Utslag - ofarligt?
12 inlägg • Sida 1 av 1
Utslag - ofarligt?
Erik har fått små små prickar i ansiktet som enligt mig har blivit lite fler. Min barnmorska sa att det är helt normalt, små bebisar får gärna lite "plitor". Jag har smörjt lite med Barnängens salva, men tycker inte att det hjälper. Är det någon som varit med om liknande och som använt annan salva?
-

Linda-loppan - Alltid online

teo har utslag lite då och då.. är de lite röda med vitt i typ? det är nog bara hormonutslag och det hjälper ingen salva på.. det försvinner av sig självt om några dagar/veckor. det är som finnar ungefär, fast på bebisar
inget farligt i alla fall, ser lite lustigt ut bara och känns lite knottrigt ..
- TeodorsMamma
Ja, de är lite röda, känner man i ansiktet är det lite knottrigt. Sen river han sig lite också så det ser lite märkligt ut. Tack - känns bra att höra att det inte är något farligt.
-

Jag har kikat lite närmre nu och tycker nog att det mer är knottrigt, som ngt allergiskt... Hormonprickarna på näsan är mer vita. Är orolig att det beror på ngt jag ätit?
-

Nellie var oxå prickig, hade både röda och vita prickar. "hormonplitor" sen kan det ju vara värmeutslag, men jag tror det är hormoner! Nellie hade först i ansiktet, sen flyttade det sig ner på magen, och lite på skinkorna och till slut på benen, men dom försvinner eftersom! Nästan alla bebisar har sånna! Men är du orolig så kolla upp det! 
- Lina
- vimedbarn.se skribent

Har förhört mig nu - som ni alla skriver, det är så vanligt hos små bebisar! Han kliar ju inte sig i ansiktet, så han har nog inget obehag, det är bara jag som tror att utslagen är besvärliga! 
-

12 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling