Banner Forum Image

Utskälld på IKEA. Lååååångt....

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Re: Utskälld på IKEA. Lååååångt....

Inläggav Maiyah » lör nov 13, 2010 21:00

Det var nog det värsta jag hört i den vägen någonsin, är människan inte klok eller? Samtidigt förstår jag att det är lite svårt. Kaspian fyllde tre dör några dagar sedan och mina föräldrar tog med honom och köpte en cykel. De ville att han skulle välja själv. Och han valde en rosa, med korg fram med en prinsessa på och vit sadel med rosa stjärnor. Den är superfin och jag kan verkligen förstå att han gillar den. Fanns inte så många cyklar med korg och det ville han absolut ha så då blev röd eller rosa valet (tydligen bara "tjejsycklar" som har korg)

Han är ju så liten så han har ju ingen direkt uppfattning om att han alt en "tjejcykel" och annars är det bara bilar som gäller så jag tycerk bara att det är bra att han väljer en rosa, ger ju hopp om mänskligheten på nått sätt :-) Men jag kommer ändå på mig att nästan ursäkta mig när vi träffat andra föräldrar och min man är ännu värre!! För att en treåring kille har en rosa cykel! Världen är galen!!
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Inläggav MammaMaja » tor nov 18, 2010 12:56

men gud vilken människa. :shock:

måste säga att jag har oxå fått en del komentarer om vad min dotter har på sig och leker med.
min dotter är 2 år och har sina två bästa kill kompisar på dagis. dom två killarna är besatta i Disneys Bilar (Cars) och Spiderman, dom har strumpor tröjor leksaker mm
det e klart att min lilla tjej vill ha det oxå. inte alls konstigt tycker jag.men jag går in på kläbutikernas pojkavd och handlar.
där träffar jag ofta pratglada mammor som frågar- hur gammal e din lilla son. jag svarar nä jag har en dotter på 2 år. -men varför handlar du här då... :evil:
hur kan man säga så? visst jag klär henne inte bara i pojkkläder hon har kjolar och massa rosa kläder oxå..så jag bryr mig inte så mycket och en sak till hon gillar att leka med bilar och andra grejer som pojkar gillar varför ska jag ändra på det?
Så var det oxå när vi väntade henne oxå, alla i stort sätt köpte rosa kläder till oss , jag och min man köpte unisex kläder. då fick vi frågan varför köper ni inte flick kläder när ni vet att ni väntar en flicka!?

det är bara att stå på sig! så länge barnen e nöjda och glada! :D
MammaMaja
Nykomling
Nykomling

Inläggav MinisMamma » mån dec 06, 2010 22:26

Jag klär gärna Noel i färger :)
Han har rosa t-shirtar och röda tröjor. Har oxå röda byxor.
Hans favorit stövlar är hans Rosa fodrade vinter stövlar som han fått av en Noels pappas kompis dotter :)

Noel kör en Rosa tre-hjuling och har en röd säng :)

Han har en liten rosa sulky och en docka med blå kläder.

Tycker det är löjligt att andra ska lägga sig i hur man klär sina barn. Jag har nu haft "turen" att aldrig fått höra nåt om vad Noel har på sig eller leker med :)

Bjuder oxå på ett kort på Noel med lite rosa från fotografen för nån helg sen ;)
Bilagor
27112010-27112010-CEG_9063.jpg
(84.84 KB) Nerladdad 34 gånger
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån dec 06, 2010 22:47

MinisMamma, Jisses så fin bild på Noel!!!! :D :D :D

Min första tanke på varför kärringen sa; va kort hår din flicka har... Var att hon verkligen ville starta en diskussion, att hon misstänkte att det var en kille?

Jag tror dock att det här tänket med blått till killar o rosa till tjejer kommer luckras upp mer o mer. Min systerson på 13 år, han vill ha typ allt i rosa/cerise, tröjor, skor, pennor o block till skolan... Och man är inte bög för det! Han gillade bara typiskt pojkiga saker som Byggare Bob när han var liten... nu är det väl mest cross... o annat cool...
Tror att den nya generationen inte är lika inskränkt, hoppas det! Tom många av oss 70-talister är ju på god väg, o några morfäder, hihi! ;)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » mån dec 06, 2010 23:11

Så fin Noel!! Både bilden och han :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » mån dec 06, 2010 23:34

Han är fin min lilla sötnos ;) TACK!
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » tis dec 07, 2010 10:42

fina noel! vi måste ses snart igen!! :) .... jag gillar den rosa t shirten han fick av L o T när han fyllde :P
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Gotland » tis dec 07, 2010 13:35

Det är konstigt att folk ska lägga sig i.
Min lilla flicka har inte så mycket rosa kläder. Vi kör mycket grått och svart. Ganska könsneutralt i mina ögon.
Det vi ofta får höra på tex ikea är:
-Vad heter han?
-HON heter Niiike.
-Jaha, Nicke, hur gammal är han?

I början rättade jag folk, sen brydde jag mig inte. Nu börjar jag bli irriterad ist.
Slänger med en bild på typiska Nikekläder.
Blå jeans, kan en tjej ha det? Jag tycker det. Många vuxna tjejer har det.
Svart/grå tröja, kan en tjej ha det? Jag tycker det. Många vuxna tjejer har det.
Hoppas det är ok att jag snodde din tråd...
Bilagor
PC050596.jpg
PC050596.jpg (60.72 KB) Visad 117 gånger
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » tis dec 07, 2010 22:38

Tigi skrev:fina noel! vi måste ses snart igen!! :) .... jag gillar den rosa t shirten han fick av L o T när han fyllde :P

Den gillar Noel med :)
Ja vi måste hitta en lucka och ses snart! :qaf
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Allmänna trådar om barn