Vad sa ni själva som små?
40 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Vad sa ni själva som små?
en apa
när jag var 4-5 och såg en mörkhyad (den mörkaste man kan tänka sig som mamma sa), jag gick fram till honom och sa: oj va du har solat länge.
han skratta(mörkt tomte skrockande) och sa: när jag solar blir jag blekare
jag gick och fundera på de hela dagen och fråga mina föräldrar på kvällen: alla säger att jag är så blek så jag är nästan genomskinlig (stavas de så?), blir jag osynlig om jag solar?
när jag var 4-5 och såg en mörkhyad (den mörkaste man kan tänka sig som mamma sa), jag gick fram till honom och sa: oj va du har solat länge.
han skratta(mörkt tomte skrockande) och sa: när jag solar blir jag blekare
jag gick och fundera på de hela dagen och fråga mina föräldrar på kvällen: alla säger att jag är så blek så jag är nästan genomskinlig (stavas de så?), blir jag osynlig om jag solar?
- emilie kinhult
- Alltid online

jag sa alltid när jag hade bajsat kakka...det tyckte alla var jätte roligt.jag var ca 1 ½ år..när jag vart ca 3 år satt jag och min storebror i bilen medans mamma sprang in på posten..då säger min bror att jag ska peka finger och säga fuck you till folk som gick förbi..ja jag gjorde det och folk bara skratta när dom såg mig sen kommer min mamma ut från posten och jag öppnar dörren och säger fuck you mamma..min mamma vart inte så glad så när hon kommer till bilen är hon jätte arg och min storebror ligger i baksätet och skämms..han var 3 år äldre en mig och har alltid barit feg..
-

veronica82 - Alltid online

Haha!! Ur barnsmun va? Det är helt fantastiska historier!
Jag sa många roliga grejer när jag var liten bla var mitt första ord (eller två ord: "Cool baby".
På dagis gick jag omkring och berättade att min mamma sparkade mig i huvudet..: "En gång mamma pajka min hyve å ja gjåta!"
Nu var ju inte detta sanningen utan jag hade fått det fårn en av mina Ludde böcker, vi vet han Kaninen, som hade en liten nalle kompis som "pajka" Ludde i rumpan.
"Pappa jöka hemma. Pappa jöka mycket" = Pappa röka hemma. Pappa röka mycket.
En annan gång hade jag setat nere vid djurgårdsbrunnsviken och "fiskat".
Mamma smög sig tyst fram till mig och frågade varsamt:
-"Vad gör du Robine?"
-"Jag fiskar!!", svarade jag bestämt.
-"Jahaa... vad fiskar du för något?"
-"....Fittkruka och blöke!!!"
hahaha...
Jag sa många roliga grejer när jag var liten bla var mitt första ord (eller två ord: "Cool baby".
På dagis gick jag omkring och berättade att min mamma sparkade mig i huvudet..: "En gång mamma pajka min hyve å ja gjåta!"
Nu var ju inte detta sanningen utan jag hade fått det fårn en av mina Ludde böcker, vi vet han Kaninen, som hade en liten nalle kompis som "pajka" Ludde i rumpan.
En annan gång hade jag setat nere vid djurgårdsbrunnsviken och "fiskat".
Mamma smög sig tyst fram till mig och frågade varsamt:
-"Vad gör du Robine?"
-"Jag fiskar!!", svarade jag bestämt.
-"Jahaa... vad fiskar du för något?"
-"....Fittkruka och blöke!!!"
hahaha...
-

Lyckans Lo - Alltid online

Haha Lyckans Lo!!!!!!!!

