Vad sa ni själva som små?
40 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Vad sa ni själva som små?
Blir lite nyfiken på vad ni själva sa för konstigheter som små. Kanske har era mammor eller farmor berättat någe ni sagt.
När jag va väldigt liten så såg jag ett flygplan i luften och pekade på det och sa:
Titta mamma! Fy-fan (flygplan)!:P
- trudy
- Alltid online

Re: Vad sa ni själva som små?
Haha när jag var ca 2 år gick jag ut och sa med hög och klar stämma : Helivittan va kallt he ä ute idag. Farmor var visst där och mamma höll på att skämmas ihjäl hehe.
En annan gång ungefär i samma ålder tittade jag ut genom fönstret som låg åt sidan där en líten uppförsbacke var och sa: Jävlen va bilfan gasa.... Hmm
En annan gång ungefär i samma ålder tittade jag ut genom fönstret som låg åt sidan där en líten uppförsbacke var och sa: Jävlen va bilfan gasa.... Hmm
-

soltrollet - Alltid online

Jag kallade mamma för "bonge" (pappas dumhet, han sa till alla ungarna i byn att gå hem å säga att " mamma va bong i huvet" å bonka till handen mot huvudet)
Pappa kallade jag för "Dojj" (Dan)
Min syster Michelle för "Didde"
Jultomte va "bummbumm"
Pappa kallade jag för "Dojj" (Dan)
Min syster Michelle för "Didde"
Jultomte va "bummbumm"
-

MinLyckaLeiha - Alltid online

Jag var en väldigt bestämd och lustig tjej som liten, min mamma har tusen historier som alla visar vilken konstig pondus och envishet jag hade som barn. Jag är rädd att Elsa ärvt det 
Jag hade ett par röda sandaler som jag ÄLSKADE, jag minns dem än idag, och jag ville ha på mig dem när vi skulle gå till dagis en höstdag. Mamma vägrade såklart och sa till slut med bestämd röst "Jag förslår att du tar på dig dina stövlar genast!" och då sa jag, fyra år gammal, "Har du några andra förslag då?" när mamma inte hade det så konstaterade jag: "Nä, då ser du själv hur dum du är!"

Jag hade ett par röda sandaler som jag ÄLSKADE, jag minns dem än idag, och jag ville ha på mig dem när vi skulle gå till dagis en höstdag. Mamma vägrade såklart och sa till slut med bestämd röst "Jag förslår att du tar på dig dina stövlar genast!" och då sa jag, fyra år gammal, "Har du några andra förslag då?" när mamma inte hade det så konstaterade jag: "Nä, då ser du själv hur dum du är!"
- Liina
- Alltid online

hehe 
När jag va liten (har det på film, pappa filma mkt när vi va små. jättekul å se nu) Iallafall.... då står jag framför spegeln , jag e ca 1 år... musik i bakgrunden... å mamma å pappa sägger : "vissla Jenny , vissla" ... då säger jag "ooost" ...så får jag ost (stark ost skulle det va) när jag fått min ost så börjar jag vicka på rumpan å "visslar" (nästa helt perfekt vissling oxå ). så det kunde jag när jag va 1 år iallafall
...bara jag fick min älskade ost..haha
När jag va liten (har det på film, pappa filma mkt när vi va små. jättekul å se nu) Iallafall.... då står jag framför spegeln , jag e ca 1 år... musik i bakgrunden... å mamma å pappa sägger : "vissla Jenny , vissla" ... då säger jag "ooost" ...så får jag ost (stark ost skulle det va) när jag fått min ost så börjar jag vicka på rumpan å "visslar" (nästa helt perfekt vissling oxå ). så det kunde jag när jag va 1 år iallafall
- Tigi
- Alltid online

jag sa mycke roligt som liten.
jag kom in springande till mina föräldrar tidigt på morgonen när dom sov, hoppa upp i sängen och ställde mig med ena foten på sängkanten och andra på elimentet och skrek: titta jag kan stå utan att släppa mig!!!! jag menade att jag kunde stå utan att hålla i mig.
jag bruka springa till farmor som bodde nära mig (bara ner för en lång backe) min farfar bruka möta mig men jag kunde ju själv så jag sprang alltid förbi honom.
enda så hade jag fått nya rosa stövlar med blommor på, jag sprang ner till farmor för att visa (med stövlarna på fel fot för de var mer fart i dom då), när jag sprang förbi farfar så sprang jag fel och han ropar att nu blev de fel och jag svarar: klart jag sprang fel, stölarna är ju nya och kan ju inte vägen förstår du väll.
jag kom in springande till mina föräldrar tidigt på morgonen när dom sov, hoppa upp i sängen och ställde mig med ena foten på sängkanten och andra på elimentet och skrek: titta jag kan stå utan att släppa mig!!!! jag menade att jag kunde stå utan att hålla i mig.
jag bruka springa till farmor som bodde nära mig (bara ner för en lång backe) min farfar bruka möta mig men jag kunde ju själv så jag sprang alltid förbi honom.
enda så hade jag fått nya rosa stövlar med blommor på, jag sprang ner till farmor för att visa (med stövlarna på fel fot för de var mer fart i dom då), när jag sprang förbi farfar så sprang jag fel och han ropar att nu blev de fel och jag svarar: klart jag sprang fel, stölarna är ju nya och kan ju inte vägen förstår du väll.
- emilie kinhult
- Alltid online

Haha, jag vet inte riktigt vad jag sagt.. men en kompis dotter som då var 4 år sa så här när hennes farbror frågade vad hon fått i julklapp,
dotter - eh, jag har fått en bok... två bokar!
mammma - BÖCKER heter det!
dotter - nä, BOKAR!
mamma (som är småskolelärare) - Men jag lär ju barnen i skolan att det heter böcker.
dotter - Mäh, om du inte vet hur man stavar, då tycker jag du ska BYTA JOBB!!!
Va vi skratta , hahah!
dotter - eh, jag har fått en bok... två bokar!
mammma - BÖCKER heter det!
dotter - nä, BOKAR!
mamma (som är småskolelärare) - Men jag lär ju barnen i skolan att det heter böcker.
dotter - Mäh, om du inte vet hur man stavar, då tycker jag du ska BYTA JOBB!!!
Va vi skratta , hahah!
- Ki27
- Alltid online

hehe, kan inte heller komma på nåt som jag kan ha sagt, men jag har en kompis (som vi kan kalla Sara)som har en brorsdotter på 2 år.
Hon fäller alltid väldigt roliga kommentarer.
Så en gång så var hon på besök i somras och den lilla flickan bara utbrister från ingenstans:
Sara har inga bröst! Mamma har jätte stora bröst.
hehe
Då började min käre vän att fundera på en bröst operation...
Hon fäller alltid väldigt roliga kommentarer.
Så en gång så var hon på besök i somras och den lilla flickan bara utbrister från ingenstans:
Sara har inga bröst! Mamma har jätte stora bröst.
hehe
Då började min käre vän att fundera på en bröst operation...
-

MinisMamma - Alltid online

hehe va rolig tråd
när ja va runt fyra å va på kolmården me min mamma å hennes föräldrar blev ja arg för ja inte fick nån glass å sa till dom: nu e ni för jävliga..får ja ingen glass..
en annan gång när vi hade besök av en släkting till min mamma som hade getter så hade ja tydligen sagt rätt ut: usch d luktar get..min mamma hade skämts rätt rejält då för ja visste inte att släktingen hade getter nämligen
när ja va runt fyra å va på kolmården me min mamma å hennes föräldrar blev ja arg för ja inte fick nån glass å sa till dom: nu e ni för jävliga..får ja ingen glass..
en annan gång när vi hade besök av en släkting till min mamma som hade getter så hade ja tydligen sagt rätt ut: usch d luktar get..min mamma hade skämts rätt rejält då för ja visste inte att släktingen hade getter nämligen
-

evelina1985a - Alltid online

Jag kommer inte ihåg nått jag sagt men vi har två katter hemma hos mina föräldrar och då min brorsdotter var o hälsade på oss så kollade hon på en av mina katter o sa:
Ditt kiss är på golvet
Då var hon runt 4 år tror jag. Hon menade att min kisse var på golvet.
Ditt kiss är på golvet
Då var hon runt 4 år tror jag. Hon menade att min kisse var på golvet.
-

Chobb88 - Alltid online

Kan ju berätta en till rolig grej då, inte som jag har sagt utan mina två kusiner.
Båda hade en liten ide för sig att använda en viss bokstav nästan konstant i sina meningar. ena kussen sa D i början och andra sa T
Här kommer lite exempel:
Jennifer: Dunden deter daktiskt Dicko
Jessika: NEEJ, Tunden teter taktiskt Ticko
riktiga meningen: Hunden heter faktiskt Nicko
Jennifer: Dajmor duder då daft å dullar
Jessika: Tajmor tuder tå taft å tullar
riktiga meningen: Farmor bjuder på saft och bullar.
Jag kan ju säga såhär, dom va bundisar som små, bundisar nu och kommer nog alltid va det
Båda hade en liten ide för sig att använda en viss bokstav nästan konstant i sina meningar. ena kussen sa D i början och andra sa T
Här kommer lite exempel:
Jennifer: Dunden deter daktiskt Dicko
Jessika: NEEJ, Tunden teter taktiskt Ticko
riktiga meningen: Hunden heter faktiskt Nicko
Jennifer: Dajmor duder då daft å dullar
Jessika: Tajmor tuder tå taft å tullar
riktiga meningen: Farmor bjuder på saft och bullar.
Jag kan ju säga såhär, dom va bundisar som små, bundisar nu och kommer nog alltid va det
-

MinLyckaLeiha - Alltid online

Jag har nog inte sagt sådär jättemycket roligt, men mamma som är förskolelärare berättar alltid massa roliga saker om "sina" barn på förskolan. En liten kille sa till mamma: "Om man är kuk får man åka till KUKHUSET!" Svårt det där med sj-ljuden...
Min sambos syssling lär ha följt med sin farmor på mammografi. När de sitter i väntrummet så säger hon till en farbror som också väntar: "Ska du också runka tuttarna?"
Den här konversationen ägde rum mellan två kompisar, 4 och 6 år gamla. En arbetskamrat till mig är mamma till den ena:
Barn 1: Ska vi gå ut?
Barn 2: Schåååklart!
1: Det heter choklad
2: Va säger du?
1: Det heter choklad!
2: Schåklart!
1: Det HETER CHOKLAD!
2: Ja ja, jag går ut nu iallafall.
Jättekul, det kan bli missförstånd med ungar också
Min sambos syssling lär ha följt med sin farmor på mammografi. När de sitter i väntrummet så säger hon till en farbror som också väntar: "Ska du också runka tuttarna?"
Den här konversationen ägde rum mellan två kompisar, 4 och 6 år gamla. En arbetskamrat till mig är mamma till den ena:
Barn 1: Ska vi gå ut?
Barn 2: Schåååklart!
1: Det heter choklad
2: Va säger du?
1: Det heter choklad!
2: Schåklart!
1: Det HETER CHOKLAD!
2: Ja ja, jag går ut nu iallafall.
Jättekul, det kan bli missförstånd med ungar också
- angee
- Alltid online

En gång var jag å mamma ute å gick:
mamma: gå inte på trottoarkanten Lizette , du kan trilla ut på gatan å bli påkörd av bilarna.
jag: mamma Gud skyddar oss alla.
Vi skulle till kyrkan och jag var så envis med att våran hund skulle följa med för prästen på kyrkansbarntimman hade sagt att precis ALLA var välkomna till kyrkan.
Jag trodde tydligen stenhårt på gud när jag var liten *L*
haft=saft
hatten=vatten
pisse mugg= musse pigg
pickelmyya=nyckelpiga
sommetommelillaland=tommelilla sommar land (tosselilla idag)
lasskerask=lasse rask (en bekant till mamma och pappa)
mamma: gå inte på trottoarkanten Lizette , du kan trilla ut på gatan å bli påkörd av bilarna.
jag: mamma Gud skyddar oss alla.
Vi skulle till kyrkan och jag var så envis med att våran hund skulle följa med för prästen på kyrkansbarntimman hade sagt att precis ALLA var välkomna till kyrkan.
Jag trodde tydligen stenhårt på gud när jag var liten *L*
haft=saft
hatten=vatten
pisse mugg= musse pigg
pickelmyya=nyckelpiga
sommetommelillaland=tommelilla sommar land (tosselilla idag)
lasskerask=lasse rask (en bekant till mamma och pappa)
-

zettan - Alltid online

jag kom på när jag läste choklad att när jag var liten trodde jag choklad hette såglad för jag blev ju alltid så glad när jag åt choklad
- emilie kinhult
- Alltid online

en kompis till mig tyckte de var konstigt med kaniner på påsk.
hon hade hört fel och trodde de var påskkarlen som kom och inte påskharen
hon hade hört fel och trodde de var påskkarlen som kom och inte påskharen
- emilie kinhult
- Alltid online

40 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3