Banner Forum Image

vad har ni för flytredskap till era barn?

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

vad har ni för flytredskap till era barn?

Inläggav hellokitty » sön jun 13, 2010 21:20

Vi skall åka till danmark till badhotellet om en månad och jag vet inte riktigt va ja ska välja för badhjälp till charlie. Förmodligen kommer han väl inte behöva något alls utan sitta på mig hela tiden men ja vill ändå ha något. han gillar att bada så det tror jag inte är något problem. har köpt armringar som va för stora. jag funderar på en sån simring med sits i, men hittar ingen och som leksaksförsäljare vet jag att dom är svåra att få tag på eftersom det inte finns många som vill sälja dom eftersom föräldrar lämnar barnen i dom och om dom tippar över så fastnar dom och druknar. men jag tänker inte lämna charlie så funderar på en sån ändå, nån som vet vart de finns? känns inte som han kan klamra sig fast vid en vanlig simring precis?

och sen påtala om bad hur länga kan dom ligga i vattnet om dom själva inte protesterar??
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: vad har ni för flytredskap till era barn?

Inläggav Aurora » sön jun 13, 2010 21:38

Såna där sittbadringar finns på babyland, du kan beställa på nätet om du inte hittar nån butik i närheten.

Vi har köpt armringar och "magring" till Julian, det funkar på babysimmet så det borde räcka bra. De orkar nog inte vara så länge i några flytredskap (förutom kanske såna där sittringar då) eftersom det är rätt jobbigt för de att hålla upp huvudet. Med både armringar och vanliga ringar måste de ju liksom pressa ner armarna för att hålla upp huvudet.

Däremot tror jag att de kan sitta rätt länge om de sitter typ som i en badbalja.

Lycka till!
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » sön jun 13, 2010 21:46

Förra sommaren till Ed använde vi en sån ring med sitt i. Fick den från "Folkpool".
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » sön jun 13, 2010 22:26

jag köpte min på nids4kids på backaplan. har för mig att babyproffsen hade också. är alltså en badring med sits i, väldigt rolig o bra!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » mån jun 14, 2010 07:36

okeeeej! tack för era svar då ska ja traska iväg till backaplan idag :) det är precis de jag tänker att de blir så jobbigt och ansträngande med typ vanlig simring...

nån som vet om dom kan bada "hur länge som helst" om dom är nöjda? eller ska man nöja sig med typ 30 minuter åt gången eller hur är de?
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar om barn