Vad kan man ge mot lös mage?
7 inlägg • Sida 1 av 1
Vad kan man ge mot lös mage?
Mina tjejer har haft/har magsjukan nu å i helgen spydde båda två å vi har tvättat sisodär tusen gånger
.... Nu har dom iallafall inte spytt på ett tag men de har fortfarande diarré och nu snackar vi vatten alltså! ...
Majsvälling har varit bästa kuren andra gånger men dom hatar verkligen den vällingen nu för tiden och vägrar dricka det...(jag förstår dom, har själv smakat å den e faan inte go´
)
på dagarna erbjuds kokt fisk, kokt morot och ris...frukost - yougurth med cornflakes....
men vad mer kan man ge???? Jojustä proviva blåbär har dom tröttnat på så den dricker dom inte heller längre..tror dom har dåliga associationer me den nu då dom typ spydde upp den några gånger i helgen
Tibella sitter just nu i mitt knä o ropar efter mjölk
.... e det bra eller dåligt mot lös mage? .....hon får lite så får jag se......
min man säger att man absolut INTE ska ge knäckebröd...e det så? Typ att man absolut inte ska ge grejjer med fibrer i....
Majsvälling har varit bästa kuren andra gånger men dom hatar verkligen den vällingen nu för tiden och vägrar dricka det...(jag förstår dom, har själv smakat å den e faan inte go´
på dagarna erbjuds kokt fisk, kokt morot och ris...frukost - yougurth med cornflakes....
men vad mer kan man ge???? Jojustä proviva blåbär har dom tröttnat på så den dricker dom inte heller längre..tror dom har dåliga associationer me den nu då dom typ spydde upp den några gånger i helgen
Tibella sitter just nu i mitt knä o ropar efter mjölk
min man säger att man absolut INTE ska ge knäckebröd...e det så? Typ att man absolut inte ska ge grejjer med fibrer i....
- Tigi
- Alltid online

Re: Vad kan man ge mot lös mage?
blåbärssoppa, nyponsoppa, yoghurt med levande kultur, skorpor
man vill ju vara lite snäll mot magen o inte låta den jobba med en massa fiber men vill tjejerna ha knäckebröd så finns det ju sånt jätteljust o luftigt. vitt bröd, smörgåsrån, testa någon annan proviva kanske (jakobs favorit är svartvinbär med mynta)
det är väl alltid bra om de vill äta, ge små mängder bara så går det säkert bra
stackars småttingar, så jobbigt med magsjuka! krya på er nu
man vill ju vara lite snäll mot magen o inte låta den jobba med en massa fiber men vill tjejerna ha knäckebröd så finns det ju sånt jätteljust o luftigt. vitt bröd, smörgåsrån, testa någon annan proviva kanske (jakobs favorit är svartvinbär med mynta)
det är väl alltid bra om de vill äta, ge små mängder bara så går det säkert bra
stackars småttingar, så jobbigt med magsjuka! krya på er nu
-

Kali - Alltid online

Banan!!! toppen mot lös mage o ganska milt samt mättande! Lycka till!
- jessica81
- Alltid online

Banan kan ge lös mage också, beror på mognaden, de får inte vara för mogna. Hoppas det blir bättre snart, diarrén kan ju hänga i ett tag.
-

Tossy - Alltid online

Usch vad jobbigt med magsjuka
Vitt bröd är ju kännt att göra en hård i magen, så det kanske stoppar loite?
- shoegal
- Alltid online

tjo!
tack för tipsen...
idag har dom faktiskt inte gjort på sig på hela dagen! Det e bara Leia som har bajjat å det gjorde hon i morse....(så vi fick byta alla lakan för det gick ju såklart igenom bläää!) ...hehe men nu under dagen har dom kunnat äta vanlig mat utan att det gått rakt igenom....tänkte att jag skulle testa med lite vanlig mat nu som du skrev Kali fast bara lite i taget...å det verkar ju ha funkat! kanske e på bättringsväg nu ändå..*hoppas* ...
nu på kvällen körde jag en specialare....vilket är vanlig fullkornsvälling ca 1 tredjedel utspädd med majsvälling ca 2 tredjedelar så dom inte märker någon skillnad på smaken
..visst e jag smart!
tack för tipsen...
idag har dom faktiskt inte gjort på sig på hela dagen! Det e bara Leia som har bajjat å det gjorde hon i morse....(så vi fick byta alla lakan för det gick ju såklart igenom bläää!) ...hehe men nu under dagen har dom kunnat äta vanlig mat utan att det gått rakt igenom....tänkte att jag skulle testa med lite vanlig mat nu som du skrev Kali fast bara lite i taget...å det verkar ju ha funkat! kanske e på bättringsväg nu ändå..*hoppas* ...
nu på kvällen körde jag en specialare....vilket är vanlig fullkornsvälling ca 1 tredjedel utspädd med majsvälling ca 2 tredjedelar så dom inte märker någon skillnad på smaken
- Tigi
- Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling