Usch..nu känns det riktigt jobbigt!!!!
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Usch..nu känns det riktigt jobbigt!!!!
Jag kände att jag måste få skriva av mig lite..
Jag känner mig rätt så nere just nu..jag har precis slutat att amma Ida! Jag vet att det är länge..
men det har varit det bästa hon visste!!
Anledningen till att det är just som vi slutar är för att Danne har semester och att vi trodde det skulle gå lättare om han tog över.
Det gör det inte..
Jag kan helt enkelt inte höra henne gråta! Jag går sönder!!! Jag känner mig som om jag gör illa mitt lilla hjärta då jag nekar henne!
FASEN!!! Jag trodde inte att det skulle bli såå jobbigt!
Inatt gick det ganska bra..hon vaknade runt 1 tiden och tog kanske 100ml välling, men hon hatar egentligen den tror jag..
Sen somnade hon om. Sedan vaknade hon vid 7 och fick gröt. Den gillar hon ju..
Så nu går hon här och är lite orolig och ledsen, leker en stund..gråter lite..dricker ngt..leker..men det är inte samma lilla glada Ida!!
Hoppas hoppas detta går fort över och att hon tar välling snart för jag känner mig hemsk!!!
Jag vill inget hellre än göra henne glad och nöjd och trygg...nu känns det som om jag gör henne illa! Lilla gumman...går och pratar så mycket nu ju...fast ingen förstår..
Sen är det inge vidare att behöva pumpa med jämna mellanrum..
för varje gång jag gör det och kastar bort(!! )hennes godaste goda..känner jag mig sååååå nedstämd!! Är det vad? varför känner jag såhär?? Jag ville ju sluta nu..jag har sovit dåligt en längre tid och behöver få tillbaka min kropp nu om jag ska börja jobba mm
Suck! Usch! Fyyyyyy.......så nu känns det bättre..lite..
Vet inte vad jag ville med detta men en liten undran har jag om det är någon som vet..för jag minns inte hur det var. Hur länge tar det innan brösten slutat spänna? Att det kan finnas mjölk länge vet jag. Tack för ni orka läsa!! Kram..
Anledningen till att det är just som vi slutar är för att Danne har semester och att vi trodde det skulle gå lättare om han tog över.
Det gör det inte..
Jag kan helt enkelt inte höra henne gråta! Jag går sönder!!! Jag känner mig som om jag gör illa mitt lilla hjärta då jag nekar henne!
FASEN!!! Jag trodde inte att det skulle bli såå jobbigt!
Inatt gick det ganska bra..hon vaknade runt 1 tiden och tog kanske 100ml välling, men hon hatar egentligen den tror jag..
Så nu går hon här och är lite orolig och ledsen, leker en stund..gråter lite..dricker ngt..leker..men det är inte samma lilla glada Ida!!
Hoppas hoppas detta går fort över och att hon tar välling snart för jag känner mig hemsk!!!
Jag vill inget hellre än göra henne glad och nöjd och trygg...nu känns det som om jag gör henne illa! Lilla gumman...går och pratar så mycket nu ju...fast ingen förstår..
Sen är det inge vidare att behöva pumpa med jämna mellanrum..
Suck! Usch! Fyyyyyy.......så nu känns det bättre..lite..
Vet inte vad jag ville med detta men en liten undran har jag om det är någon som vet..för jag minns inte hur det var. Hur länge tar det innan brösten slutat spänna? Att det kan finnas mjölk länge vet jag. Tack för ni orka läsa!! Kram..
- Johanna H
- Alltid online

Re: Usch..nu känns det riktigt jobbigt!!!!
Men usch,,,,Jag förstår att det måste kännas jobbigt
Men som du säger,,,,så vill du ju sluta. Och jag tror att Ida snart glömmer bort "tutten"",,,,Men det kanske tar en tid,,,,så jag tror nog att bara du står ut så går det snart över.
Och du,,,,,,,,,Du gör absolut inte illa Ida!!!! Kram på dig
Men som du säger,,,,så vill du ju sluta. Och jag tror att Ida snart glömmer bort "tutten"",,,,Men det kanske tar en tid,,,,så jag tror nog att bara du står ut så går det snart över.
Och du,,,,,,,,,Du gör absolut inte illa Ida!!!! Kram på dig

