Banner Forum Image

Vad ska vi köpa?! Tips någon?

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Vad ska vi köpa?! Tips någon?

Inläggav Lillfisen » tor feb 24, 2011 10:54

Vet inte riktigt om jag postar denna i rätt, men vi kör...

Nu närmar sig tjejernas födelsedag med stormsteg och det börjar bli dags att börja med födelsedagspresents inköpen.
Elicia skulle jag kunna köpa hur mycket som helst till och kan ge måååånga förslag till de som frågar vad hon önskar sig.

Men Isabelle har jag inte minsta lilla aning till, hon har ju redan allt som hon kan tänkas behöva. Leksaker kanske går att hitta, men mer då? Kläder lär hon ju få från alla andra och andra nyttosaker, ja det finns ju redan. Så snälla har ni några smarta tips eller förslag för just nu känner jag mig helt lost i frågan.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Lillfisen
Alltid online
Alltid online

Re: Vad ska vi köpa?! Tips någon?

Inläggav Gotland » tor feb 24, 2011 11:49

Precis, den lilla har allt hon behöver och hon blir ju bara ett så hon är ju inte jättemedveten heller. Lite leksaker så blir hon glad och varför inte önska sig blöjor från släkt och vänner? Det lär ju gå åt och hon är ju som sagt nöjd med lite leksaker.
När dom är så små så kan man passa på att utnyttja möjligheten att ge användbara saker. Snart är det för sent... Vilken 5åring vill ha nyttosaker? Då är det bara leksaker som gäller.

Min dotter var ca 4 mån i julas och av oss fick hon, i julklapp, bara sånt vi skulle köpt ändå. stavmixer, stol, täcke och påslakan...

Passa på att önska "bra" saker innan dom är så stora att dom inte uppskattar mjuka paket.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » fre feb 25, 2011 08:10

var ju nyss i samma situation! jag önskade bla saker de kunde leka med ihop, en av de bästa grejorna är/var en sån här tunnel:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90078848

alma fick den "tekniskt" men båda älskar att leka med den. hade jag haft gott om plats hade jag köpt en minirutschkana på blocket tror jag. en egen liten ryggsäck fick hon också.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » fre feb 25, 2011 10:18

Vi gav inte Alma så mycket alls när hon fyllde ett. Utan det blev lite kläder samt någon liten leksak från oss. Hon fick en docka av farmor som kunde skratta och pussas den var uppskattad.

Har ni någon lära gå bil, det brukar ju vara uppskattad. Vi har nämligen varit tvungna att skaffa två fordon att åka på då Oskar inte vill lämna från sig sin. Eller en liten dockvagn.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillfisen » fre feb 25, 2011 11:44

Kali: tack för tipset, i de banorna har jag inte tänkt alls innan!

Taweret: Dockvagnar finns redan i flera exemplar, lära-gå-vagn och bobby car finns också.

Men nu de senaste dagarna har jag upptäckt att lillfröken börjar växa ur sina 80 bodysar och i storlek 86 har vi knappt några bodysar alls efter Elicia (hon var ju lite äldre när hon använde den storleken), så några bodysar får det nog ta och bli med (ska till ullared den 9 april ^^)
Användarvisningsbild
Lillfisen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » fre feb 25, 2011 19:59

Då hittar du säkert något annat skoj till henne där med :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav lime95 » fre feb 25, 2011 20:58

Badleksaker och DUPLO har alltid varit uppskattat här. Uteleksaker är ju alltid kul.... Ska du även till Ullared så har du ju världens chans.
Fingerfärger och deg i alla dess färger är ju också bra syskonpyssel. Oavsett ålder.

Lektält och tunnel, precis som Kali säge,r är ju med kul sysselsättning.
Marcus -92, Emil -95, Eric -09, Maya -11

Bild

Bild[
lime95
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » fre feb 25, 2011 22:36

När Penny fyllde 1 önskade vi oss inte nåt egentligen då vi tyckte hon var för liten för att först. Dessutom är det jul 2½ månad efter hennes födelsedag. Då önskade vi oss motorik-leksaker. Hon fick "trä ringar på pinnen" t.ex. Där måste jag rekommendera Brios framför IKEAs. IKEAs har en gummiaktig yta som gör att ringarna inte glider på så lätt. Hon blev i alla fall en hejare på den och fixade den trots att det stod 19 månader+ på lådan :mrgreen: Ville bara passa på att skryta lite :wink:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Gotland » lör feb 26, 2011 12:20

Ibland får man skryta!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav Aurora » sön feb 27, 2011 19:36

Vi har också en sån där tunnel och ett lektält från ikea - kanon och billigt! Böcker och skivor med barnmusik kanske kan vara kul. Eller instrument för barn, typ xylofon, trumma, gitarr, synth...
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån feb 28, 2011 07:57

Jag är lite snål, + att man ju köper saker till barnen hela tiden....så jag hade antingen köpt nåt symboliskt bara för att ha en paket från oss...men annars hade det räckt med det dom får av alla andra. Det har ju en tendens att bli rätt mycket ändå..:-)
sprallos

Återgå till Allmänna trådar om barn