Banner Forum Image

Vad gör man???

Community del för känsliga ämnen.

Vad gör man???

Inläggav gangsterflickan » tis jun 16, 2009 14:03

De är så här att ajg har sett att grannen låter sin son klippa gräset hemma med en sådan där vanlig motordriven gräsklippare som man skjuter framför sig.
och tänker ni men nu är de så att pojken ska fylla 5 år i höst!!
han är alltså bara 4 ½ år gammal och är ute helt själv och klipper gräsmattan!!

Mamman är inte ute med honom men startar gräsklipparen innanhon går in åt honom och kommer ut för att starta den igen om den lägger av, sedan går hon in igen.
JAg tycker att de är väldigt oansvarigt och framför allt farligt.
men jag vet inte vad jag ska göra. detta har hänt minst 4-5 ggr när jag varit hemma.
Jag akn inte gå dit och säga åt henne att hon inte borde låta honom göra de för vi har haft en del problem mellan oss, samt att jag inte riktigt vågar eller ens vet om man ska ringa någon för hon kommer garanterat tro att jag bara gör det för att "jävlas" med henne och inte förstå att ajg inte vill att de ska hända något.
Sen är jag rädd att hon kanske ringer in och säger saker om mig som förälder som inte alls är sant eller nåt liknande för de skulle inte förvåna mig.

Är de okey att låta ungenklippa gräset? eller vad ska man göra?
snälla hjälp mig, vet varken ut eller in.
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Re: Vad gör man???

Inläggav Fru S. » tis jun 16, 2009 14:14

Oj, nej detta låter inte klokt!

Är det samma granne som strulat innan?
Fy, vilket situation!

Jisses, jag har inga råd alls, jag blir helt förbluffad!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tis jun 16, 2009 14:22

japp samma granne... hon kan verkligen inte vara helt klar i huvudet....
tycker de är otäckt när han går runt och klipper, tänk om något skulle hände!!
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis jun 16, 2009 14:29

Jag får kalla kårar...en olycka kan så lätt vara framme.
bakanta till oss hade en gräsklipparolycka för 3 år sen då storebror då 5 år
körde över lillebror 3 år med en gräsklippartraktor...Det gick bra i slutändan, men det var många skakiga veckor innan dom fick veta att benet skulle klara sig
sprallos

Inläggav minimamma92 » tis jun 16, 2009 14:51

Men gud!!! :O Hur kan man ens som mamma vara så oansvarig?!?!?!

jag har faktiskt heller inga råd att ge :/
minimamma92
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav acko » tis jun 16, 2009 19:29

ring och rådfråga en polis eller nån på soc eller bris tycker jag. Ta det anonymt tills du bestämt dig för vad du ska göra. Nog bra få råd av någon utifrån!
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons jun 17, 2009 07:33

Men de e ju inte klokt va e de för människa??? Jag skulle inte ens låta min äldsta klippa gräset o han e 9!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » ons jun 17, 2009 08:46

i går fick han göra de igen... fattar inte varför hon inte sätter dottern som är typ 15 på att göra de om hon nu är så lat att hon inte orkar själv....

får se vad jag gör, man kanske kan skicka mail till soc?
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons jun 17, 2009 09:05

E de inte 15 årsgräns på att få använda en gräsklippare över huvudtaget!? Testa o se om de går att maila.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons jun 17, 2009 13:57

Helt vansinnigt! Är hon galen??? Gör en anonym anmälan till soc, skriv att du varit ute och promenerat och sett det du sett (för hon har rätt att se anmälan), om du vill göra nått! Hon verkar ju inte riktigt klok! Vem låter ett litet barn klippa gräset???
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav emilie kinhult » ons jun 17, 2009 14:15

VA!!!!! pucko, är hon inte klok.
de finns inte så många grannar runt er eller? kommer de in en anmälan så tror jag att hon tänker på dig direkt eftersom ni redan har problem med hundarna. svårt att ge några råd.
emilie kinhult
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » ons jun 17, 2009 21:20

emilie kinhult skrev:VA!!!!! pucko, är hon inte klok.
de finns inte så många grannar runt er eller? kommer de in en anmälan så tror jag att hon tänker på dig direkt eftersom ni redan har problem med hundarna. svårt att ge några råd.

de närmsta grannen förutom oss skulle aldrig säga något om vad hon gör, dom är så falska och verkar mest fega och rädda för att dom skulle bli illa omtyckta.
sedan de två närmsta grannarna efter de bor ca 500 här i från så de ser ju inte hennes gård.
Sen bor vi längst in på en väg så de åker ju inte folk förbi heller nå särskilt men däremot går de folk förbi.
Är lite osäker på om de syns från vägen vad hon gör på gården annars lät shoegals förslag ganska bra.

Men f*n orkar inte med en massa mer tjafs med henne, och oavsett om de är vi eller om någon annan skulle anmält henne skulle hon tro att de var vi. oavsett om dom på soc sa att de inte var de.
Men känns inge bra att bara låta de bero heller eftersom om de skulle hända något så komme jag få jätte dåligt samvete som hade kunnat förhindra de fast inte gjort de.
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » tor jun 18, 2009 07:22

Jag tycker inte du ska låta de va som du skriver så kanske de händer nåt o då kommer du säkert ångra att du inget gjorde. Skit i om hon tror att de e du ni umgås väl inte ändå?? O att låta nån klippa gräset som e så liten e helt sjukt!!! Hon verkar ju super konstig hur f*n tänker hon??
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tor jun 18, 2009 09:41

anettejohansson skrev:Jag tycker inte du ska låta de va som du skriver så kanske de händer nåt o då kommer du säkert ångra att du inget gjorde. Skit i om hon tror att de e du ni umgås väl inte ändå?? O att låta nån klippa gräset som e så liten e helt sjukt!!! Hon verkar ju super konstig hur f*n tänker hon??

jag hoppas du kan förstå mitt dilemma för även om vi inte umgås så bor vi ca20 meter från varandra och våra tomter gränsar med varandra så näör jag är ute med alvina eller hunden så är ju ofta hon i närheten och hon har en tendens att komma hit och skrika åt oss om hon tycker vi gjort något fel.
en gång frågade vad vi var för sjuka människor som var tvungna att anmäla henne hit och dit och att vi verkligen måste ha problem och må dåligt.
De är inge roligt att höra sådant och hon har även smällt igen våran dörr så den nästan gick sönder och varje ruta i huset skallarade, vill inte ens tänka på vad som kunnat hänt om alvina varit där eller en hund försökt smita ut. :shock:
Sedan är jag orolig vad hon skulle kunna hitta på för skit att säga o oss för hon skulle säkerligen lätt ringa till soc och ljuga ihop något om oss eftersom "vi gjort de om henne"
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Återgå till Känsliga ämnen