönt att inte vilka klienter som helst kan hitta mig genom namn. På min blogg nämner jag inte mitt efternamn då jag inte vill att framtida arbetsgivare ska kunna googla mig hur lätt som helst och läsa om när jag var full på en tenta i tvärkulturell kommunikation eller om hur mycket jag hatar försäkringskassan. Man måste ju inse det nuförtiden, att så himla många googlar en. (även FK ska ju sitta och söka på bloggar efter bidragsfuskare, har man ju kunnat läsa..)
- Liina
- Alltid online

Liina skrev:(även FK ska ju sitta och söka på bloggar efter bidragsfuskare, har man ju kunnat läsa..)
Aha! Du är en bidragsfuskare!
- dignelius
hahah, jag visste att det skulle låta så om jag skrev så
Men jag är ju öppen med mitt hat mot försäkringskassan så då hade de ju kunnat luska reda på alla onda förbannelser jag uttalar över dem på min blogg och typ svartlista mig på telefonkundtjänsten så jag fick bli nummer 350 i kön när jag ringde!! (nej, just det... det är så som det är vanligtvis ja..)
- Liina
- Alltid online

Hahaha, snabbt och lätt förvandlade vi även denna tråd till en hata-försäkringskassan-tråd. Vilken tråd ska vi transformera härnäst?
- dignelius
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2