Banner Forum Image

Vad ska man köpa för ytterkläder till en 4 mån????

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Vad ska man köpa för ytterkläder till en 4 mån????

Inläggav Lejonella » tis mar 08, 2011 21:33

Jonathan har nu blivit dryga 4 mån, och bebis overallen är urvuxen. Fleece set i 2 delar känns besvärligt till en så liten bebis så jag vet inte hur jag ska klä honom!!!!

I vagnsinsatsen har han ett lurvigt skinn och ett ganska varmt täcke ovanpå. Vi bor i Sundsvall som ligger vid kusten, så här blåser det en hel del, så det bör väl vara ngt vindtätt??? Dessutom så vill oftast inte Jonathan ligga platt ner i vagnen längre utan "ligg-sitta" mot en kudde och kika på omgivningen

Nu är det runt 5 grader varmt dagtid.

Ngn som har tips???
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Re: Vad ska man köpa för ytterkläder till en 4 mån????

Inläggav Stinnua » tis mar 08, 2011 23:21

Borde vara ganska bra med en sådan vindoverall. Jag vet att det finns sådana på PoP, dock rätt så dyra. Eller bara en vindtät jacka om du har varmt täcke :)

Jag har en bebisoverall i fleece i stl 74 om du skulle vilja ha den, bor nämligen också i Sundsvall och blir gärna av med lite urvuxna kläder :)
Stinnua
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tis mar 08, 2011 23:56

Har sett att de har skaloveraller på NameIt, sånna här ;
http://nameit.bestsellershop.com/SE/ute ... 777/328780

Kanske bättre pris än PoP...? Fast ff dyr visserligen...
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » ons mar 09, 2011 08:23

vindtätt tänker jag med är viktigast. så kan man variera mängden kläder under bara. lindex har en skaloverall för 299 som jag tänkte kolla in
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav carina_ » ons mar 09, 2011 09:22

Kolla Kapp Ahl jag sprang förbi jättefina vinter/vår overaller där för någon dag sedan på babyavdelningen. Jag har en 2åring men jag såg dem eftersom de såg så fina ut! Annars hade jag nog sattsat på Tradera om jag varit som dig, en begagnad vinteroverall. De är ju fina eftersom barnet innan som haft overaller oftast bara legat i vagn och de inte är slitna. Utvuxna kläder och skor har alltid varit för mig också. Adam växer ut skor och overaller nu i februari/mars. Det är nog så när man har ett höstbarn.
Bild

Bild
carina_
Alltid online
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar om barn