Utslag av tvättmedlet!
3 inlägg • Sida 1 av 1
Utslag av tvättmedlet!
Var tvungen att använda ett tvättmedel som jag inte använt förut och naturligtvis så reagerade min dotters hud på det! Tvättade bara en maskin med det tvättmedlet som tur var!
Hon kliade sig jätte mycket igår på kvällen när hon skulle sova, jag tittade om jag såg några utslag men det gjorde jag inte.
Imorse när vi vaknade och jag tog av henne pyjamasen så såg det mindre roligt ut.
Det blev raka vägen in i duschen, tvättade av henne noga och smörjde in henne med miniderm efteråt.
Men nu undrar jag om det finns någon bättre kräm att smörja in med?
Vet inte om minidermen hjälper överhuvudtaget mot utslag eller om det bara är mjukgörande mot torr hud?
Alla tips är varmt välkommna!
Hon kliade sig jätte mycket igår på kvällen när hon skulle sova, jag tittade om jag såg några utslag men det gjorde jag inte.
Imorse när vi vaknade och jag tog av henne pyjamasen så såg det mindre roligt ut.
Det blev raka vägen in i duschen, tvättade av henne noga och smörjde in henne med miniderm efteråt.
Men nu undrar jag om det finns någon bättre kräm att smörja in med?
Vet inte om minidermen hjälper överhuvudtaget mot utslag eller om det bara är mjukgörande mot torr hud?
Alla tips är varmt välkommna!
-

Shrin - Alltid online

Re: Utslag av tvättmedlet!
Kör på med miniderm du, använder du inte kläder igen som är tvättade i det tvättmedlet så försvinner utslagen snart. Man kan smörja med en mild hydrokortison, som mildison, men det är onödigt om det är en engångsföreteelse. Min tjej är väldigt känslig för tvättmedel, vi har bara allergitestade, oparfymerade tvättmedel och sköljmedel men hon får utslag ändå. Jag smörjer med Miniderm och tar till mildison bara om hon får ett jätteutbrott av utslag. Jag är själv allergisk mot tvättmedel och sånt, så jag har ju erfarenhet av det 
-

Tossy - Alltid online

Re: Utslag av tvättmedlet!
Oj, jobbigt att vara allergisk även mot oparfymerat och allergitestat!
Ja, det här var garanterat en engångs grej, våran tvättmaskin har gått sönder så jag lånade min pappas tvättmaskin och tvättmedel...
När jag smörjde in henne med minidermen i morse så sa hon att det gjorde ont och det kan jag förstå när hon har kliat jätte mycket, blir tvättad och sen insmord.
Använder själv mildison till mina händer och den brukar göra ont och svida om jag har blivit väldigt torr om händerna så jag tror inte att jag vågar använda mildison på henne.
Men vi kör stenhårt på miniderm ett tag framöver!
Tack för hjälpen Tossy!
Ja, det här var garanterat en engångs grej, våran tvättmaskin har gått sönder så jag lånade min pappas tvättmaskin och tvättmedel...
När jag smörjde in henne med minidermen i morse så sa hon att det gjorde ont och det kan jag förstå när hon har kliat jätte mycket, blir tvättad och sen insmord.
Använder själv mildison till mina händer och den brukar göra ont och svida om jag har blivit väldigt torr om händerna så jag tror inte att jag vågar använda mildison på henne.
Men vi kör stenhårt på miniderm ett tag framöver!
Tack för hjälpen Tossy!
-

Shrin - Alltid online

3 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Allmänna trådar om barn