Uppsagd! Vad händer nu?
2 inlägg • Sida 1 av 1
Uppsagd! Vad händer nu?
Jag har blivit uppsagd från min fasta heltidstjänst som jag haft i 6 år...
Eller rättare sagt; jag blir uppsagd från och med 1 augusti. Eftersom jag har varit mammaledig och borta från jobbet så länge så behöver jag inte gå tillbaka och jobba under uppsägningstiden. Vilket är jätteskönt.
Jag får alltså vara hemma augusti - december. Sen har jag en inkomstförsäkring via facket där jag får ut 2 månader till, sen efter det antar jag att jag måste skrivas in på Arbetsförmedligen.
Hur funkar det i praktiken? Ska Edvin vara på dagis under min uppsägningstid?
Måste han vara på dagis på heltid när jag blivit arbetslös och ska söka nytt jobb eller hur fungerar det?
Tacksam för svar!
Eller rättare sagt; jag blir uppsagd från och med 1 augusti. Eftersom jag har varit mammaledig och borta från jobbet så länge så behöver jag inte gå tillbaka och jobba under uppsägningstiden. Vilket är jätteskönt.
Jag får alltså vara hemma augusti - december. Sen har jag en inkomstförsäkring via facket där jag får ut 2 månader till, sen efter det antar jag att jag måste skrivas in på Arbetsförmedligen.
Hur funkar det i praktiken? Ska Edvin vara på dagis under min uppsägningstid?
Måste han vara på dagis på heltid när jag blivit arbetslös och ska söka nytt jobb eller hur fungerar det?
Tacksam för svar!
-

Mamma_Karin - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Uppsagd! Vad händer nu?
Jag för det jag egentligen funderar på är NÄR jag ska sätta honom på dagis... I vår kommun är det sagt att man måste söka dagisplats 4 månader innan man ska sätta dem på dagis. Och det börjar ju närma sig...
-

Mamma_Karin - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

2 inlägg • Sida 1 av 1