Banner Forum Image

Vad gör man på en namngivardag?

Diskutera allt från bröllop till bröllopsklänning och dop

Vad gör man på en namngivardag?

Inläggav LjuvaTuva » lör nov 12, 2011 00:09

Jag håller på att planerar lite för en namngivardag som jag och min sambo ska ha för våran lilla dotter som kom nu i augusti.

Jag har aldrig själv varit på något namngivarkalas så jag vet inte riktigt hur man ska planera den.

Är det något som haft namngivning för sina barn?
Hur gjorde ni?

Tanken är att vi ska ha namngivning hemma hos oss i en liten trea och kommer alla som blir bjudna kommer det nog att bli väldigt trångt. Hade helst sätt att de var sommar och att man kunde vara utomhus i en mysig trädgåd, men så länge vill jag inte vänta med denna dag :)
Har ni några bra tips på hur jag kan göra för att göra denna dag lite speciell mer än arr bara bjuda på mat ovh fika?
Tänkte att jag skulle göra en fin lite gästbok som släkt och vänner kan skriva i, men de är iprincip de ända jag kommit på :P

Kom gärna med bra tips :D
LjuvaTuva
Nykomling
Nykomling

Re: Vad gör man på en namngivardag?

Inläggav Linen » lör nov 12, 2011 09:06

Vi hade namngivningsfest. men det var sommar och vi var i sommarstugan. pga vädret var vi mest inne men även ute en stund för att planrera ett träd. gästbok är jättebra. vi fotade alla gäster, en bild på varje gäst som vi sedan framkallat och klistrat in i gästboken. varje gäst fick en sida att skriva på. övre halvan av sidan sparade vi för fotot och nedanför fick de skriva en hälsning. blev jättefint! sen fortsatte jag boken med bilder och lite om vad vi gjorde på festen så blev den som ett fint album att spara. det är många sidor kvar och där har vi tänkt fylla på med nån bild varje år som visar vad vår son gjort på just det datumet varje år. vad gjorde vi mer... det blev lite musik (mitt lilla barn av barbro lindgren, lilla hand,också av b lindgren,och så utan dina andetag med kent), släktingar som är duktiga på att sjunga och spela fick det i.uppdrag. Vi läste ur Khalil Gibrans Profeten, texten om barnen. vi berättade om namnvalen och presenterade en kompis som fadder. sen åt vi,fikade och öppnade paket. blev väldigt lyckat och en jättefin dag. som blev precis som vi ville ha den.
Bild
Linen
Stammis
Stammis

Återgå till Dop & Bröllop