Banner Forum Image

Vad ska ni göra i sommar?

Snack om allt möjligt!

Vad ska ni göra i sommar?

Inläggav shoegal » tor jun 25, 2009 20:52

Vad ska alla hitta på i sommar? :D

Jag jobbar en vecka till, sen har jag fyra härliga veckor semester! Maken var föräldraledig jan-maj så han tar bara ut två veckor (så jag har först semester själv i två veckor och sen två tillsammans med honom)

Först ska jag & Elis åka till Kiruna. Både jag och maken kommer därifrån så Elis har mormor, morfar, farmor, farfar, morbror, kusin, farbror, faster, gammelmormor, gammelfaster och storkusiner där! Jag hoppas på en slapp vecka då jag helt fräckt antar att mina föräldrar med glädje kommer gå upp 6:15 när Elis vaknar så jag får passa på att soooooova! ;)

På vägen hem ska jag & Elis hälsa på sprallos och Victor (och Victors pappa givetvis) i Boden! :D Det ska bli SUPERKUL!!!

Sen kommer vi tillbaka till Stockholm och är hemma i fem dagar, sen inleder vi makens semester med att åka till London UTAN ELIS!!! :shock: Känns både dömysigt och jätteläskigt på samma gång! Han ska vara hos min moster, hon träffar honom jätteofta och han har sovit över där tidigare, men nu blir det fyra nätter jag ska vara från honom! Ska bli underbart att bara vara jag och maken och springa på stan i London men jag kommer sakna Elis givetvis!

De sista 1,5 veckorna har vi inga större planer för, vi ska vara hemma och förhoppningsvis gå och bada om solen skiner, och bara slappa! Pyssla lite på huset måste vi göra (typ laga en vattenläcka, inget viktigt så där ;) ) men det känns så trist att jag väljer att bara tänka på allt roligt som ska hända :D

Så vad ska ni andra hitta på???
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Re: Vad ska ni göra i sommar?

Inläggav anettejohansson » tor jun 25, 2009 21:04

Vi ska inte göra så mycket.. Sambon e ju arbetslös o har bara hoppat in o jobbat lite ibland så ont om pengar har vi gott om=)) Men pappa ska hyra stuga i Göteborg så vi kanske åker dit några dagar iallafall billigt o bra=))
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tor jun 25, 2009 21:19

Jag och Oskar är i Sundsvall på semester nu i tre veckor varav två nästan har gått. Vi hälsar på mina föräldrar, släkt och vänner. Maken har valt att bara ta en veckas semester i sommar och den ligger lagom till att vi kommer hem. Sen har han sparat resten till oktober då syskon kommer, så vi kan rå om varandra. Vi har heller inte pengar till att göra något speciellt.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav 30-åringen » tor jun 25, 2009 22:05

Semester och semester... här är man ju hemma hela sommaren vare sig man vill eller inte, men med detta lovande väder ska det faktiskt bli skööööönt!

Vi börjar lite fint nu i helgen med ett besök på Grönalund... Valle lämnar vi hos sin moster så åker jag Hobbe, pappa Hanna Linus och deras mamma och roar oss kungligt med alla karuseller...
Sen ser vi inga stora barn på tre veckor :(
Men jag Hobbe Valle och vovven åker till mormor på landet på måndag och tänker väl stanna en vecka... Sista dagarna i Juli åker vi till Skara sommarland, denna semester tripp får Valle vara med sin andra moster samt min bror och svägerska samt tre kusiner som kommer ifrån Östersund och hälsar på....
Känns bra att kunna fokusera och göra roliga saker med Hobbe, Valle har endå inget utbyte av att konkas runt på på sommarland...
Sen Blir det nog en hel del stranden och djurparks-besök skulle jag tro....

Pappa och Linus förlänger sommaren lite (så fuc*ing avundsjuk) med 8 dagar "all inclusive" i turkiet (Alanya) i början av sept.....
Jag åker med Hanna till vinter i och för sig, men ändå....
Vi gav denna resa till Linus i 10års present... Han har aldrig flugit och heller aldrig varit utanför Sveriges gräns, och sen behöver han lite egen "pappa tid" ...

Sen är väl sommaren slut eller?
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » tor jun 25, 2009 22:55

Här blir det också Kiruna- i vecka 28 :) Så Shoegal, se upp på stan..!
Vi bilar upp och har även tänkt stanna i Sundsvall, Umeå, Piteå och ev Luleå för att hälsa på folk.
Resten av min endast 2 veckor långa semester blir det till att ta det väääldigt lugnt hoppas jag!
Kanske måste kasta in en vecka till i augusti också nu när jag tänker på saken, hrm?
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Petra86 » tor jun 25, 2009 23:12

På lördag åker vi till dalarna med min mor o far, pappa har sina bröder och syster där. Så vi bor hos ena brodern i dryga veckan. Sen kommer vi hem och landar lite. Efter det ska vi med mina svärföräldrar på deras segelbåt. Annars blir det nog lungt och kanske några små utflykter, beror ju såklart på väder och vind! =D
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » fre jun 26, 2009 07:38

Två vänner från mellersta Finland kommer hit i mitten på juli och är här 1 vecka, sedan åker vi till Helsingfors o är där i två veckor. :)
Mer än så har vi inte inplanerat. :)

Petra86: Välkommen till dalarna då får jag väl säga! :) Vart i dalarna ska ni?
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav flickan » fre jun 26, 2009 07:51

Vi har hyrt oss ettHus i Sälen så ditt åker vi om 1 Vecka,ska bli underbart att komma ifrån lite vi skall ävenn ha med min mamma styvfar och lillasyster...
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
flickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav LillaMalin » fre jun 26, 2009 08:20

Jaa, nu har vi redan varit på skara sommarland en helg (midsommar). Men den 10 juli ska vi dit igen för då är min storasyster och hennes dotter här och hälsar på. Sen ska vi åka upp till Piteå och hälsa på lite släktingar och vänner till mig. Sen är det ultrljud och sånt i sommar. Kan nästan garantera att det blir en sväng ut till smögen eller nått också. Kanske liseberg. Man vet aldrig :)
LillaMalin
Alltid online
Alltid online

Inläggav _sofie » fre jun 26, 2009 08:24

Jag, Linnéa och Linnéas pappa ska ta tåget till Norrköping och möta upp Linnéas mormor, morfar och gammelmormor som tar bilen dit. Tillsammans ska vi bo på hotell, ha en heldag på kolmården och bara mysa i Sveriges finaste stad.
Vi ska vara där i tre dagar och min mamma och pappa kommer ha så fullt upp med att leka med lillan att jag och M säkert kommer att gå ut och äta, kanske gå på bio och rå om varandra massor :)
Ser fram emot kolmården mest. Linnéa är galen i djur och börjar vråla ohämmat så fort hon får syn på en kossa, fluga eller hund. Hon kan följa efter och småprata med katten i timmar här hemma och hon vill bara kramas med morfars "voffe" när vi är där. Jag hoppas att kolmårdens alla djur är ute när vi kommer :)

Resten av sommaren ska vi bara mysa och förhoppningsvis bada massor.
Efter sommaren börjar jag jobba så jag ska verkligen njuuuuuta!!
Bild
_sofie
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » fre jun 26, 2009 08:38

Vi har semester nu. Så vi har varit till mina föräldrar i Dalarna redan.

Sen ska vi mest vara hemma, göra dagsturer till Borås Djurpark, en kulinarisk resa i Halland, gå på Liseberg, har grillkväll här hemma bla.

I augusti ska vi på två bröllop så då blir det lite flängande igen. men det ska bara bli kul!

Vi har det så underbart här hemma så vi vill inte åka nånstans.....Gustav ÄLSKAR att bada i havet och det tar bara 5 minuter att gå till havet så det är helt jävla perfekt. Vi ska även ta turer till nordöarna, jag har inte ens varit där än. *skäms*

Sen längtar jag så mycket tills jag ska börja skolan så sommaren kommer bli låååång...
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » fre jun 26, 2009 09:20

Hos oss är det dåligt med semester, min man och jag har en vecka tillsammans. Vi har valt att göra så eftersom han ska vara föräldraledig i höst.
Men sista veckan i juli åker vi i alla fall till Kroatien tillsammans med Ps föräldrar och 2 systrar med familjer. Ska bli jätteroligt, Kroatien är så fint.
Utöver det så har vi inga större planer, ska försöka va hemma lite och njuta av trädgården.

Sen blir det den obligatoriska spanienresan i september, men det är så länge tills dess att jag inte räknar det som sommar! :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav virmana » fre jun 26, 2009 09:21

Fru.S: Får vi komma och våldgästa??? ;) låter ju FANTASTISKT mysigt!
Jag ÄLSKAR öarna.. va där en del som "ung".
Är så nyfiken på hur ni bor!!

jälv blir det inte mycket till semester.. kursen slutade i onsdags så nu har jag en massa möten med NFC, banken och ska även kolla på lediga lokaler.
Och få tummen ut att fixa till min budget lite.. haha.. Lycka till, till mej!

Imon ska vi ut å segla.. blir nog bara en natt men ska bli helt underbart, brukar inte bli så långt utan bara till marstrand eller liknande.
I juli åker vi nog upp till Kungshamn/Smögen, har en villa där så får passa på at njuta lite.
Har precis sjösatt pappas båt med, en stor motorbåt, barnen åkte med förra året och kikna av skratt när vi studsa över vågorna.
Lite lugna kvällar med fiske och så hinns nog också med.

Men som sagt inte mycket till semester, 1 augusti tänkte jag starta igång företaget, senast 1 september, så mycket förberedande där.
virmana
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » fre jun 26, 2009 09:29

Va kul att höra om allas sommarplaner :)

snigel: då kanske vi stöter ihop på stan!

Fru S: jag har helt missat att du ska börja plugga! Vad ska du läsa?
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » fre jun 26, 2009 09:50

Virmana: Självklart! Ni är hjärtligt välkomna ut till oss!

Shoegal: Trodde ingen kunde missa mitt tjat.... Jag ska gå en ettårig fotoutbildning. Jag ger upp inför mitt öde. Tredje generationen som blir fotograf. Jag känner mig som en 7 åring som ska börja skolan. Helt pirrig och glad!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Föräldrasnack