Banner Forum Image

Vad har ni att skryta om idag?

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Re: Vad har ni att skryta om idag?

Inläggav Caroliinen » mån aug 30, 2010 18:00

Jag vill skryta om att Noah kan sätta på sig sina skor med 3 kardborreband och på rätt fot, ta på sig jackan men behöver hjälp med dragkedjan, drar upp någon cm sen drar han upp resten själv :)

Att han städar efter sig när han lekt klart och att han säger mammas kärlek, pappas kärlek å bara är världens mysigaste unge..å han är bara min och min mans lilla skrutt..

Åhh glömde nästan!!

Att han lägger huvudet på min mage å säger "Heeej bebis" å babblar på om traktorer å lastbilar å säger sedan puss puss bebis..hej då :)

Allt detta har inte hänt idag dock upptäkte jag nu när jag läste rubriken :)
Caroliinen
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » mån aug 30, 2010 18:59

Jag vill skryta om att Vincent (förutom att prata riktigt bra svenska) använder tre-fyraordsmeningar när han pratar holländska. Och att han kan sjunga en massa holländska barnvisor! Trots att han bara pratar holländska hos oma och opa (farmor och farfar) + lyssnar på lite holländsk musik hemma.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav benicio » tis aug 31, 2010 06:57

Jag vill skryta om att Benicio är en sådan bra storebror, jag blir så stolt att han verkligen gör allt för att lillen ska vara glad och nöjd,, kärlek :D
BildBild
benicio
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav netty78 » tis aug 31, 2010 07:37

Jag vill skryta om att Nova är med i sin första filmtävling :D När denna spelades in var hon 1,5 år. Att hon sen har ordförståelse och motorik som en 4-åring enligt bvc tar vi i ett senare skryt :D

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=3935233
Användarvisningsbild
netty78
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav MinisMamma » tis aug 31, 2010 21:49

Jag måste oxå få skryta om att jag hela tiden får höra hur "lätt" Noel är att ha och göra med, dom som suttit barnvakt åt honom har aldrig träffat ett sånt "lätt" barn :D *sjukt stolt*

Skryter oxå om att han börjat bilda meningar helt själv efter att han suttit och tänkt på något. Idag så tyckte han helt plötsligt att "Mamma, inte äta sniglar, det är äckligt" :)

Det här med att pussas och kramas är så underbart, i söndags morse så låg han brevid mig på en madrass och kollade på tecknat jätte tidigt på morgonen (jag passade på att sova lite brevid honom då ;) ) och så vaknar jag av att han klappar mig på kinderna och pussar mig på pannan, kinden och sen på munnen... :qaf
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » ons sep 01, 2010 06:59

Vill också skryta lite, Ida klär på sig sina kläder själv, åt rätt håll och allt :-) Och vi besparar oss en massa bråk som blir när vi försöker hjälpa henne,

Och hon är jätteduktig på att slå kullerbyttor, raka och fina!
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » tor sep 02, 2010 10:13

Idag sa Isabell sin först 5 ords mening vilket var Mamma och Pappa kommer snart :D, alla ord var väldigt väl artikulerade oxå :D
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav skorpionen » lör sep 04, 2010 07:47

Gustav har lärt sig skratta. Jag tror att jag fick ett skratt i måndags redan, men i går när vi var och hälsade på hans morfar lade han av en lång skrattsalva. Nu gäller det bara att hitta på sätt att roa honom så att sambon också får höra det.
Bild
skorpionen
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Föregående

Återgå till Barns hälsa & utveckling