Banner Forum Image

Upprörd

Community del för känsliga ämnen.

Upprörd

Inläggav Fru S. » tis apr 07, 2009 10:14

Idag under min vanliga bloggrunda så tog jag en omväg och hamnade hos en pedofil.
Jag läste, tog en paus, läste lite till och började må illa.
Han beskriver hur han smeker en liten pojke i ansiktet, hur han busar med en tjej och får kramar när han besöker vänner.
Oskyldiga handlingar av en "normal" vuxen men när sedan går hem och tänker på detta och vad jag antar njuter av dessa stunder om och om igen då mår jag så illa!!!

Värre blir det när jag inser att han jobbar på en förskola.

Jag hamnar senare hos en tjej som anmält en annan pedofilbloggare och hon får en massa skit från folk som tycker att hon stryper det fria ordet. Ja, det kanske hon gjorde, men ska pedofiler få ha en röst?
Ska dom få beskriva sin längtan, sina fantasier?
Det är ju inte förbjudet att vara pedofil ,det är akten pedofili som är förbjuden.
Jag är för det fria ordet, man ska få skriva vad man vill, man ska inte behöva censurera sig egentligen.

Men som mamma som snart ska sätta sin dyraste ägodel, det bästa jag gjort på dagis, så blir jag rädd. Jag vill ju inte att någon ska trösta min son och sedan gå hem och fantisera om det....
Jag vill ju skydda min älskade unge mot alla hemskheter som världen innebär. Men om den finns på förskolan vad gör man då?

Inga svar idag, bara en massa funderingar och en väldigt dålig känsla i magen.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Re: Upprörd

Inläggav Tossy » tis apr 07, 2009 10:22

Nä fy vad otäckt!! Håller med, är också för det fria ordet, men nånstans går gränsen. Att vara pedofil är som sagt inte förbjudet på det sättet, och vi kan inte styra deras tankar, men när de skriver om det på nätet för alla att beskåda, då tycker jag helt klart att de gått över gränsen!!

Vad gjorde du? Anmälde du inlägget? För även om man inte anmäler till polisen t.ex. så kan man ju oftast anmäla inlägg till de som har bloggportalen.
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tis apr 07, 2009 10:26

Han bloggar via sin egen server så det går inte att anmäla.
Dessutom så skriver han inte något olagligt, han beskriver bara sin dag och att han tycker det är underbart att ha små barnhänder på sitt ansikte......
Han kan lagen och befinner sig (tyvärr) på rätt sida om den.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ralphie » tis apr 07, 2009 10:30

Fy vad hemskt! Det borde anmälas! En pedofil SKA inte få jobba på en förskola. Det hsndlar om barns säkerhet. Skulle en alkoholist få jobba på systembolaget? Tankar slutar nästan alltid i handling. Jag tycker du ska anmäla till polisen, ingen tvekan om saken!
BildBild

Bild

Eddy - 081108, 3640g, 53 cm
Du & Jag - 1a sep 07
Användarvisningsbild
Ralphie
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tis apr 07, 2009 10:45

Ralphie: Det går inte att anmäla en människa för hans tankar...

Människan ifråga kallar sig pedofil men utför inte en pedofils handlingar, så länge han är omtyckt på sin förskola, vilket han verkar vara så är det inte så mycket att göra.
Hans vänner (med barn) känner till hans läggning och säger att det inte finns en bättre barnvakt.

Det finns mycket konstigt folk i världen.

Visst vill jag göra nåt men han håller sig på den lagliga sidan så det finns inget att göra....
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav cornelia19 » tis apr 07, 2009 10:49

men fy, urch va hemskt. fan va mkt sjukt folk de finns i denna värld och inte kan man hålla sig undan dem heller.. urch...
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » tis apr 07, 2009 11:22

Ja, man får verkligen hoppas har fortsätter hålla sig på rätt sida lagen framförallt i handling. Visst är det otäckt att pedofiler kan få jobba på förskolor, jag hoppas innerligt att Ida aldrig ska behöva stöta på nån sån, det är så otroligt skrämmande!

Jag tycker det var starkt av den där tjejen att anmäla som du skrev om, tråkigt att hon ska bli så påhoppad för det. Jag hoppas att hon inte bara blir påhoppad utan att det finns de som tycker hon gjorde något bra också. Det är en sån svår fråga det där med tryckfrihet och fria ordet, vart går gränsen?
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tis apr 07, 2009 11:53

Precis, vad FÅR man tänka och vad får man INTE tänka?

Jag tycker om vår åsikts-, religions-, tryckfrihet. Men man vill ju inte att folk ska komma till skada.

Tyvärr så är ju inte livet svart eller vitt. Gråzonerna är många och man kan inte alltid förvänta sig att folk ska uppträda som man vill.

Denna kille håller sig på rätt sida lagen, och han har en poäng då han påpekar att mesta delen av sexuellt våld förekommer inom familjen.
Det är sällan en helt okänd ger sig på små barn.

Men det säger inte att jag tycker att det är ok att det finns pedofili i samhället.
Pedofiler kan faktiskt kemiskt kastrera sig så att dom inte kan göra saker med barn.
Då är dom ofarliga. Det är en sak jag tycker man ska göra med både dömda våldtäktsmän och dömda pedofiler.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tis apr 07, 2009 14:45

Alltså.... jag är en av de som inte är för att hänga ut sexförbrytare med namn och bild i media (som i USA) för jag tycker att det skadar så många andra (personens föräldrar, partner eller expartner, barn osv) men... jag vill veta vad den mannen heter och vilken förskola han jobbar på!!! Jag har total pedofili-paranoja och kan känna mig rädd för att ett av de dagis vi sökt till Elsa har en manlig personal, och det är ju inte en obefogad rädsla. Jag kan bli skraj bara en man tittar på något konstigt sätt på Elsa på stan eller på bussen.

Jag vill heller inte att man ska börja förbjuda det fria ordet och sådär men jag tycker INTE att det är okej att på ett sätt publicera barnporr i skriftligt format. Det är äckligt, vidrigt och ett övergrepp! Om någon vet vem han är borde man i alla fall försöka kontakta hans arbetsgivare, så att han inte får arbeta på förskola mer.

Problemet med kemisk kastrering och sånt där är ju bland annat att folk faktiskt blir felaktigt dömda, då är det ett väldigt stort övergrepp på den felaktigt utpekade förövaren.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tis apr 07, 2009 14:55

http://forum.myspace.com/index.cfm?fuse ... 2F27161389

läs den länken förresten, det är symboler för pedofiler som de använder för att identifiera vilken typ av pedofili de ägnar sig åt. Det finns boylove, girllove samt childlove för de som inte bryr sig om vilken kön barnet tillhör. Det är fruktansvärt och vidrig och att ens läsa att de uttrycker sig med begrepp som 'love' ger mig kalla kårar, men det är bra att läsa på om ämnet. sen vet jag inte i hur stor utsträckning svenska pedofiler använder sig av sådana symboler, men i USA har de använts i chatrum (vilket kan vara aktuellt i sverige med, nätet är ju globalt) samt i smycken och mynt som tillverkats med symbolerna på. Det är SÅ JÄVLA SJUKT att det är en sån himla rörelse, att de tillochmed har speciella smycken!
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sofia85 » tis apr 07, 2009 15:22

Jag vill bara tillägga att kemisk kastrering tyvärr inte gör pedofiler ofarliga. De kan ju fortfarande förgripa sig på barnen på andra sätt.

Jag kan nog tycka att de ska hängas ut med namn och bild, trots att det påverkar deras närmaste. Tycker det är viktigare att folk får veta. Och barn till en pedofil lider nog mer av att deras far får fortsätta hållas än att han hängs ut.

När jag var 5-6 år hade min pappa en bekant som hälsade på ibland. Han var otroligt kärvänlig mot mig och gav mig alltid presenter och jag tyckte jättebra om honom. Han ville alltid att vi skulle åka till badhuset, men mamma sa nej varje gång. En gång när jag var på mitt rum kom han in och drog fram snoppen och skulle visa mig, men då kom min mamma inrusande. Hon hade aldrig låtit mig vara själv med honom eftersom hon kände på sig att något inte stämde och hon hade ju rätt. Det visade sig senare att han var portad från flera badhus på grund av olämpligt beteende, men det var ju inget som någon visste om. Folk trodde bara att han var barnkär. Jag har ingen aning om hur många barn han hade förgripit sig på innan mina föräldrar anmälde honom. Han dog strax därefter. Värst var nog att han hade 3 döttrar (som då var vuxna) som han hade haft själv hos sig varannan vecka när de växte upp.
Hade borde ha hängts ut när han portades från badhusen så att folk inte hade släppt in honom i sina hem. Jag klarade mig ju tack och lov undan, men jag har ändå en obehagskänsla när jag tänker tillbaka på det.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Sofia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sofia85 » tis apr 07, 2009 15:23

Jag vill bara tillägga att kemisk kastrering tyvärr inte gör pedofiler ofarliga. De kan ju fortfarande förgripa sig på barnen på andra sätt.

Jag kan nog tycka att de ska hängas ut med namn och bild, trots att det påverkar deras närmaste. Tycker det är viktigare att folk får veta. Och barn till en pedofil lider nog mer av att deras far får fortsätta hållas än att han hängs ut.

När jag var 5-6 år hade min pappa en bekant som hälsade på ibland. Han var otroligt kärvänlig mot mig och gav mig alltid presenter och jag tyckte jättebra om honom. Han ville alltid att vi skulle åka till badhuset, men mamma sa nej varje gång. En gång när jag var på mitt rum kom han in och drog fram snoppen och skulle visa mig, men då kom min mamma inrusande. Hon hade aldrig låtit mig vara själv med honom eftersom hon kände på sig att något inte stämde och hon hade ju rätt. Det visade sig senare att han var portad från flera badhus på grund av olämpligt beteende, men det var ju inget som någon visste om. Folk trodde bara att han var barnkär. Jag har ingen aning om hur många barn han hade förgripit sig på innan mina föräldrar anmälde honom. Han dog strax därefter. Värst var nog att han hade 3 döttrar (som då var vuxna) som han hade haft själv hos sig varannan vecka när de växte upp.
Hade borde ha hängts ut när han portades från badhusen så att folk inte hade släppt in honom i sina hem. Jag klarade mig ju tack och lov undan, men jag har ändå en obehagskänsla när jag tänker tillbaka på det.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Sofia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tis apr 07, 2009 15:45

jag vet att jag skrev ett längre inlägg om detta i en annan tråd för inte så länge sen med lite siffror och så men nu vill jag skriva att jag tror att man måste anstränga sig för att inte fastna i det man inte kan påverka, det vill säga, vi kan inte skydda våra barn hundraprocentigt mot allt. det går inte. deras "jobb" är att ta sig ifrån oss och upptäcka världen och även fast vi gör allt som står i vår makt så kan vi inte garanterat skydda dom varken från olyckor eller hemska människor.

Vi måste istället koncentrera oss på det vi kan göra, minimera risker o förebygga!

precis som våra barn har reflexer för att inte bli påkörda i trafiken så är det viktigaste vi kan lära våra barn att de själva bestämmer över sina egna kroppar. Ingen annan har rätt att göra någonting alls med ens kropp som man inte vill. Inga andra barn och absolut inga vuxna. Hur liten man än är så bestämmer man själv över sin kropp. jag kan inte nog understryka hur viktigt det är att barn vet det!! För ni ska också veta att pedofiler väljer inte vilka barn som helst. Pedofiler väljer inte starka självständiga barn som protesterar! Nej de väljer nästan alltid barn som har det svårt. som kanske är ensamma och utanför. som blir glada för uppskattning av en vuxen. och som inte har någon att berätta för.

jag har läst jättemycket intressant om det här ämnet alldeles nyligen på kursen i psykopatologi. ska se om jag kan få tid att skriva lite mer vid ett senare tillfälle.

jag vet att jag inte svarar på dina funderingar nu, förlåt, men kan inte få ihop det i mitt huvud att svara på
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tis apr 07, 2009 17:15

Kali:
Du kloka kvinna!
Det var nog precis vad jag ville höra! Att så länge som vi ger våra barn all den uppmärksamhet dom behöver så kommer dom inte falla för en pedofils "förförarakt".

Så det gäller att skapa starka, trygga barn med självkänsla och bra självkännedom.

Jag trodde att kemisk kastrering till viss del även bekämpar en pedofils impulser. Det har jag fått lära mig. Att man ger sig på libidot. En kirurgisk kastrering innebär ju nåt annat...

Liina: Jag ska kolla tråden en annan dag. Just nu känner jag att detta är för mycket...
Nu ska jag ut och lära min unge sparka boll!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » tis apr 07, 2009 18:07

Ja, vi får se till att ge våra barn så starka verktyg som möjligt att stå emot allt farligt här i världen, mer kan vi ju inte göra! Viktigt också att de lär sig att det är viktigt att våga prata om allt som händer, så att de vågar tala om ifall något otillbörligt skulle ske, mot dem eller deras kompisar.

Men läskigt är det!

Jag trodde också att kemisk kastrering tog bort begäret hos pedofiler, ja hos alla såklart inte bara pedofiler, men så kanske det inte är?
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Känsliga ämnen