Banner Forum Image

Va gör ja?

Diskutera relationsproblem

Va gör ja?

Inläggav Supermamman » tis maj 03, 2011 20:55

Ja vet snart inte va ja ska göra. Som dom flesta vet är ja snittad med min nya son och kan då inte lyfta min andra son så min sambo tar mycket ansvar där. Men bara för de så tycker ja han kan vara med sin yngre son oxå lite granna vilket han verkar vilja vara men så fort han har honom och han blir arg så blir sambon så fruktansvärt irriterad och klagar och har sig och typ kastar över honom på mig nästan på en gång...ja får gå och bära på lillskrutten dag ut och dag in och idag har han dessutom varit vaken hela dagen...förstår inte varför han ska klaga och ha sig och ja frågar om han e sur eller va de är för fel men får svar som vanligt men ja e int sur....men hur jävla lätt e de då....

de blir småtjafs då vi pratar om nåt och någon av oss blir sur vilket leder till att den andra blir sur. Ja vill inte att de ska vara så här ja vill att vi ska kunna prata med varandra och säga va vi känner och tycker men de är tragiskt när de bara verkar vara från mitt håll de e så för han tyck de e bra och de är väl inte tjafs och han e inte sur....hur ska ja göra för att få honom att inse att ja tyck de e jobbigt när han vägrar inse och lyssna??? snälla hjälp mig me nå bra svar för ja vet snart inte va ja ska göra...inte så ja ska lämna honom de behöv varken han ni eller ja va rädd för men de är jobbigt ändå att de int går å prata normalt dom flesta gångerna...utan de blir typ bara sura miner....
Bild
Bild
Supermamman
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Va gör ja?

Inläggav sprallos » ons maj 04, 2011 07:36

Första tiden med en liten är otroligt slitande på allt och alla. Här var det också så att F tog hand om Victor och jag tog Ebba. Så var det länge...det kändes som att han höll i henne kanske 2-3ggr på en hel vecka. Men så var det...Kan inte säga annat än att det blir bättre med tiden.

Det jobbiga är att det är så jobbigt...:-) Alla är trötta, alla vill ha avlastning och det blir lätt en "tävling" om vem som är tröttast. Så var det här i alla fall och jag såg röda blixtar framför ögonen när han klagade. Han fick ju åka hemifrån!! Han fick ju träna!! Han slapp ju bära den lilla hela tiden!! Men man kan uppenbarligen vara lika trött...
sprallos

Inläggav Snigel » ons maj 04, 2011 10:17

Jag kan hålla med om att det är lite jobbigt med arbets/ansvarsfördelningen nu i början. Det är ju en helt ny situation att ha två barn helt plötsligt och då måste rutinerna som kanske funkat bra tidigare rivas upp.
Här hemma är vi nog i en fas när vi måste "testa" oss fram till vem som har huvudansvar för vem/vad när vi är hemma samtidigt. Med första barnet gick vi igenom samma sak och då rättade det till sej med tiden!

Du säger att sambon kastar över yngre barnet till dej när han blir ledsen- gör han det för att han också har hand om den äldre sonen just då, eller gör han så även om äldre sonen är med dej?
Jag kan ju förstå om han kan behöva assistans om han har bägge barnen men ifall äldre sonen är hos dej så tycker jag faktiskt att du kan kräva av sambon att han tröstar lilleman själv...
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Supermamman » ons maj 04, 2011 12:22

Ja du han kan kasta över då han har stora och de har ja respekt för men även då han inte har stora...och tycker han e hungrig han e hungrig och de är ju inte alltid dom e hungriga...men grejen är väl de att mamma alltid är bäst på att trösta de är väl de....har dock pratat lite med honom om hur ja känner och så vidare och ev vänder de för ja tror han tog åt sig lite...
Bild
Bild
Supermamman

Inläggav Snigel » tor maj 05, 2011 12:57

Vad bra! Hoppas det blir bättre snart!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Supermamman » fre maj 06, 2011 12:38

De har varit lugnt än så länge men så har han börjat jobba oxå så han har inte varit hemma så mycket som han brukar göra men vi får se va som händer i helgen om den blir bra eller hur de blir
Bild
Bild
Supermamman

Återgå till Relationssnack