- Ki27
- Alltid online

Haha! Underbara historier!
Jag själv var nog mest en plåga för min mor.
Mamma har berättat om åtminstone två tillfällen då hon ville sjunka genom jorden.
Första gången åkte vi tunnelbana. Jag var kanske 3 år och satt i vagnen, vid dörrarna och mamma satt precis bredvid. Jag sitter tyst och iakttar en äldre man som står och håller i mittstången. Plötsligt pekar jag på mannen i fråga och skriker högt och ljudligt: "Mamma! Varför är han så ful?!" Mamma låtsades om att hon inte kände mig då.
Den andra gången var vi i ett köpcentrum. Kanske var 4 år vid det här laget men hade fortfarande inte lärt mig rätt och fel... Hehe. Det åker förbi en man i permobil som inte har några ben. Jag bokstavligen tappar hakan och pekar och ropar: "Mamma! Titta en APA!"
Stackars min mamma...
Sen måste jag bara berätta en historia som jag fått berättad för mig.
Mamman står och lagar mat och hennes son Oscar sitter vid bordet i köket.
Det ringer på dörren och mamma ber Oscar öppna vilket han gör.
Det är tyst en lång stund så mamma börjar undra vad som händer och ropar: "Oscar, vem var det?" Men får inget svar. "Oscar!?" Oscar kommer tillbaka till köket med en uppsyn som att han sett ett spöke. Mamma frågar igen vem det var och Oscar säger: "Jag vet inte, men jag tror att det är en häst..."
Oscars mamma går till dörren och möts då av en väldigt mörkhyad man.
Oscar hade förmodligen inte träffat någon som kommit från Afrika tidigare. Hehe!
Jag själv var nog mest en plåga för min mor.
Mamma har berättat om åtminstone två tillfällen då hon ville sjunka genom jorden.
Första gången åkte vi tunnelbana. Jag var kanske 3 år och satt i vagnen, vid dörrarna och mamma satt precis bredvid. Jag sitter tyst och iakttar en äldre man som står och håller i mittstången. Plötsligt pekar jag på mannen i fråga och skriker högt och ljudligt: "Mamma! Varför är han så ful?!" Mamma låtsades om att hon inte kände mig då.
Den andra gången var vi i ett köpcentrum. Kanske var 4 år vid det här laget men hade fortfarande inte lärt mig rätt och fel... Hehe. Det åker förbi en man i permobil som inte har några ben. Jag bokstavligen tappar hakan och pekar och ropar: "Mamma! Titta en APA!"
Stackars min mamma...
Sen måste jag bara berätta en historia som jag fått berättad för mig.
Mamman står och lagar mat och hennes son Oscar sitter vid bordet i köket.
Det ringer på dörren och mamma ber Oscar öppna vilket han gör.
Det är tyst en lång stund så mamma börjar undra vad som händer och ropar: "Oscar, vem var det?" Men får inget svar. "Oscar!?" Oscar kommer tillbaka till köket med en uppsyn som att han sett ett spöke. Mamma frågar igen vem det var och Oscar säger: "Jag vet inte, men jag tror att det är en häst..."
Oscars mamma går till dörren och möts då av en väldigt mörkhyad man.
Oscar hade förmodligen inte träffat någon som kommit från Afrika tidigare. Hehe!
- Dannie
- Har vimedbarn.se som startsida

Lyckans Lo: Hahaha den va bra den
Tänk att det kan bli så fel, men ändå låta så lika.
Dannie: Hehehe!! En väns dotter är lika dan, fast hon säger apa. Vilket är pinsamt när man är i en affär med henne :/
Lyckans Lo: Hahaha den va bra den
Dannie: Hehehe!! En väns dotter är lika dan, fast hon säger apa. Vilket är pinsamt när man är i en affär med henne :/
- trudy
- Alltid online

hahaha!!.. riktigt underhållande läsning här:)
har en liten å berätta jag med....
jag har aldirg varit så tjejjig av mej, å när jag skulle fylla 5år frågade min mamma vad jag önskade mej i födelsedags present, då ställde jag mej bestämt med armarna i kors å sa:
ge mej inga dockor för det leker jag inte med, jag vill ha en gläsklippare å en skottkärra!!
har en liten å berätta jag med....
jag har aldirg varit så tjejjig av mej, å när jag skulle fylla 5år frågade min mamma vad jag önskade mej i födelsedags present, då ställde jag mej bestämt med armarna i kors å sa:
ge mej inga dockor för det leker jag inte med, jag vill ha en gläsklippare å en skottkärra!!
-

tårtsmulan - Har vimedbarn.se som startsida

40 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3