-

Helen - Alltid online

Tack Helen..
Man känner sig så fånig men det här medförde känslor som jag inte känt sen Ida kom. Sån maktlöshet att se henne ledsen, veta vad hon vill och inte kunna ge det! Ja det går väl över..men det känns så skönt att få skriva av sig här för det här är sånt jag inte kan dela med hennes pappa..han förstår inte hur det kan kännas!
Idag behövde jag er mammor!
- Johanna H
- Alltid online

Johanna, jag är så grymt impad av dig!!!
Du har ju ammat toklänge.
Way to go!
Ida kanske är lite ledsen ett par dagar men det går över. Det är jag fullkomligt övertygad om.
Jag klarade bara av att amma i 3.5 månad. Det är min stora sorg...
Du klara detta galant, tjejen!
500 stora styrkekramar!
Du har ju ammat toklänge.
Way to go!
Ida kanske är lite ledsen ett par dagar men det går över. Det är jag fullkomligt övertygad om.
Jag klarade bara av att amma i 3.5 månad. Det är min stora sorg...
Du klara detta galant, tjejen!
500 stora styrkekramar!
- Fru S.
- Alltid online

tycker inte att du har ammat länge ,, min kusin är över två år å ammas nog fårtfaranade tror jag. Men bara så du vet så e du ingen dålig mamma bara för att du vill sluta å håller på att sluta ,, hon kommer snart att lugna ner sig ska du se.
Lycka till
Lycka till
-

zettan - Alltid online

åh stackars dig
men vet du vad, hon glömmer inom någon vecka o blir glada lilla Ida igen (o vi mammor glömmer som tur är också!) kan inte syskonen komma hem snart o distrahera henne lite
för mig slutade det att spänna väldigt fort när jag slutade amma, det gick att få ut lite mjölk länge men det var väldigt kort tid som det var besvärligt iaf.
hoppas morgondagen blir bättre!!
för mig slutade det att spänna väldigt fort när jag slutade amma, det gick att få ut lite mjölk länge men det var väldigt kort tid som det var besvärligt iaf.
hoppas morgondagen blir bättre!!
-

Kali - Alltid online

Tack tjejer!! Så snälla ni är!!
Jag hoppas och tror också att det blir bättre för var dag..
Ikväll fick jag henne att somna med pussar och varm mjölk så det känns ju skönt..vill inte att hon ska va ledsen med Danne och tro att jag övergivit henne.
Hade jag vetat att JAG lika gärna kan natta henne utan tutten, hade vi inte behövt göra det nu..samtidigt så måste jag va konsekvent och inte "ångra mig" så nu kör vi på! Annars hade jag lugnt kunnat amma längre även om sömnen blev störd.
Tack tack!!
Jag hoppas och tror också att det blir bättre för var dag..
Ikväll fick jag henne att somna med pussar och varm mjölk så det känns ju skönt..vill inte att hon ska va ledsen med Danne och tro att jag övergivit henne.
Hade jag vetat att JAG lika gärna kan natta henne utan tutten, hade vi inte behövt göra det nu..samtidigt så måste jag va konsekvent och inte "ångra mig" så nu kör vi på! Annars hade jag lugnt kunnat amma längre även om sömnen blev störd.
Tack tack!!
- Johanna H
- Alltid online

Jo, jag vet hur det känns, jag låg ju och grät när jag bestämde mig för att sluta amma Elis på nätterna. Men det gick snabbt för honom; tre nätter och sen var det som om han aldrig ammat på nätterna! Och de glömmer ju snabbt, precis som Kali skriver. Snart har du gladaste Ida tillbaka och då har hon en mamma som är pigg och glad också 
- shoegal
- Alltid online

Det kommer gå lättare och lättare...jag tycker du varit grymt duktig som ammat så länge...Ni har en kanonfin tjej som utan tvekan vet att hennes föräldrar älskar henne, tvivla inte på det. Stora kramar från oss!!
- sprallos
Usch, jag förstår också hur jobbigt det måste vara!
Det är ju ett band, en grej som bara du och hon har tillsammans, som ingen annan kan "ta över" på samma sätt. Det är ju dessutom ett stort steg som tas ifrån bebisåldern, hon växer upp mer och mer. Självklart känns det vemodigt.
Håller med tjejerna ovan, snart har hon glömt och kommer att vara som vanligt igen. Du får pussa och krama henne extra mycket och ofta istället
.
Kramis!
Det är ju ett band, en grej som bara du och hon har tillsammans, som ingen annan kan "ta över" på samma sätt. Det är ju dessutom ett stort steg som tas ifrån bebisåldern, hon växer upp mer och mer. Självklart känns det vemodigt.
Håller med tjejerna ovan, snart har hon glömt och kommer att vara som vanligt igen. Du får pussa och krama henne extra mycket och ofta istället
Kramis!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Stackare, förstår att det är jobbigt, HAr också precis slutat och jag tycker det är jobbigt också. Men jag har trappat ner ganska länge så jag har inte behövs pumpa och så. Men jag trodde han skulle glömma bort på en gång men han har varit supergnällig i flera dagar och rycker i min tröja och jag känner mig helt hemsk!!
Men nu verkar det bättre, har inte ammat sedan en vecka tillbaka. Han äter dock inte välling så det finns liksom ingeting annat att ge som är snuttigt och mysigt..
Hoppas det går över för er också snart!! Kram!
Men nu verkar det bättre, har inte ammat sedan en vecka tillbaka. Han äter dock inte välling så det finns liksom ingeting annat att ge som är snuttigt och mysigt..
Hoppas det går över för er också snart!! Kram!
- Maiyah
- Alltid online

usch, så får du inte säga om dig sj. du har ju ammat dö-länge.
tycker du är jätte duktig.
och lilla ida hon vänjer sig, bara lite i början som kan ta imot för henne.
men det går nog över snart.
massor av kramar
tycker du är jätte duktig.
och lilla ida hon vänjer sig, bara lite i början som kan ta imot för henne.
men det går nog över snart.
massor av kramar
- ZandraSanna
Tack för alla gulliga svar!! Kan tala om att Ida är supersuperduktig!!!! Sover nu hela natten och vaknar 1 g och då går det jättelätt för MIG att få henne att somna om..: )
Välling vill hon inte ha men äter gröt istället! Och idag är första dagen som jag inte behöver pumpa ur..såå skönt!!!
Jag är verkligen jätteglad nu..även om det blev en del tårar faktiskt. T o.m Danne var gråtfärdig..så det VAR hjärtskärande att ta bort tutten från Ida..det var hennes allt! Men som ngn sa så är det ganska fort glömt och idag har hon varit vår alldeles glada lilla tjej igen!
Gott nytt År alla trevliga snälla ni!! : )
Välling vill hon inte ha men äter gröt istället! Och idag är första dagen som jag inte behöver pumpa ur..såå skönt!!!
Jag är verkligen jätteglad nu..även om det blev en del tårar faktiskt. T o.m Danne var gråtfärdig..så det VAR hjärtskärande att ta bort tutten från Ida..det var hennes allt! Men som ngn sa så är det ganska fort glömt och idag har hon varit vår alldeles glada lilla tjej igen!
Gott nytt År alla trevliga snälla ni!! : )
- Johanna H
- Alltid online

Skönt att höra att det redan vänt...Jag har inte ammat på snart 6 mån och kan knappt minnas känslan...jätteskumt! Men jag är 100% säker på att jag kommer försöka amma nästa barn lika länge eller längre, amma rockar!
- sprallos
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2