Banner Forum Image

Vad göra i värmen?

Diskutera barnaktiviteteter och lyckas med ditt barnkalas

Vad göra i värmen?

Inläggav Jenniefer » tis jun 30, 2009 15:14

Jag vet att det finns en sån här tråd redan, men där skrevs det mest om badning, och med tanke på att jag bor i lägenhet och inte har nån bil så känns det ganska så uteslutet.

Så vad gör man? Liam är snart nio månder, och jag är ganska ensam där jag bor (Haninge). Vad gör man liksom, annat än gungar, sitter i skuggan och går promenader? Det känns som att dagarna bara är repriser av varandra och det börjar bli tråkigt. Det är ju en annan sak när min sambo kommer från jobbet, men jag vill ju inte sitta inne hela dagen och glo. Vad gör ni andra?
Jenniefer
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Vad göra i värmen?

Inläggav Tigi » tis jun 30, 2009 16:52

har du inte någon liten pool du kan blåsa upp så kan lillen sitta däri å plaska =)...antingen om du går ut på gården o fyller den med en hink vatten eller om den får plats på balkongen om ni har skugga där . :)... mina gillar att bada i poolen iallafall :) ...

nu vart det ett bad tips ändå..men det e ju det ända som går å göra i denna hetta eller ;) ..hehe
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis jun 30, 2009 17:20

Har inte öppna förskola öppet? Där var jag jättemycket när jag var hemma med Elis!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tis jun 30, 2009 20:49

har du en cykel? kanske kan få tag i en begagnad cykelsits o komma iväg på lite längre utflykter då? kanske finns nån 4H-gård där man kan titta på lite djur eller nån liten plaskdamm nånstans i närheten där det iaf finns andra mammor o barn att prata med. jag har heller ingen bil men tycker att jag kan ta mig rätt så långt med cykeln, det fläktar ju härligt också som bonus!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons jul 01, 2009 06:53

Innan vi köpte en liten pool till Engla så tog jag ut hennes badbalja så hon fick bada ute i den!=)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav viktoria.ö » ons jul 01, 2009 07:21

Vi passar på att göra saker ute på morgonen innan solen steker som värst och sen badas det mycket i badbaljan under parasollet. Sen har vi sån tur att vi får skugga på en del av uteplatsen på eftermiddagen så då brukar vi leka lite i gräset :-) Idag ska vi dock åka in till stan och gå i affärer som förhoppningsvis har ac :-D
Senast redigerad av viktoria.ö ons jul 01, 2009 19:22, redigerad totalt 1 gång.
Kolla in min tårtblogg http://cakesbyw.blogg.se/

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp

BildBildBildBildBild
Bild
viktoria.ö
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons jul 01, 2009 09:46

http://www.barnistan.se kan man hitta aktiviteter för föräldrar och barn i Stockholmsområdet!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav trudy » tor jul 09, 2009 05:37

Va sägs om en fingerfärg-dag i veckan?? Då både du och Liam får kladda loss på lite papper.

Eller varför inte en skogs-dags utflyckys dag i veckan också. Då ni kan titta på växter och djur ihop. Kanske är svårt när de är små men själva upplevelsen ger mer än vad man tror.

Finns det fler barnfamiljer där du bor? Sett upp lappar om tex baby promenader, babysong på gården m.m Om det finns en träffpunkt eller lokal som man kan låna gratis så är det ett bra ställe att samla ihop andra mammor och barn och hitta på olika aktiviteter ihop :)

Finns det lek/barn hörna på biblioteket?? Gå dit någon dag i veckan och läs och lek lite ihop. Brukar va populärt att gå dit så man träffar oftast mycke andra föräldrar och barn där.

Hoppas att något tips kan komma till användning :)
trudy
Alltid online
Alltid online

Inläggav trudy » mån jul 13, 2009 02:20

Upptäkte att Niklas tyckte att det var jätte kul att titta på båtar. Så mitt tips är att åka iväg till någon sjö eller hamne och titta på båtarna som seglar/åker förbi :) (samtidigt kan man själv få lite mera färg på kinderna)
trudy
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas